Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Alle tools voor werken aan elektro en elektronica

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Pjotr »

ray5150 schreef:
Fotohuis schreef:
Niet verkeerd voor Eur.142
:think:
Bij Conrad staat hij voor 169 Euro op de site ?
Maar wel gratis verzenden :lol: Tzal de ex BTW prijs zijn....
Fotohuis
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 08 apr 2018, 17:06

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Fotohuis »

Inderdaad, bij de concurrent.
Gebruikersavatar
OpaBert
Berichten: 12683
Lid geworden op: vr 25 apr 2014, 4:15
Locatie: T, heike 😀

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door OpaBert »

Mooie bout hoor !
Als de kwaliteit net zo goed is als de oudere Weller dan heb je de eerste 20 jaar niks anders nodig misschien een puntje
:proost:
Gebruikersavatar
Kalimba
Berichten: 774
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 10:52
Locatie: Amstelveen

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Kalimba »

Volop aan het solderen met de Weller en gaat echt super. Alles vloeit supermooi en spiegelt. Ook dikke kabels gaan goed en de bout koelt amper af.
Ik kan dit wat meer betaalbare Weller model dan ook iedereen aanraden.
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door OWC »

Dit is mijn nieuwe aanwinst, werkt zelfs op een powerbank.
Ik wil voor 95% van het soldeerwerk niks anders meer (0603 en ander SMD spul tot 2.5mm2 gaat allemaal prima)
Minder dan 30 sec is hij warm en gaat vanzelf op standby (zit bewegingssensor in)
Zeker met custom firmware is dit ding nog beter.
Bijlagen
TS80.jpg
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door richard »

cve schreef:
Het was weer tijd voor een nieuw soldeerstation. Dit keer gekozen voor een Hakko. Lelijk? De zilveren versie vind ik saai maar deze fleurt mijn anders zo treurige bestaan lekker op. :lol: Boeit verder niet echt, werkt super, is heel solide gebouwd en heeft een ruime keuze aan punten.
Afbeelding
Colderiek
Misschien een oude koe, maar dit is echt design hoor! https://en.wikipedia.org/wiki/Toshiyuki_Kita
Kun je het natuurlijk nog steeds een lelijk ding vinden.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15170
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Barry2001 »

Klopt.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Kappa7 »

Mijn oude Aoyue 937 Soldeerstation heeft hier ook last van en is aan vervanging toe.
viewtopic.php?t=28363
Nu was ik mijn tocht begonnen bij de ELEshop en zag deze staan.
https://www.eleshop.nl/ele-ats1.html
Lijkt me niet verkeert maar ik kijk nog naar de gebruikte stiften van het apparaat.
Het is eigenlijk wel handig als deze redelijk universeel zijn.
Ik ben dus wat verder gaan zoeken en kwam op de Aixun T3a uit.
Maakt gebruik van de soldeer stiften van JBC die goed verkrijgbaar zijn en betrouwbaar.
Ziet er allemaal mooi uit en ik wil dan voor het model gaan met de C245 stiften.
Alleen toen kwam ik deze review tegen.

Niet echt positief dus.
Alleen vraag ik me af of dit een exemplarisch probleem is of gewoon een ontwerp fout.
In tussen is ook de T3AS op de markt gekomen maar kan nergens terug vinden wat nu precies de verbeter punten zijn.
iemand ervaring met dit station?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Pjotr »

'Tis een Chinees poiblaim. Chinese meuk, blijft Chinese meuk!
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28468
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door ds23man »

Oftewel een gevalletje RUC.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Kappa7 »

Op het gevaar af dat ik met zooi kom te zitten waar ik niets mee kan.
Net deze bout besteld.
Schermafbeelding 2024-06-29 022358.png
https://www.aixuntech.com/product/t320- ... -and-t245/
Als ik op deze review af kan gaan zou het een prima apparaat moeten zijn zonder de problemen die de TA3 heeft.

Ik ben benieuwd 9 Juli wordt hij geleverd en kan ik testen.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20398
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Shadow »

Mooi spul!
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation

Bericht door Kappa7 »

Vandaag gekregen en al snel geprobeerd.
IMG_20240709_112408.jpg
Werkt prima.
Hier in rust houd hij de tip op 100 graden.
het opwarmen is dan met 3 sec wel gebeurd.
IMG_20240709_112457.jpg
Deze stift zit aardig goed qua tempratuur maar de punt stift is ongeveer 8 graden te hoog en de beitel is 18 graden tehoog.
Dat kan je wel compenseren maar ik denk wel dat ik er nog een paar originele JBC punten aanschaf.
De controller lijkt in elk geval goed te werken.
Het wisselen van punten is echt nog nooit zo makkelijk geweest.
Ook het updaten van de software gaat makkelijk maar is wel een zwaar programma wat je moet installeren dus wat er allemaal mee komt uit china is de vraag.
Plaats reactie

Terug naar “Elektronicagereedschap”