Meten - platenspeler

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28469
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Meten - platenspeler

Bericht door ds23man »

Een LP heeft zo 4-10% vervorming, het goede nieuws is dat het vnl H2 is. Dan klinkt het lekker warm....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Meten - platenspeler

Bericht door Pjotr »

Dat maakt helemaal niet uit. Ik zet zo af en toe ook nog wel eens LP op. En ik heb daar voor dan ook een platenspelert die juist niet als een CD klinkt maar lekker ouderwets naar vinyl. De Stones, Beatles, van Morison, Rod Steward etc. zijn opnametechnisch beter af met een goede jaren '70 DT O:)
Wieger61
Berichten: 1426
Lid geworden op: zo 07 jun 2015, 15:02
Locatie: Amsterdam

Re: Meten - platenspeler

Bericht door Wieger61 »

Nelson Pass in Stereophile: "... I had a knob on the front of the amplifier which varied the amount and phase of the 2nd harmonic. It was easy enough to lend the amplifiers to listeners who didn't know what the knob did and gather their comments. Roughly speaking, they tended to prefer about 1% negative phase 2nd harmonic, .. " Hoeveel IMD vinden we aangenaam? Op opnames orchestrale muziek hoor je bij weinig IMD meer details, maar ook minder 'body', om het plastisch te zeggen.
Plaats reactie