Maar wel gratis verzendenray5150 schreef:Fotohuis schreef:Niet verkeerd voor Eur.142![]()
Bij Conrad staat hij voor 169 Euro op de site ?
Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Moderator: Beheerdersteam
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Mooie bout hoor !
Als de kwaliteit net zo goed is als de oudere Weller dan heb je de eerste 20 jaar niks anders nodig misschien een puntje

Als de kwaliteit net zo goed is als de oudere Weller dan heb je de eerste 20 jaar niks anders nodig misschien een puntje
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Volop aan het solderen met de Weller en gaat echt super. Alles vloeit supermooi en spiegelt. Ook dikke kabels gaan goed en de bout koelt amper af.
Ik kan dit wat meer betaalbare Weller model dan ook iedereen aanraden.
Ik kan dit wat meer betaalbare Weller model dan ook iedereen aanraden.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Dit is mijn nieuwe aanwinst, werkt zelfs op een powerbank.
Ik wil voor 95% van het soldeerwerk niks anders meer (0603 en ander SMD spul tot 2.5mm2 gaat allemaal prima)
Minder dan 30 sec is hij warm en gaat vanzelf op standby (zit bewegingssensor in)
Zeker met custom firmware is dit ding nog beter.
Ik wil voor 95% van het soldeerwerk niks anders meer (0603 en ander SMD spul tot 2.5mm2 gaat allemaal prima)
Minder dan 30 sec is hij warm en gaat vanzelf op standby (zit bewegingssensor in)
Zeker met custom firmware is dit ding nog beter.
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Misschien een oude koe, maar dit is echt design hoor! https://en.wikipedia.org/wiki/Toshiyuki_Kitacve schreef:Het was weer tijd voor een nieuw soldeerstation. Dit keer gekozen voor een Hakko. Lelijk? De zilveren versie vind ik saai maar deze fleurt mijn anders zo treurige bestaan lekker op.Boeit verder niet echt, werkt super, is heel solide gebouwd en heeft een ruime keuze aan punten.
Colderiek
Kun je het natuurlijk nog steeds een lelijk ding vinden.
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Mijn oude Aoyue 937 Soldeerstation heeft hier ook last van en is aan vervanging toe.
viewtopic.php?t=28363
Nu was ik mijn tocht begonnen bij de ELEshop en zag deze staan.
https://www.eleshop.nl/ele-ats1.html
Lijkt me niet verkeert maar ik kijk nog naar de gebruikte stiften van het apparaat.
Het is eigenlijk wel handig als deze redelijk universeel zijn.
Ik ben dus wat verder gaan zoeken en kwam op de Aixun T3a uit.
Maakt gebruik van de soldeer stiften van JBC die goed verkrijgbaar zijn en betrouwbaar.
Ziet er allemaal mooi uit en ik wil dan voor het model gaan met de C245 stiften.
Alleen toen kwam ik deze review tegen.
Niet echt positief dus.
Alleen vraag ik me af of dit een exemplarisch probleem is of gewoon een ontwerp fout.
In tussen is ook de T3AS op de markt gekomen maar kan nergens terug vinden wat nu precies de verbeter punten zijn.
iemand ervaring met dit station?
viewtopic.php?t=28363
Nu was ik mijn tocht begonnen bij de ELEshop en zag deze staan.
https://www.eleshop.nl/ele-ats1.html
Lijkt me niet verkeert maar ik kijk nog naar de gebruikte stiften van het apparaat.
Het is eigenlijk wel handig als deze redelijk universeel zijn.
Ik ben dus wat verder gaan zoeken en kwam op de Aixun T3a uit.
Maakt gebruik van de soldeer stiften van JBC die goed verkrijgbaar zijn en betrouwbaar.
Ziet er allemaal mooi uit en ik wil dan voor het model gaan met de C245 stiften.
Alleen toen kwam ik deze review tegen.
Niet echt positief dus.
Alleen vraag ik me af of dit een exemplarisch probleem is of gewoon een ontwerp fout.
In tussen is ook de T3AS op de markt gekomen maar kan nergens terug vinden wat nu precies de verbeter punten zijn.
iemand ervaring met dit station?
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
'Tis een Chinees poiblaim. Chinese meuk, blijft Chinese meuk!
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Op het gevaar af dat ik met zooi kom te zitten waar ik niets mee kan.
Net deze bout besteld. https://www.aixuntech.com/product/t320- ... -and-t245/
Als ik op deze review af kan gaan zou het een prima apparaat moeten zijn zonder de problemen die de TA3 heeft.
Ik ben benieuwd 9 Juli wordt hij geleverd en kan ik testen.
Net deze bout besteld. https://www.aixuntech.com/product/t320- ... -and-t245/
Als ik op deze review af kan gaan zou het een prima apparaat moeten zijn zonder de problemen die de TA3 heeft.
Ik ben benieuwd 9 Juli wordt hij geleverd en kan ik testen.
Re: Zelfbouwers en hun Soldeerbout / Soldeerstation
Vandaag gekregen en al snel geprobeerd.
Werkt prima.
Hier in rust houd hij de tip op 100 graden.
het opwarmen is dan met 3 sec wel gebeurd. Deze stift zit aardig goed qua tempratuur maar de punt stift is ongeveer 8 graden te hoog en de beitel is 18 graden tehoog.
Dat kan je wel compenseren maar ik denk wel dat ik er nog een paar originele JBC punten aanschaf.
De controller lijkt in elk geval goed te werken.
Het wisselen van punten is echt nog nooit zo makkelijk geweest.
Ook het updaten van de software gaat makkelijk maar is wel een zwaar programma wat je moet installeren dus wat er allemaal mee komt uit china is de vraag.
Hier in rust houd hij de tip op 100 graden.
het opwarmen is dan met 3 sec wel gebeurd. Deze stift zit aardig goed qua tempratuur maar de punt stift is ongeveer 8 graden te hoog en de beitel is 18 graden tehoog.
Dat kan je wel compenseren maar ik denk wel dat ik er nog een paar originele JBC punten aanschaf.
De controller lijkt in elk geval goed te werken.
Het wisselen van punten is echt nog nooit zo makkelijk geweest.
Ook het updaten van de software gaat makkelijk maar is wel een zwaar programma wat je moet installeren dus wat er allemaal mee komt uit china is de vraag.
