het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Forumregels
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
- Lees de gebruiksvoorwaarden om iets aan te bieden én om te reageren.
- Registreren om een verkoopadvertentie te plaatsen? Lees dan eerst dit.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
1x waarschuwen.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
https://link.marktplaats.nl/m2141803043 ... ios_tablet
Leek mij een net ding voor dienprijs 45€
Heb je nauwelijks een Chinees bouwpakket voor
Features
Frequency Range : 0.2Hz ~ 2MHz
Coarse and Fine Tuning
Waveform : Sine, Triangle, Square, TTL Pulse
CMOS Output
Built-In 4 Digits Counter (INT Only)
Large 0.5" LED Display
Variable DC Offset Control
Output Overload Protection
VCF Input Function
GWInstek is een goed merk voor meet apparatuur
Ik heb er geen binding mee Maar zag het staan ik dacht laat ik het delen
Leek mij een net ding voor dienprijs 45€
Heb je nauwelijks een Chinees bouwpakket voor
Features
Frequency Range : 0.2Hz ~ 2MHz
Coarse and Fine Tuning
Waveform : Sine, Triangle, Square, TTL Pulse
CMOS Output
Built-In 4 Digits Counter (INT Only)
Large 0.5" LED Display
Variable DC Offset Control
Output Overload Protection
VCF Input Function
GWInstek is een goed merk voor meet apparatuur
Ik heb er geen binding mee Maar zag het staan ik dacht laat ik het delen
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Maakt Walt niet uit...
overigens zijn die partijen die je goedkoop aangeboden ziet niet nieuw maar afgeschreven boortjes van PCB fabrieken. En gelukkig maar want met de hand breken ze bij de vleet.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Moeten dan boortjes op leeftijd zijn.
Ik meen dat Phillps het meerendeel van de productie faciliteiten al aardig wat jaren terug heeft afgestoten.
Ik meen dat Phillps het meerendeel van de productie faciliteiten al aardig wat jaren terug heeft afgestoten.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Ik denk dat geen enkele industrie in Europa nog thru hole componenten gebruikt en daar boortjes van 0.8 mm heeft , althans dat denk ik zonder dat ik daar enige kennis van heb, meer onderbuikgevoel
, misschien dat er toch nog wat maak industrie is wat gaatjes print nodig heeft ,alleen zie het minder vaak Misschien bij bij de tandarts dat die er nog heeft 
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Sterker nog, 0,3 mm is behoorlijk klein. eigenlijk te klein om praktisch te zijn.
Ik denk dat alleen de aansluitdraden van kleine keramische condensatoren, en misschien die van TO92 transistoren daarin passen.
En wat Peter al aangeeft, is uit de hand niet te doen, boren met zo'n kleine diameter.
Ik koop bij Radio Twenthe wel eens een assortimentsdoosje kleine boortjes van Velleman, die zijn bij mijn weten nieuw. het zijn ook oplopende maten.
Ik denk dat alleen de aansluitdraden van kleine keramische condensatoren, en misschien die van TO92 transistoren daarin passen.
En wat Peter al aangeeft, is uit de hand niet te doen, boren met zo'n kleine diameter.
Ik koop bij Radio Twenthe wel eens een assortimentsdoosje kleine boortjes van Velleman, die zijn bij mijn weten nieuw. het zijn ook oplopende maten.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
0,3 mm is echt heel dun, daar heb je voor thuis helemaal niets aan. Deze maat boortjes is goed voor vias, en die maak je in de regel thuis niet tenzij je op de professionele manier werkt en kan electroplaten. Zelfs de pootjes van TO92 zijn al aanmerkelijk dikker, het minimale gat om daarvoor is 0,75 mm.
Ik heb een bak hardmetalen boortjes staan van 1,1 mm, en zelfs die breken al bij de vleet als je uit de hand boort. Wanneer het uit de hand moet, is HSS beter.
Ik heb een bak hardmetalen boortjes staan van 1,1 mm, en zelfs die breken al bij de vleet als je uit de hand boort. Wanneer het uit de hand moet, is HSS beter.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Connectors, relais, (grotere) elco's, spoelen en vermogenstransistoren die je goed op een koelplaat moet kunnen monteren zijn allemaal nog through-hole. Eigenlijk alles wat een beetje zwaar is of mechanisch belast wordt en een beperkt aantal pins heeft om de belasting te dragen. Ook grotere MOSFEts en IGBTs zitten vaak in een pressfit behuizing, dat is een soldeerloze manier om deze componenten te monteren, en ook die zijn TH. Verder zijn elco's die lang mee moeten gaan of zwaar belast worden ook nog TH, omdat de boel bij reflow solderen snel te heet wordt. TH is nog lang niet dood!
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Geen idee van de Thru Hole Dacht echt dat het nog op stervens na dood was Timperttimpert schreef: ↑do 22 aug 2024, 14:160,3 mm is echt heel dun, daar heb je voor thuis helemaal niets aan. Deze maat boortjes is goed voor vias, en die maak je in de regel thuis niet tenzij je op de professionele manier werkt en kan electroplaten. Zelfs de pootjes van TO92 zijn al aanmerkelijk dikker, het minimale gat om daarvoor is 0,75 mm.
Ik heb een bak hardmetalen boortjes staan van 1,1 mm, en zelfs die breken al bij de vleet als je uit de hand boort. Wanneer het uit de hand moet, is HSS beter.
Bedankt voor je toelichting
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Echnie..... Overal waar het op mechanische sterkte en/of grotere stromen en spaningen aankomt is allemaal nog steeds TH.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Google maar eens Marcel Timmers in Ridderkerk.
Deze man maakt mooie dingen.
Deze man maakt mooie dingen.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
1200 stuks bijzonder vinyl
https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... chtige-col
https://www.dehavenloods.nl/nieuws/alge ... chtige-col
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Die komen mij wel bekend voor, en dan in het midden zat er vroeger een Beyma tweeter, en die heb ik nog beluisterd met Mark Bakker (markbakk) uit Arnhem.
Toen nog op de 1e oude locatie van Speaker & Co Dordrecht.
Werden ingeregeld met een Minidsp 8 kanaals en time delay.
Re: het "te koop gezien" topic.... (kooptips)
Deze kom je niet vaak tegen, Klipsch corner horns:
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... klipschorn
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... klipschorn
