Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Niet nodig, je zet jezelf al tamelijk voor schut zelf zo… :mrgreen:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Nu wat aan het testen met netsnoeren op de DSD dac, ik had er tot nu toe een Sonore Tourmaline op, maar nu een Daudio Furutech TCS-31 met dikke Furutech pluggen en dat klinkt toch ook wel fraai.
Gebruikersavatar
pvanlingen
Berichten: 1587
Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
Locatie: Dronten

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door pvanlingen »

Zonde hoor, dit forum zou zo leerzaam kunnen zijn.
En hoe krijg je die netsnoeren aan het klinken, sla je er dan met een hamertje op?

Kom eens gezellig naar Zeewolde misschien kun je me alles een keer persoonlijk uitleggen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Netsnoeren zijn al vaker besproken, lees het AT/AMT topic er nog eens op na. Zowel de geleider als de pluggen zijn van belang. De Furutech TCS-31 is echt heel fraai, maar helaas, het is wel een prijzige kabel.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door hannesie »

Walter is mogelijk ook onder invloed van Laura Loomer, en dat is niet zomaar weg.

Is een beetje Henry v.d. H maar dan vrouwelijk.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Kappa7 »

Walt schreef: za 14 sep 2024, 21:50
Nu wat aan het testen met netsnoeren op de DSD dac, ik had er tot nu toe een Sonore Tourmaline op, maar nu een Daudio Furutech TCS-31 met dikke Furutech pluggen en dat klinkt toch ook wel fraai.
Verbaast me wel dat de kabel nog verschil geeft met de Pure DSD Dac.
Maar je hebt wel een aardige set zo staan.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Ik heb het toch liggen, dus kan er net zo goed ook mee testen. De DAC nu dus de Furutech TCS-31, de Sonore Tourmaline is doorgeschoven naar de ASP, die had eerst een Sonore snoer uit de eenvoudigere blauwe lijn (minder litze draad, dus kleinere doorsnede).

Over de hoorbaarheid van netsnoeren (wel/niet) zijn natuurlijk al forums vol geschreven, ik hoor zelf verschil en Jeroen en Hans komen op hetzelfde uit, geeft voor mij voldoende basis. Een ieder moet hier maar zijn eigen pad volgen. De ervaring toont als je ergens niet in gelooft, ga je ook geen verschil horen.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
satefan
Berichten: 4124
Lid geworden op: za 30 jan 2010, 20:11
Locatie: Lelystad

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door satefan »

Walt schreef: zo 15 sep 2024, 8:10
De ervaring toont als je ergens niet in gelooft, ga je ook geen verschil horen.
Je kan het dus ook omdraaien. Als je er in gelooft, dan hoor je het verschil (ook al is het er niet).
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Nee, het werkt maar 1 kant op natuurlijk… :rofl:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Flink nadeel van het Furutech TCS-31 snoer is trouwens de stugheid, laat zich minder fijn wegwerken. De Sonore kabels zijn heerlijk soepel, heel makkelijk te plaatsen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Dat is beslist een voordeel!
Walt schreef: za 14 sep 2024, 22:12
Netsnoeren zijn al vaker besproken, lees het AT/AMT topic er nog eens op na. Zowel de geleider als de pluggen zijn van belang.
Ben het helemaal met Walt eens in deze. Als het niet de goede zijn werkt het ook gewoon niet. En dat kun je beslist horen! :sure:
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Op de Sonore zit Watt Gate EVO, misschien zet is daar als test nog eens Iego of Furutech op, de Watt Gate zijn prima maar heb het idee dat er nog verbetering mogelijk is.
Robbie
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 08 jan 2021, 12:30
Locatie: Haarlem

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Robbie »

Mijn ervaring zegt dat het met dat geloof nogal meevalt, zo heeft een vriend eens de voedingskabel van de electrostatische luidsprekers vervangen.
Van de polarisatiespanning welteverstaan en daar loopt dus bijna 0 stroom. Plotseling klonk het niet meer en we begrepen het niet, zou dit uitmaken, dit kan toch niet? Terug naar de oude kabel en daar was het mooie beeld weer, dit kon niet waar zijn, onbegrijpelijk...
Hier gebeurde dus iets onverwachts en dat heeft NIETS met geloof of verwachtingen te maken.
Ik heb dit al eens eerder gemeld en er kwam een reactie van Pjotr, waarin hij meldde dat het ook te maken kon hebben met vervuiling van de contactpennen. Inderdaad bleek in een ander geval reinigen van de pennen ook van positieve invloed te zijn, dus dat was een heel opbouwende opmerking. Sindsdien maak ik bij een verandering aan mijn set alle contacten schoon.
Die opmerking van Pjotr hielp mij en is van heel andere aard dan een opmerking in een paar posts geleden waarin wordt beweerd dat Walt zichzelf voor schut zet, zo'n opmerking dient geen enkel doel en daar leert niemand wat van.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Walts draadjes zijn ook entertainment 'waar niet veel aan te leren valt. Dat onderscheid moet je wel kunnen maken... evenals het onderscheid wat er wel toe doet en niet toe doet. En dat op een algemene reproduceerbare grondslag. Is het dat niet dan is een persoonlijke mening waar een ander doorgaans niets aan heeft.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Een aantal zaken die hier voorbij komen, zijn natuurlijk technisch, zoals de pure DSD dac, daar is dan ook weinig discussie over nodig, iedereen kan nalezen hoe dat werkt, dit is geen voodoo. Ik vind het dan zelf leuk om de hoogwaardige apparatuur te voorzien van mooie stekkers, snoeren, interlinks etc. De hoorbaarheid daarvan is lastiger aan te tonen, in A/B vergelijken zal de score vaak beroerd zijn. Toch bij langer luisteren kom ik tot een persoonlijke voorkeur, zoals nu de overwegend koperen bekabeling, waar ik een paar jaar terug bijna overal zilver had zitten.

Groetjes Walter
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Shadow »

Kortom, je weet het ook niet :-"
Smaak is onderhevig aan verandering....
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8114
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Kappa7 »

Of het is net even een andere combinatie.
Prima toch als iemand daar een leuke hobby aan heeft kan ik alleen maar blij zijn voor deze personen.
Of ik daar in mee ga is dan aan mij net zo als dat voor elk ander zijn eigen keuze is om daar in mee te gaan of niet.
Voor stroomkabels zelf ben ik van maning dat het wel iets kan doen maar dat dit dan an de apparatuur ligt die daar mee gevoed wordt.
Daarnaast zijn er plekken waar de investering kleiner is en het effect groter. Daar ga ik dan liever mee aan de gang dan een fortuin aan kabels en stekkers uit te geven.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Shadow »

Daarom ook, niks mis mee
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Weer zo’n pareltje van Melody Gardot, Sayonara Meu Amor, was weggemoffeld onder de singles in Tidal, dus kwam er per toeval op:
Bijlagen
F187137D-0736-496D-83D1-04DBE2619980.jpeg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Kappa7 schreef: zo 15 sep 2024, 13:46
Voor stroomkabels zelf ben ik van maning dat het wel iets kan doen maar dat dit dan an de apparatuur ligt die daar mee gevoed wordt.
Ben ook bezig een oude liefhebberij uit mijn jeugd nieuw leven in te blazen (voorteken van dementie?): Treintjes. Het maakt daarbij wel degelijk uit hoe je de verschillende transformatoren (trafo's) aansluit op het lichtnet. Kan ik me voorstellen dat hier in audioland ook wel wat te halen is.
Niet meteen wat betreft het merk of model van de stekkers, maar wel op de manier waarop je ze in het stopcontact steekt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Ja, je kon bij verkeerd insteken bij die oude trafo's soms een aardige oplazer krijgen.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11061
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Oude liefhebberij is oude trafo's. Dus opletten. Wat betreft het andere topic; geen lol zonder risico.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Pjotr »

Yep! Ons NSU'tje 1000 haalde destijds de 170km/uur. Maar we hadden er toen toch maar een roll bar ingeklust :mrgreen:

(Wat waarschijnlijk bij die snelheid geen zak had uitgemaakt)
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14142
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Aan de gang met kurk rolletjes om de interlink kabels uit elkaar te houden, voor het ongetrainde oog zal het nog steeds een chaos zijn… :mrgreen:

Maar belangrijker: wat vinden jullie van de foto kwaliteit, ik heb een aspect ingezet wat ik normaal mis: licht…
Bijlagen
D25F4428-072B-4798-9F27-CFF51B15A18B.jpeg
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

goed bezig. je gaat ook een op nieuw nivo commentaar krijgen denk ik
Plaats reactie