ik kan me bijna niet voorstellen dat het geheel anders klinkt , maar wil het graag horen , ik hoop blind
3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Oh een nieuwe Hypex!! dank je Marp !
ik kan me bijna niet voorstellen dat het geheel anders klinkt , maar wil het graag horen , ik hoop blind
zal wel moeilijk worden met speakers in een ruimte met deze kleine getallen lijkt me ? speaker verbloemd het nogal met 2000-5000 keer meer vervorming bijvoorbeeld dan de versterking 
ik kan me bijna niet voorstellen dat het geheel anders klinkt , maar wil het graag horen , ik hoop blind
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Inderdaad… ik wil eea graag even met Stefan bespreken: hij bood al aan om eventueel zijn opstelling te gebruiken, en dat lijkt me een goed idee. Stefan, ik stuur je een PB! En ja, waarschijnlijk 2 tijdsloten..
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik ben druk om de monitoren demo-klaar te krijgen. De nieuwe kastjes zijn binnen van de profi 3d printboer:
De filters zitten nu op 4 universele PCB's gesoldeeerd en de boel speelt. Ik ga ze nog nameten om zeker te zijn dat alles klopt. Volgende punt is dat alles in de speakers moet komen. Dat wordt nog wel een uitdaging. In het slechtste geval houd ik ze voor de demo buiten de speakers:
Ik ben nog druk om een set Nilai's te organiseren. Ik kon een set monoblokjes overnemen van iemand, maar dat loopt moeizaam. Ik wil mijn huidige eigenbaksel (op basis van Main Powered Hypex NCores) sowieso vervangen door de Nilai's, maar weet niet of dat allemaal voor Zeewolde gaat lukken. Ik zal het hier nog wel even melden tzt.
groet,
Satefan
De filters zitten nu op 4 universele PCB's gesoldeeerd en de boel speelt. Ik ga ze nog nameten om zeker te zijn dat alles klopt. Volgende punt is dat alles in de speakers moet komen. Dat wordt nog wel een uitdaging. In het slechtste geval houd ik ze voor de demo buiten de speakers:
Ik ben nog druk om een set Nilai's te organiseren. Ik kon een set monoblokjes overnemen van iemand, maar dat loopt moeizaam. Ik wil mijn huidige eigenbaksel (op basis van Main Powered Hypex NCores) sowieso vervangen door de Nilai's, maar weet niet of dat allemaal voor Zeewolde gaat lukken. Ik zal het hier nog wel even melden tzt.
groet,
Satefan
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Mijn set mag hier uiteraard voor gebruikt worden!
grt
Satefan
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Nilai gaat een stuk verder weer zo schijnt het.
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Toch is het voor de vergelijking handiger als ze in Zeewolde blijven.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
De huidige NCores zijn wat licht qua vermogen (dit zijn niet de 400 of 500 watt uitvoering). Iedereen die ik spreek over de Nilai's zijn er dermate lovend over dat ik ze wel wil proberen. Ik heb mezelf een setje belooft als ik dit speaker-project helemaal afgerond heb. De overstap van actief naar passief is een flinke leercurve voor mij, maar ik kan straks met een 'normale' stereo versterker spelen in plaats van 4 of 6 kanalen, DSP etc etc etc.
Satefan
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Al er meer sets komen kan ik er nog ruimtes bij huren dus laat je daar door niet weerhouden.WrineX schreef: ↑za 07 sep 2024, 1:13woei, ziet er weer gezellig uit ! ik vroeg me af met 2 ruimtes wordt het wel vrij snel doorschuiven ? ik zit zelf even te twijfelen, ik kan wel, maar vervoer en iets af hebben om mee te nemen is nog even een dingetje... verassing !!
oh en wat is een Nilai ? . gezien de reacties moet het iets bijzonders zijn.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik kan altijd de OB meenemen als daar nood en behoefte aan is. Anders laat ik ze thuis, op de tweeter na zijn ze nagenoeg hetzelfde als in Hengelo.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Als ik even snel tel dan hebben we nu iets van 7 sets staan en met het vergelijk van versterkers mee zouden dat dan 9 tijdsloten zijn.
Met 2 ruimtes kommen we dan ongeveer op 1.5 uur per demo.
Als er nog 1 set bij komt (kan die van Hardbats zijn) kijk ik of er een 3e ruimte bij kan komen dan kunnen we 2 uur per demo aan houden al denk ik dat dit redelijk lang is.
Met 1.5 uur per demo is het vaak wel goed te doen is mijn ervaring.
Met 2 ruimtes kommen we dan ongeveer op 1.5 uur per demo.
Als er nog 1 set bij komt (kan die van Hardbats zijn) kijk ik of er een 3e ruimte bij kan komen dan kunnen we 2 uur per demo aan houden al denk ik dat dit redelijk lang is.
Met 1.5 uur per demo is het vaak wel goed te doen is mijn ervaring.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Inclusief evaluatie?
Moet kunnen i.d.d. Eigenlijk is 2 demo's per dagdeel met wat pauze net mooi.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Je hoeft voor mij zeker geen extra ruimte te horen, dan laat ik alles thuis haha. Maar je mag me gebruiken als opvulling mocht dat nodig zijn.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
aah je hebt niet de 400 watt versie, snap het ! leuk dat je een passieve speaker maakt dit keer ! kun je ze gewoon overal aan knopensatefan schreef: ↑za 07 sep 2024, 10:42De huidige NCores zijn wat licht qua vermogen (dit zijn niet de 400 of 500 watt uitvoering). Iedereen die ik spreek over de Nilai's zijn er dermate lovend over dat ik ze wel wil proberen. Ik heb mezelf een setje belooft als ik dit speaker-project helemaal afgerond heb. De overstap van actief naar passief is een flinke leercurve voor mij, maar ik kan straks met een 'normale' stereo versterker spelen in plaats van 4 of 6 kanalen, DSP etc etc etc.
Satefan
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Nee, ze zijn gebaseerd op deze modules: https://www.hypex.nl/products/amplifier ... c122mp-oem. 2 x 125 watt om 4 ohm.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Maar als ik het goed begrijp uit bovenstaande is het nog niet duidelijk of het vergelijk tussen de Purifi en Nilai wel kan plaatsvinden?satefan schreef: ↑za 07 sep 2024, 8:55
Ik ben nog druk om een set Nilai's te organiseren. Ik kon een set monoblokjes overnemen van iemand, maar dat loopt moeizaam. Ik wil mijn huidige eigenbaksel (op basis van Main Powered Hypex NCores) sowieso vervangen door de Nilai's, maar weet niet of dat allemaal voor Zeewolde gaat lukken. Ik zal het hier nog wel even melden tzt.
groet,
Satefan
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Die huidige zien er wel erg goed uit, jammer dat ik er niet bij ben op de 28e, maar wie weet dan een andere keer.satefan schreef: ↑za 07 sep 2024, 8:55Ik ben druk om de monitoren demo-klaar te krijgen. De nieuwe kastjes zijn binnen van de profi 3d printboer:
672F9C34-F120-40F9-9A63-12C9D652B2E1.JPG
De filters zitten nu op 4 universele PCB's gesoldeeerd en de boel speelt. Ik ga ze nog nameten om zeker te zijn dat alles klopt. Volgende punt is dat alles in de speakers moet komen. Dat wordt nog wel een uitdaging. In het slechtste geval houd ik ze voor de demo buiten de speakers:
4BA43B40-94D5-4834-B9F2-E10B8DBD3CBE.JPG
Ik ben nog druk om een set Nilai's te organiseren. Ik kon een set monoblokjes overnemen van iemand, maar dat loopt moeizaam. Ik wil mijn huidige eigenbaksel (op basis van Main Powered Hypex NCores) sowieso vervangen door de Nilai's, maar weet niet of dat allemaal voor Zeewolde gaat lukken. Ik zal het hier nog wel even melden tzt.
groet,
Satefan
Heb je al een beetje idee/indruk van de klank en ruimtelijkheid van deze versie?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik ben optimistisch van aard...Vhond schreef: ↑ma 09 sep 2024, 10:32Maar als ik het goed begrijp uit bovenstaande is het nog niet duidelijk of het vergelijk tussen de Purifi en Nilai wel kan plaatsvinden?satefan schreef: ↑za 07 sep 2024, 8:55
Ik ben nog druk om een set Nilai's te organiseren. Ik kon een set monoblokjes overnemen van iemand, maar dat loopt moeizaam. Ik wil mijn huidige eigenbaksel (op basis van Main Powered Hypex NCores) sowieso vervangen door de Nilai's, maar weet niet of dat allemaal voor Zeewolde gaat lukken. Ik zal het hier nog wel even melden tzt.
groet,
Satefan
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik zeg het niet uit pessimisme maar misschien bestaat er een reële kans dat het niet doorgaat en daar zijn een aantal mensen dan minder blij mee ; )
En aangezien er veel ruimte en tijd voor ingeruimd wordt door de organisatie..
En aangezien er veel ruimte en tijd voor ingeruimd wordt door de organisatie..
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Zucht, moet ik het nog duidelijker maken: niet als je daar alleen voor komt. Maar je zag ook wel dat er veel animo/belangstelling voor was...
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Ik hoop dat mensen toch ook voor de andere projecten komen.
Elkaar weer even kunnen spreken en laten zien waar men mee bezig is.
Het versterker vergelijk is een leuk iets om te doen en wil ik ook graag de ruimte voor geven maar ook zonder zal het vast een interessante en gezellige dag worden.
Elkaar weer even kunnen spreken en laten zien waar men mee bezig is.
Het versterker vergelijk is een leuk iets om te doen en wil ik ook graag de ruimte voor geven maar ook zonder zal het vast een interessante en gezellige dag worden.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
is er nog behoefte aan een buizenbak(SV572 en/of 300B en speakers of zijn die niet nodig?
