Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gelukkig; ik verlangde al bijna terug naar de borst. 
- Leeuwarden
Dat zal voor sommigen graven worden dan naar moeders 
- Leeuwarden
En toen was er geen geluid meer… Normaal is dat slecht nieuws, maar nu niet, de nieuwe DSD DAC is bijna klaar, dus alvast wat plek maken in het rack.
De 8 kanaals Merging Hapi dac en Grimm CC2 klok mogen voor zacht prijsje weg.
Groetjes Walter
De 8 kanaals Merging Hapi dac en Grimm CC2 klok mogen voor zacht prijsje weg.
Groetjes Walter
Jeroen heeft net geholpen de DSD DAC aan te sluiten, dat ging vlot. Tevens heeft hij geholpen mijn VNC account weer draaiend te krijgen, ik moest namelijk nog over van home naar lite.
De DAC staat nu lekker te spelen, het klinkt fraai!
De DAC staat nu lekker te spelen, het klinkt fraai!
Bedankt Dre,
Ook wel leuk om nu drie van dezelfde vol aluminium kasten boven elkaar te zien. Van onder naar boven staat er nu:
- DSD dac
- ASP/voorversterker (de kast met het led schermpje)
- NCore eindversterker voor het laag
- Lindemann eindversterker voor het midhoog
Dan zie je naast de ASP nog een klein kastje, dat is de NUC, waar Roon en HQ player op draait. Qua complexiteit nog wel te overzien allemaal dus.
Groetjes Walter
-
Ook wel leuk om nu drie van dezelfde vol aluminium kasten boven elkaar te zien. Van onder naar boven staat er nu:
- DSD dac
- ASP/voorversterker (de kast met het led schermpje)
- NCore eindversterker voor het laag
- Lindemann eindversterker voor het midhoog
Dan zie je naast de ASP nog een klein kastje, dat is de NUC, waar Roon en HQ player op draait. Qua complexiteit nog wel te overzien allemaal dus.
Groetjes Walter
-
Wat ook zeer praktisch is, als ik met de afstandsbediening de ASP aanzet, schakelt deze met een trigger functie zowel de DSD dac en de NCore versterker aan, dit verklaart dat er geen enkele drukknop op de fronten aanwezig is.
Vandaag wat meer tijd besteed aan het neerzetten van de DSD dac en bekabeling. Als eerste de dac op Leobus zijn verwonder ringen gezet, daarna de mooie Sonore Tourmaline interlink uit de buizenset gehaald, en deze tussen dac en ASP aangesloten, weer een stukje zilver weggehaald dus, ben echt meer van het koper tegenwoordig.
De verwonder ringen moeten voor optimaal resultaat precies gelijk belast en gecentreerd worden, ik gebruik daarvoor lasers als hulpmiddel maar ook speciale nano waterpassen, maar dan moet het echt stil zijn in de kamer, wilde ik Jeroen gisteren niet mee lastigvallen, maar nu staat het perfect.
Laat die laser stralen maar eens zien dan, wil ik wel meemaken, je hebt toch wel een gecertificeerde voor audiofiel gebruik?Walt schreef: ↑za 31 aug 2024, 22:43De verwonder ringen moeten voor optimaal resultaat precies gelijk belast en gecentreerd worden, ik gebruik daarvoor lasers als hulpmiddel maar ook speciale nano waterpassen, maar dan moet het echt stil zijn in de kamer, wilde ik Jeroen gisteren niet mee lastigvallen, maar nu staat het perfect.
- Leeuwarden
De NUC heeft geen beeldscherm en ook geen toetsenbord, dus alleen 1 zeer compact kastje. Maar als je bijvoorbeeld een andere instelling in HQ player wil laden, is dat een probleem, want je kan de nuc niet bedienen. Met de VNC app op de ipad, wordt de ipad het beeldscherm en toetsenbord, dit werkt perfect en de Lite versie is gratis.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
-
Rien Kleinjan
Nano waterpassen? Nu maak je mij wel heel nieuwsgierig. Ik kom uit de wereld van de meetechniek, maar van een nano waterpas heb ik nooit gehoord.
Was een geintje, als antwoord op een onzin post daarvoor.