3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Dat is helemaal niet raar als je achtergrond een beetje kent. De Purifi is een Ncore waar gewoon een extra bak feedback is toegevoegd. De Nilai is een Ncore waar alle foutjes van Bruno uitgehaald zijn en heel kritisch naar de componenten is gekeken. Bruno is heel geniaal in het bedenken van concepten maar de uitwerking raffelt ie af en mag graag een bochtje afsnijden.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Sorry!Leeuwarden schreef: ↑vr 02 aug 2024, 11:22Shit, twee keer de opmerking dat Nilai vloeiender zou klinken. Nu ben ik ook nieuwsgierig naar Nilai…
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Bij deze een link van het verslag van die avondShadow schreef: ↑vr 02 aug 2024, 6:49Tussen welke versterkers?hannesie schreef: ↑vr 02 aug 2024, 1:21Tja, wij hebben al iets dergelijks meegemaakt, en ik hoorde wel degelijk een verschil, had het ook niet verwacht, maar het was wel heel duidelijk te horen.
Ik heb dat ook al wel geduid op het High End forum, en de man waar ik naast zat was ook net zo verbaast, we hadden het niet verwacht.
Een aantal nummers draaien en dan de boel ompluggen, en dan weer hetzelfde laatste nummer en weer dezelfde riedel vanaf het begin, is natuurlijk wel een dingetje, maar ik was zeker niet de enige die het hoorde.
Bij Klasse A en AB kan ik daar in komen, moderne klasse D is redelijk ongevoelig voor wat eraan hangt, binnen de impedantie marges.Walt schreef: ↑vr 02 aug 2024, 6:21Werd er op dat vergelijk niet heel hard gespeeld Hans, en had de Nilai daar misschien gewoon net wat meer over, en liep de Purifi op zijn tenen? Thuis speel je doorgaans minder dan 1 watt, dus beide op hun slofjes. Verder zit je met de match speaker-versterker wat ook maar goed moet uitpakken.
https://sites.google.com/site/avmnaudio ... authuser=0
Leobus en ondergetekende zaten op een goede plaats in het midden, en waren goed in staat de verschillen te onderscheiden.
We waren echt verbaast, we verschillen nogal eens van mening, maar hier waren we beiden verrast van wat we hoorden.
Wat ik mij goed herinnerde was de opmerking van Leo, "OH, dus jij hoort dat ook?"
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
3x bij deze.Leeuwarden schreef: ↑vr 02 aug 2024, 11:22Shit, twee keer de opmerking dat Nilai vloeiender zou klinken. Nu ben ik ook nieuwsgierig naar Nilai…
Ik heb de verschillen toen ook gehoord en ik vond ze erg duidelijk in het voordeel van de Nalai
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Het wordt vast druk in het kamertje waar Nalai haar kunsten moet gaan vertonen.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Chinese Nilai van de hand van Wiuno Wiutzi... 
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Jullie lopen te lallen,

Ligt in Maleisië.
Ligt in Maleisië.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
De Purifi die ik mee kan nemen naar Zeewolde is dual mono met Hypex voedingen, en heeft een speciale ingangsbuffer van Nord met Sonic Imagery opamps, zie https://nordacoustics.co.uk/op-amp-choice-buffer-board/
Ik weet niet of dat een verschil maakt en of die versterker dan representatief is voor enige keuze.. maar we kunnen het aansluiten en gaan beluisteren.
Ik weet niet of dat een verschil maakt en of die versterker dan representatief is voor enige keuze.. maar we kunnen het aansluiten en gaan beluisteren.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Zijn er ook al speakers met voldoende finesse een resolutie beschikbaar waarmee dat te beluisteren valt?
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Als t goed is zijn mijn monitoren met de Purifi 5.25" en de Bliesma T25B dan ook voorzien van een passief filter waar ik mee voor de dag durf te komen. En Dre zijn speakers stellen ook nooit teleur!
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Beiden lijken mij prima instaat om de verschillen te laten horen denk ik zo.
Misschien even kijken naar de efficiëntie van beide speakers, om het voor de aansturing mat de ZBA een beetje eerlijk te houden.
Misschien even kijken naar de efficiëntie van beide speakers, om het voor de aansturing mat de ZBA een beetje eerlijk te houden.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Eerst luisteren hé, dan oordelen
Dat gaat spannend worden Stefan! Dré zijn nieuwe speakers zijn hele fijne speakers maar blinken niet zo uit in resolutie. De Bliesma's daarentegen juist weer wel. Denk dat ze beide totaal verschillend van karakter zijn. Dat maakt dat vergelijk dan juist wel erg spannend! Wat doet straks wat... en in welke combi. Ik neem iig de CA mee en ik begrijp dat Tigradekat de zijne meeneemt. Die van mij is de oer CA en die is ongebalanceerd. Die van Tigradekat is de latere ge-update gebalanceerde V2 meen ik. Dan hebben we w.d.b. ook nog keuze.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Hallo mannen,
Ik ben ook geïnteresseerd om te komen. Het lijkt me interessant en gezellig. Ik ben benieuwd welke kwaliteitsstandaard(en) zelfbouwers hebben. Vorig jaar heb ik in oktober naar het Dutch Audio Event geweest dus ik heb een indruk van de commerciële topspullen. Ben benieuwd hoe zelfbouw spullen zich daartoe verhouden.
Ben ik welkom terwijl ik zelf geen gelegenheid heb om spullen mee te nemen?
Groeten,
Pieter
Ik ben ook geïnteresseerd om te komen. Het lijkt me interessant en gezellig. Ik ben benieuwd welke kwaliteitsstandaard(en) zelfbouwers hebben. Vorig jaar heb ik in oktober naar het Dutch Audio Event geweest dus ik heb een indruk van de commerciële topspullen. Ben benieuwd hoe zelfbouw spullen zich daartoe verhouden.
Ben ik welkom terwijl ik zelf geen gelegenheid heb om spullen mee te nemen?
Groeten,
Pieter
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Geen probleem,
Je bet van harte welkom.
Je bet van harte welkom.
Re: 3e ZBA Luisterdag Midden Nederland 2024 28 September
Uiteraard! Er moet natuurlijk ook geklapt worden. Daar hebben de exposanten meestal zelf geen tijd voor 
