SB Satori AMT AT60NC
Moderator: Beheerdersteam
SB Satori AMT AT60NC
Hij bestaat al even, maar ik hoor er weinig over, terwijl de specs en de review goed zijn lijkt me?
Maar er staat geen Mundorf op, is dat het?
https://audioxpress.com/article/test-be ... atori-line
Maar er staat geen Mundorf op, is dat het?
https://audioxpress.com/article/test-be ... atori-line
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: SB Satori AMT AT60NC
Wellicht gewoon de prijs?
Er is niks slecht aan, maar ik kan me voorstellen dat mensen dan toch voor een bekendere naam gaan.
Er is niks slecht aan, maar ik kan me voorstellen dat mensen dan toch voor een bekendere naam gaan.
Re: SB Satori AMT AT60NC
Prijs is ook niet gek iig. Ga er in de toekomst wel wat mee doen denk ik...
Re: SB Satori AMT AT60NC
Nee, Mundorf U60W1.1 is vergelijkbaar qua prijs en heeft een wat groter effectief stralend oppervlak en beter horizontaal afstraalgedrag. Dus ik heb de Satori AMT om die reden maar laten zitten. Als je hem koopt moet je het om het uiterlijk doen. Hij zal best goed klinken verder.
Re: SB Satori AMT AT60NC
Eigenlijk is dat altijd zo bij AMT tweeters.
En de specs zijn leuk, maar deze tweeters klinken het beste met een minimale crossover van 3kHz.
Nou is dat geen probleem met een satori mid, die kun je hoog inzetten.
Wellicht dat de Satori AMT een voordeel heeft als je hem wat lager wilt inzetten. Maar aangezien ik die behoefte niet heb, ga ik er niet in investeren. Ik vind hem ook lelijk.
En de specs zijn leuk, maar deze tweeters klinken het beste met een minimale crossover van 3kHz.
Nou is dat geen probleem met een satori mid, die kun je hoog inzetten.
Wellicht dat de Satori AMT een voordeel heeft als je hem wat lager wilt inzetten. Maar aangezien ik die behoefte niet heb, ga ik er niet in investeren. Ik vind hem ook lelijk.
Re: SB Satori AMT AT60NC
Dat hoog inzetten van de Satori mids zie ik alleen bij de 5" versies? @jeroen_d:
Waar gezegd mag worden dat de PP versies zich op papier ook erg netjes gedragen btw.
Waar gezegd mag worden dat de PP versies zich op papier ook erg netjes gedragen btw.
Die zit nog niet zo lang in hun programma?
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: SB Satori AMT AT60NC
Om je de waarheid te zeggen, ik vind die Mundorf nou ook niet moeders mooiste. Voor het uiterlijk hoef je geen AMT te nemen.
Van de Mundorf zijn de specs inderdaad wel goed voor dezelfde prijs. Voorzover ik mij kan herinneren waren de prijzen van Mundorf veel hoger.
Van de Mundorf zijn de specs inderdaad wel goed voor dezelfde prijs. Voorzover ik mij kan herinneren waren de prijzen van Mundorf veel hoger.
Re: SB Satori AMT AT60NC
Ja dat verbaasde mij ook even, ik had die minstens 100 euro duurder verwacht, zou de achterkant er makkelijk af kunnen tbv dipool gebruik? 
Re: SB Satori AMT AT60NC
De echte dipooltweeters zijn zo gemaakt dat ze goed stabiel zijn, ook bij grotere uitslagen. De monopool AMT's hebben een viltlaag achter zich die stabiliseert en het folie minder gevoelig maakt voor resonanties.
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: SB Satori AMT AT60NC
Dat is een planar, maar B&G bestaat al een tijdje (10 jaar) niet meer voor de zelfbouwmarkt, de ontwerper van die drivers werkt nu samen met Radian, die hebben een mooie lijn dipool drivers ook 
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: SB Satori AMT AT60NC
Ah, een planar, dat haal ik nog wel eens door elkaar 
Er ligt hier nog een set van die dingen, mede daarom ook de (off-topic) vraag.
Er ligt hier nog een set van die dingen, mede daarom ook de (off-topic) vraag.
Laatst gewijzigd door VintageHarry op do 08 aug 2024, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: SB Satori AMT AT60NC
Mijn monitors waar ik as-we-speak naar luister, zit de NEO3 in, maar dan in standaard toepassing, erg fijne driver.
Re: SB Satori AMT AT60NC
Tis ook lastig uit elkaar te houden met die platte speakers: ESL, Ribbon, Planar, AMT...VintageHarry schreef: ↑do 08 aug 2024, 10:50Ah, een planar, dat haal ik nog wel eens door elkaar
Er ligt hier nog een set van die dingen, mede daarom ook de (off-topic) vraag.
Re: SB Satori AMT AT60NC
De Planar is de enigste die makkelijk in te zetten is als dipool, makkelijker als de AMT denk ik zelfs...
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: SB Satori AMT AT60NC
https://audioxpress.com/article/test-be ... ngineering
Ze hebben wel iets raars gedaan met de waveguide.
Verticaal doet die het namelijk mooier dan horizontaal..........
Passen die Radians ook direct op e B&G/GRS waveguides?
Re: SB Satori AMT AT60NC
Die frontplaat is vreemd inderdaad, ik denk dat ze 1 op 1 passen maar ik heb het niet geprobeerd.
edit; voor dipool zou ik hem toch inzetten in een los baffeltje...
edit; voor dipool zou ik hem toch inzetten in een los baffeltje...
Re: SB Satori AMT AT60NC
De Dayton AMTpro4 die ik gebruik is een dipole, al kan je de afstraling aan de achterkant 'tunen' met bijgeleverde viltpads. Kost ongeveer 200 euro. Kan wat lager ingezet worden met FS rond de 800hz.
