SB Satori AMT AT60NC

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Hij bestaat al even, maar ik hoor er weinig over, terwijl de specs en de review goed zijn lijkt me?
Maar er staat geen Mundorf op, is dat het?

https://audioxpress.com/article/test-be ... atori-line
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door OWC »

Wellicht gewoon de prijs?

Er is niks slecht aan, maar ik kan me voorstellen dat mensen dan toch voor een bekendere naam gaan.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Prijs is ook niet gek iig. Ga er in de toekomst wel wat mee doen denk ik...
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door pappaleo »

Prijs is niet zo gek. Mundorf is zo maar 2 tot 3 keer duurder.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door jeroen_d »

Nee, Mundorf U60W1.1 is vergelijkbaar qua prijs en heeft een wat groter effectief stralend oppervlak en beter horizontaal afstraalgedrag. Dus ik heb de Satori AMT om die reden maar laten zitten. Als je hem koopt moet je het om het uiterlijk doen. Hij zal best goed klinken verder.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Pjotr »

jeroen_d schreef: wo 07 aug 2024, 18:51
Mundorf U60W1.1
Heb ook ook al naar zitten kijken. Helemaal geen gekke prijs i.d.d. Maar die vraagt eigenlijk wel om een 4e orde X-over akoestisch met zijn afval bij 2 kHz. Dan 2e orde elektrisch + 2e orde AMT akoestisch.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door jeroen_d »

Eigenlijk is dat altijd zo bij AMT tweeters.

En de specs zijn leuk, maar deze tweeters klinken het beste met een minimale crossover van 3kHz.
Nou is dat geen probleem met een satori mid, die kun je hoog inzetten.

Wellicht dat de Satori AMT een voordeel heeft als je hem wat lager wilt inzetten. Maar aangezien ik die behoefte niet heb, ga ik er niet in investeren. Ik vind hem ook lelijk.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Dat hoog inzetten van de Satori mids zie ik alleen bij de 5" versies? @jeroen_d:
Waar gezegd mag worden dat de PP versies zich op papier ook erg netjes gedragen btw.

jeroen_d schreef: wo 07 aug 2024, 18:51
Nee, Mundorf U60W1.1 is vergelijkbaar qua prijs en heeft een wat groter effectief stralend oppervlak en beter horizontaal afstraalgedrag.
Die zit nog niet zo lang in hun programma?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef: wo 07 aug 2024, 20:04
Ik vind hem ook lelijk
nu werd ik nieuwsgierig
AT60NC-4-3-768x768.jpg
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door pappaleo »

Afneembaar
Afneembaar
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Walt »

Dus je kan kiezen uit lelijk, of goedkoop uitziend… :mrgreen:
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door pappaleo »

Om je de waarheid te zeggen, ik vind die Mundorf nou ook niet moeders mooiste. Voor het uiterlijk hoef je geen AMT te nemen.

Van de Mundorf zijn de specs inderdaad wel goed voor dezelfde prijs. Voorzover ik mij kan herinneren waren de prijzen van Mundorf veel hoger.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Ja dat verbaasde mij ook even, ik had die minstens 100 euro duurder verwacht, zou de achterkant er makkelijk af kunnen tbv dipool gebruik? :-k
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door jeroen_d »

Nee, dat kan absoluut niet.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Daar was ik al bang voor ](*,)
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door jeroen_d »

De echte dipooltweeters zijn zo gemaakt dat ze goed stabiel zijn, ook bij grotere uitslagen. De monopool AMT's hebben een viltlaag achter zich die stabiliseert en het folie minder gevoelig maakt voor resonanties.
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door VintageHarry »

De BG Neo 8 was toch voor beide opties geschikt? Of vergis ik me?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Dat is een planar, maar B&G bestaat al een tijdje (10 jaar) niet meer voor de zelfbouwmarkt, de ontwerper van die drivers werkt nu samen met Radian, die hebben een mooie lijn dipool drivers ook :rock:
Gebruikersavatar
VintageHarry
Berichten: 2410
Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
Locatie: Bij Arnhem

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door VintageHarry »

Ah, een planar, dat haal ik nog wel eens door elkaar :(
Er ligt hier nog een set van die dingen, mede daarom ook de (off-topic) vraag.
Laatst gewijzigd door VintageHarry op do 08 aug 2024, 10:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Mijn monitors waar ik as-we-speak naar luister, zit de NEO3 in, maar dan in standaard toepassing, erg fijne driver.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Pjotr »

VintageHarry schreef: do 08 aug 2024, 10:50
Ah, een planar, dat haal ik nog wel eens door elkaar :(
Er ligt hier nog een set van die dingen, mede daarom ook de (off-topic) vraag.
Tis ook lastig uit elkaar te houden met die platte speakers: ESL, Ribbon, Planar, AMT...
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

De Planar is de enigste die makkelijk in te zetten is als dipool, makkelijker als de AMT denk ik zelfs...
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door OWC »

Shadow schreef: do 08 aug 2024, 10:40
Dat is een planar, maar B&G bestaat al een tijdje (10 jaar) niet meer voor de zelfbouwmarkt, de ontwerper van die drivers werkt nu samen met Radian, die hebben een mooie lijn dipool drivers ook :rock:
https://audioxpress.com/article/test-be ... ngineering

Ze hebben wel iets raars gedaan met de waveguide.
Verticaal doet die het namelijk mooier dan horizontaal..........

Passen die Radians ook direct op e B&G/GRS waveguides?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Shadow »

Die frontplaat is vreemd inderdaad, ik denk dat ze 1 op 1 passen maar ik heb het niet geprobeerd.

edit; voor dipool zou ik hem toch inzetten in een los baffeltje...
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: SB Satori AMT AT60NC

Bericht door Jan Geert »

De Dayton AMTpro4 die ik gebruik is een dipole, al kan je de afstraling aan de achterkant 'tunen' met bijgeleverde viltpads. Kost ongeveer 200 euro. Kan wat lager ingezet worden met FS rond de 800hz.
Plaats reactie