Pass Pearl 2
Moderator: Beheerdersteam
Re: Pass Pearl 2
De spanning is eigenlijk het belangrijkste die geeft namelijk je reverentie spanning.
Ik heb deze zelf toen gemeten en daar een aantal setjes van gemaakt die zo veel mogelijk bij elkaar in de buurt zitten.
Op zich niet spannend aangezien je de boel met de potmeter uiteindelijk netjes instelt maar fijn om te weten dat het gelijk is.
van beide leds zijn de spanningen 1.8V en 20ma aan stroom dus helemaal goed.
Ik heb deze zelf toen gemeten en daar een aantal setjes van gemaakt die zo veel mogelijk bij elkaar in de buurt zitten.
Op zich niet spannend aangezien je de boel met de potmeter uiteindelijk netjes instelt maar fijn om te weten dat het gelijk is.
van beide leds zijn de spanningen 1.8V en 20ma aan stroom dus helemaal goed.
Re: Pass Pearl 2
Nu zit ik nog met de belastingsweerstanden voor de elementen, we hebben 47,5k voor MM, maar ik heb straks 12 standen over 2 gescheiden dekken op de draaischakelaar;
1 100R als min?
2 150R
3 220R
4 250R
5 300R
6 400R
7 500R
8 600R
9 750R
10 1K
11 38,5K
12 47,5k als max?
Ik zie dat ze bij van den Hul bijvoorbeeld de load range van hun duurste element zetten op 20 tot 47000 Ohm, met een aanbevolen range van 20 tot 600 Ohm, nu zal mijn volgende aanschaf geen van den Hul 'The Colibri' zijn (ik hoop een The Frog Gold nog eens), maar is een range van 20R tot 47,5K dan het verstandigst?
1 100R als min?
2 150R
3 220R
4 250R
5 300R
6 400R
7 500R
8 600R
9 750R
10 1K
11 38,5K
12 47,5k als max?
Ik zie dat ze bij van den Hul bijvoorbeeld de load range van hun duurste element zetten op 20 tot 47000 Ohm, met een aanbevolen range van 20 tot 600 Ohm, nu zal mijn volgende aanschaf geen van den Hul 'The Colibri' zijn (ik hoop een The Frog Gold nog eens), maar is een range van 20R tot 47,5K dan het verstandigst?
Re: Pass Pearl 2
Er zijn meer elementen die graag wat lager dan 100 Ohm afgesloten willen worden dus als je voldoende stappen over hebt dan is van af 50 Ohm niet gek.
Maar weet je nu al dat je ooit naar een element wil wat nog lager afgesloten moet worden dan is gelijk in zetten niet gek natuurlijk
Maar weet je nu al dat je ooit naar een element wil wat nog lager afgesloten moet worden dan is gelijk in zetten niet gek natuurlijk
Re: Pass Pearl 2
Zoiets dan>?
1 20R
2 50R
3 100R
4 150R
5 200R
6 250R
7 300R
8 400R
9 500R
10 600R
11 1K
12 47,5k Voor MM?
1 20R
2 50R
3 100R
4 150R
5 200R
6 250R
7 300R
8 400R
9 500R
10 600R
11 1K
12 47,5k Voor MM?
Re: Pass Pearl 2
Ik zou 22K en 47K voor mm doen.
Dat vinden sommige mm of mi elementen wel eens prettig.
voor de rest lijkt het me niet gek.
Dat vinden sommige mm of mi elementen wel eens prettig.
voor de rest lijkt het me niet gek.
Re: Pass Pearl 2
Ah mooi, dan doe ik dat zo;
1 20R
2 50R
3 100R
4 150R
5 200R
6 250R
7 300R
8 400R
9 500R
10 600R
11 22K
12 47,5k Voor MM?
1 20R
2 50R
3 100R
4 150R
5 200R
6 250R
7 300R
8 400R
9 500R
10 600R
11 22K
12 47,5k Voor MM?
Re: Pass Pearl 2
Nou ik was nog een hele regel condensatoren vergeten uit de bom, dus net alles ingeklopt bij Mouser en gelijk nog wat Neutrik bussen plus wat extra weerstanden voor een 3 traps gain aanpassing (MM, MC High Output, MC Low Output) en dan zijn we weer van de straat...
Re: Pass Pearl 2
R19-1 t/m R19-12 wordt dat zo zeg maar...
Daar dub ik nog over omdat eigenlijk de uitgang ook even op mute moet bij dit soort grappen, (mijn Audio Research SP6B heeft daar ook een schakelaar voor b.v.) en ik dat er dan bij deze ook in ga zetten, want iedere keer de voeding eraf is ook geen goed idee lees ik in de andere topics (van de mensen met de Salas voedingen dan toch). Dus dat moet nog even rijpen in m'n hoofd.
Daarnet eens een voeding in de printhouder gezet en wat componenten erop gesoldeerd, nu ik toch bezig was van een beetje resthout een houder voor de 2 klossen meest gebruikte soldeer (Multicore Ersin 362 1,0mm & Stannol SN62/PB36/AG2 0,5mm)
geknutseld zodat ik niet meer die losse rollen op de werkbank heb;
Laatst gewijzigd door Shadow op za 06 jul 2024, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33828
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Pass Pearl 2
schakelen doe je toch alleen als je naar een andere element gaat toch? voor die paar keer kan zet je toch gewoon je versterker uit?
Re: Pass Pearl 2
Ja en nee, van den Hul raad aan een afsluitweerstand tussen de 20 en 600 Ohm voor veel van z'n elementen - maar ik zie dat bij meer fabrikanten een wat wijdere range aan weerstanden, ongetwijfeld ook afhankelijk van de arm waar ie aan vast zit etc. Dan is snel kunnen schakelen wel fijn om te kijken wat het beste werkt toch?
Re: Pass Pearl 2
Klopt, maar mijn gevoel zegt me dat ik het niet bij 1 draaitafel en 1 element kan houden 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Pass Pearl 2
Zou het automatiseren voor het geval je het uitschakelen vergeet, kan me voorstellen dat dit geschakel voor de versterker wel wat laat horen op de uitgang, en versterkeren doet zo'n phono trap wel. Kun je niet iets met die verlengde as aansturen? bv dat je met een relais-tje de uitgang even kortsluit als je schakelt? Dan loopt je signaal ook niet door het relais.
Re: Pass Pearl 2
Ik denk dat ik een van de weinigen ben die de gelijkrichtprinten erbij heeft van de laatste serie, daar staan de verkeerde contact blokken van Phoenix Contact voor op de BOM;
Dit is de Phoenix 1730528 zoals op de BOM, met 2 contact pennen per positie, terwijl het de 1712805 moet zijn
Ik had het op de afbeelding ook gewoon kunnen zien maar keek er over heen](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Dit is de Phoenix 1730528 zoals op de BOM, met 2 contact pennen per positie, terwijl het de 1712805 moet zijn
Ik had het op de afbeelding ook gewoon kunnen zien maar keek er over heen
Re: Pass Pearl 2
Ik wil voorkomen dat ik er een microcontroller in moet gaan bouwen alla Arduino, maar het idee is niet gek iddBarry2001 schreef: ↑za 06 jul 2024, 15:06Zou het automatiseren voor het geval je het uitschakelen vergeet, kan me voorstellen dat dit geschakel voor de versterker wel wat laat horen op de uitgang, en versterkeren doet zo'n phono trap wel. Kun je niet iets met die verlengde as aansturen? bv dat je met een relais-tje de uitgang even kortsluit als je schakelt? Dan loopt je signaal ook niet door het relais.
Ik zal eens kijken hoe het in het schema van de AR SP6B pre zit met dat muten, of die onderbroken wordt of kortgesloten, da's ook een buizenbak dus niet helemaal 1 op 1 over te nemen denk ik zo?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Pass Pearl 2
Iets met een lichtsluisje ofzo? zoiets bedoel ik https://www.benselectronics.nl/lichtslu ... or-5v.html
Iets van een schijfje op de as die door de sluis draait, en open is als ie beweegt. Stuur je rechtstreeks een relais-tje mee aan, met wat capaciteit zet je er iets vertraging op. Maar misschien gaat dit ook wel wat ver
even over nadenken, misschien bestaat er wel iets simpels wat bij op de as kan.
Verder leuk project, ik volg het.
Iets van een schijfje op de as die door de sluis draait, en open is als ie beweegt. Stuur je rechtstreeks een relais-tje mee aan, met wat capaciteit zet je er iets vertraging op. Maar misschien gaat dit ook wel wat ver
Verder leuk project, ik volg het.
Re: Pass Pearl 2
Ah zo, ja met meer keuze in de stappenschakelaar zou dat te doen zijn, dit is break before make wat ik nu heb, de make before break decks waren op, daar zou je even een uitgang mee kort kunnen sluiten. Maar dit is allemaal laatste restjes wat ze nog hadden. Ik denk er nog over maar omdat de gain ook omschakelbaar gaat zijn houd ik het voor nu even op handmatig muten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15175
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Pass Pearl 2
Kan achteraf ook altijd nog, kijk je eerst hoe het zo bevalt. Als de woofers je uit de kast knallen als je de schakelaar vergeten bent
maar misschien valt het mee.
Moet trouwens denken aan een vergelijk dat George eens deed in Breda, de Pass Pearl tegen een buizen Phonodude. Hier kwam uit (vond ik tenminste) dat er niet echt een winnaar uitkwam, verschilde per plaat wat lekkerder klonk. Wat eigenlijk met eindversterkers (buizen vs tor) ook al zo is.
Moet trouwens denken aan een vergelijk dat George eens deed in Breda, de Pass Pearl tegen een buizen Phonodude. Hier kwam uit (vond ik tenminste) dat er niet echt een winnaar uitkwam, verschilde per plaat wat lekkerder klonk. Wat eigenlijk met eindversterkers (buizen vs tor) ook al zo is.
Re: Pass Pearl 2
Ik weet nog dat ik de eerste keer George z'n set met Pearl 2, SET versterker en die mooie draaitafel hoorde, toen wist ik dat er nog een hoop te verbeteren viel bij mij thuis 
Re: Pass Pearl 2
Als je de 47K als vaste waarde gebruikt dus die positie open laten in je schakelaar dan heb je altijd een weerstand in je ingang zitten.
De andere schakel je dan parallel. dat heb ik ok zo en schakel gewoon tussen de ingang als dat nodig is.
Nog geen plop of iets dergelijks gehad.
De andere schakel je dan parallel. dat heb ik ok zo en schakel gewoon tussen de ingang als dat nodig is.
Nog geen plop of iets dergelijks gehad.
Re: Pass Pearl 2
Bedankt ik ben er ook nog steeds wel erg blij mee.
Het vergelijk van de Pass met de Phonodude is hier thuis toch wel groot hoor.
ze staan er allebei nog, de pass laat zo veel meer detail horen.
Ook de ruimte is beduidend groter.
Wel stom van me overigens dat de BOM niet klopt.
Was me nog niet eerder ter oren gekomen.
