Desktop Spiekert
Moderator: Beheerdersteam
Desktop Spiekert
Mijn subwoofer bij de computer heeft de geest gegeven en dus was het tijd om wat te fröbelen. Ik heb twee dikke boeken onder mijn monitor staan om de monitor op de goede hoogte te hebben. Daar is dus mooi plaats voor een leuk 2.1 systeem dacht ik en heb met voornamelijk reststukken en wat ik nog had liggen een kastje gebouwd. Ik heb alleen de woofer "nieuw" gekocht via marktplaats, en de rubber voetjes.
Fotoroman Ik heb voor het eerst een nieuwe invalzaag gebruikt, dit ging nog niet helemaal vlekkeloos. De dikte van de zaagsnede en het zagen in verstek waren nog wel spelbedervers. Gelukkig had ik een grote flacon bruislijm. De versterking gebeurt door een Ali versterkertje met sub uitgang en toonregeling. Er hoeft geen passieve sperkring gebruikt te worden. Al met al geeft dit een zeer redelijk geluid. Het geheel is iets te hoog, ik ga nog eens lagere voetjes kopen. Als ik dit weer zou doen dan zou ik een 4" woofer nemen, deze bepaalt namelijk de hoogtemaat.
Fotoroman Ik heb voor het eerst een nieuwe invalzaag gebruikt, dit ging nog niet helemaal vlekkeloos. De dikte van de zaagsnede en het zagen in verstek waren nog wel spelbedervers. Gelukkig had ik een grote flacon bruislijm. De versterking gebeurt door een Ali versterkertje met sub uitgang en toonregeling. Er hoeft geen passieve sperkring gebruikt te worden. Al met al geeft dit een zeer redelijk geluid. Het geheel is iets te hoog, ik ga nog eens lagere voetjes kopen. Als ik dit weer zou doen dan zou ik een 4" woofer nemen, deze bepaalt namelijk de hoogtemaat.
Re: Desktop Spiekert
Petje af,dat je dat op zo,n klein balkonnetje voorelkaar krijgt.
Ik zou gillend gek worden.
Ik zou gillend gek worden.
Re: Desktop Spiekert
Ach, als je beperkt bent in de ruimte word je vanzelf inventief in het bedenken van slimme en praktische oplossingen.
Re: Desktop Spiekert
Zo'n invalzaag kan nog een nare terugslag geven, maar daar lees ik gelukkig niks over.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Desktop Spiekert
Creatief met rest stukjes, weer een bewijs dat zelfbouw audio niet duur hoeft te zijn.
Re: Desktop Spiekert
Netjes zo! Dat is de ware zelfbouw
Zo heb je ook nog een leuke basversterking van de muur en tafel.
Re: Desktop Spiekert
Erg gaaf gedaan!
Je zou zelfs deze woofert downfiring kunnen maken om een paar cm's af te snoepen van de hoogte.
Re: Desktop Spiekert
Met een gat in de tafel dan?
Er zijn best leuke 10cm, breedbandertjes zelfs, die in een BR tot 60-70 Hz gaan. Echt lager bij de PC is even leuk maar leidt ook erg af vind ik.
Re: Desktop Spiekert
Een subsonische woemp luchtverplaatsing verwachten en niet horen leidt óók af.
