Had je die dan nooit eerder?
Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ook een goede optie, uitkijken naar een mooi gebouwde Philips of Marantz uit de beginjaren.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb twee van deze gehad. Eentje omgebouwd met Lampizator buizen uitgang. Heeft nog de show gestolen in Beetsterzwaag. Die heb ik verkocht. De andere heb ik nog in originele staat. Gaat ook nooit meer weg. Heb er indertijd € 40,- voor betaald. Die tijden zijn voorbij. Deze op MP is nog niet eens heel raar geprijsd…
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... per-speler
https://www.marktplaats.nl/v/audio-tv-e ... per-speler
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hogere segment is ie alleen als je er een andere dac op aansluit.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ach ik dacht ik geef hem het voordeel van de twijfel , ik ben er immers niet bij
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Bedankt voor de support Rik, op naar de 400 pagina’s weer!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha ha ha ik denk dat je over je originele topic heen gaat dit keer .
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Telefunken EL84 buisjes zijn binnen, toch best bijzonder dat je hiermee en een handvol componentjes gewoon een goed klinkend versterkertje kan maken. Ik ga ze dit weekend eens erin zetten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Er zit een enkele ECC83 in en twee stuks EL84 eindbuizen. Bedoel je dat ik het ECC83 buisje ook nog moet upgraden?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Weet ik niet, dat is aan jou.
De ECC83 is een dubbele triode, dus één buisje voor beide kanten.
Ik zou zeggen wen eerst aan het geluid en bepaal dan wat er allemaal in kan en of de 'upgrade' ook een verbetering is. Volgens mij kun je helemaal los gaan. Buizen slijten ook, de staat van gebruikte buizen weet je niet.
De ECC83 is een dubbele triode, dus één buisje voor beide kanten.
Ik zou zeggen wen eerst aan het geluid en bepaal dan wat er allemaal in kan en of de 'upgrade' ook een verbetering is. Volgens mij kun je helemaal los gaan. Buizen slijten ook, de staat van gebruikte buizen weet je niet.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nou dat was mazzel hebben, trof nog een Telefunken ecc 83 buisje aan in de collectie, een echte met uitstekend ruitje in de bodem. Alle 3 net gemonteerd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De Altec coax woofertjes nu ook op ongeveer gelijke hoogte:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik word er blij van, lekker simpel setje, leuke buisjes:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik krijg mogelijk een andere buizenversterker te leen, eentje gebouwd door TvW van audiofreaks forum, de Chaos 3. Deze is opgebouwd volgens de inzichten van Van der Heide. Als deze bevalt is er een optie tot overname…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gefineerde trafo's
Dat geen kurk hè en ook geen koolstof. Maar echt super super, gaaf man

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb hem nog niet gekocht, is maar iets van 2 x 2.5 watt en zonder tegenkoppeling dus lage DF dus eerst eens kijken of die de Altecs wel kan aansturen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Sowieso de vraag, die Altecs zijn ook geen v.d. Heidespeakers toch?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Nee, de meeste gebruikers spelen met 10 inch tot 15 inch tannoys. Maar zoiets kan ik altijd nog op zoek naar. De Altecs wil ik nog wel beter naar kijken, wellicht betere condensator als filter, of een wat uitgebreider echt filter.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De oplettende lezer ziet al dat ik de plank reeds lager heb gezet, de Chaos 3 is maar liefst 27cm hoog, dus wat meer ruimte gemaakt zodat hij goed zijn warmte kwijt kan.
