Smps400a400 vonkt
Moderator: Beheerdersteam
Re: Smps400a400 vonkt
Zo'n SMPS is voor mij een 'non serviceable part' , gewoon vervangen als er wat aan scheelt...en wat Jan zegt; even contact opnemen met Hypex loont meestal wel....
Re: Smps400a400 vonkt
Een filmpje van het vonken kan ik niet plaatsen. Wel nog een foto can de ongeschonden onderzijde en een foto van na de laatste vonken.
Hypex service is geniaal - elke ochtend heb ik reactie voor 10 uur
Hypex service is geniaal - elke ochtend heb ik reactie voor 10 uur
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Smps400a400 vonkt
Op deze foto is het wel beter zichtbaar dat de print rond het spoeltje in het grafiethulsje is verbrand, omdat dit alleen aan de bovenzijde van de print is ga ik er vanuit dat het pootje van dit spoeltje verbrand is en vonken naar de printbaan trekt waardoor de print op die plek steeds verder verkoolt.
Ook is het grafiet hulsje zelf gebroken
Als je dit spoeltje los soldeert dan zul je zien dat één pootje daarvan los gebrand is van de print.
Ook is het grafiet hulsje zelf gebroken
Als je dit spoeltje los soldeert dan zul je zien dat één pootje daarvan los gebrand is van de print.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
