Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Moderator: Beheerdersteam
Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Hallo Heren,
Ik heb een Aoyue soldeerstation (int 909) waarbij de soldeerbout niet lekker lijkt te werken.
Als ik hem aanzet, dan gaat het lichtje wat aangeeft dat de bout aan het opwarmen is even aan, maar na 10 seconden stop ie er weer mee. Ik zet hem dan regelmatig aan en uit, en soms "pakt" ie hem als ik hem op een lage temperatuur instel dan en gaat het weer goed, en kan ik hem opstoken in stapjes tot wel 480 graden.
Is dit normaal gedrag?, volgens mij deed hij dit eerder niet. Of is er iets versleten oid?
Ik heb een Aoyue soldeerstation (int 909) waarbij de soldeerbout niet lekker lijkt te werken.
Als ik hem aanzet, dan gaat het lichtje wat aangeeft dat de bout aan het opwarmen is even aan, maar na 10 seconden stop ie er weer mee. Ik zet hem dan regelmatig aan en uit, en soms "pakt" ie hem als ik hem op een lage temperatuur instel dan en gaat het weer goed, en kan ik hem opstoken in stapjes tot wel 480 graden.
Is dit normaal gedrag?, volgens mij deed hij dit eerder niet. Of is er iets versleten oid?
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
komt me bekend voor. lijkt er op dat (bij die van mij in elk geval) dat het opwarmen van t boutje wat te veel gevraagd is
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Zou ik hem dan gewoon wat in stapjes moeten opwarmen zoals ik het nu doe?
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Er zit iets computerachtig dingWowly schreef:Zou ik hem dan gewoon wat in stapjes moeten opwarmen zoals ik het nu doe?
Staat er niks in het boekje jan hoe je dat kan resetten
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Ja, Het is een zogenaamde slimme bout. Bij jou herkent ie je automagisch je soldeervrees....... Maar bij Jan?Henkjan schreef:komt me bekend voor. lijkt er op dat (bij die van mij in elk geval) dat het opwarmen van t boutje wat te veel gevraagd is
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Pjotr schreef:Ja, Het is een zogenaamde slimme bout. Bij jou herkent ie je automagisch je soldeervrees....... Maar bij Jan?Henkjan schreef:komt me bekend voor. lijkt er op dat (bij die van mij in elk geval) dat het opwarmen van t boutje wat te veel gevraagd is![]()
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Misschien de metalen huls die de soldeerpunt vastzet wat steviger aandraaien.Wowly schreef:Nope, zit geen reset op.....
groet,
Aat
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Hee dat lijkt het te doen! eens kijken of ie de komende avonden het nu goed blijft doen of dat het een one-day fly was. bedankt aat
Re: Aoyue soldeerbout doet het vaak niet
Is bij de Weller van €xxx ook nog wel eens nodig jaAatV schreef:Misschien de metalen huls die de soldeerpunt vastzet wat steviger aandraaien.Wowly schreef:Nope, zit geen reset op.....
groet,
Aat
