visaton DTW 86 titan ffl

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Wieger61

Re: visaton DTW 86 titan ffl

Bericht door Wieger61 »

Misschien kan Blondereus de tweeter doormeten.
jwllms
Contacteer:

Bericht door jwllms »

Dank voor de links en uitleg.
Ik heb niks om een signaal te genereren, zoals in de uitleg van speakerrepairshop, maar ik ga er vanuit dat er een probleem zal zijn met het ffl. gezien de leeftijd adv de productie stop van dit tweeter model (eigenlijk zo goed als direct nadat ik de speakers gebouwd had :-( ) .
Waarschijnlijk uitdroging vanwege absorpie door kartonnen pakking, denk ik dan. Verder zou die ruimte toch luchtdicht moeten zijn, en zou dit niet mogen uitdrogen?
Ik heb de onderdelen van de kapotte tweeter nog liggen, zal daar alvast evenop oefenen om het ferror fluid op te ruimen. (Was nog niet geheel verdroogd want mijn handen waren vuil met het goedje)
Wel gemerkt dat de pakking tussen afdekplaat en magneet verkleefd was bij het uiteen halen van de tweeter, en dus potentieel ook vervangen moet worden, wegens niet meer bruikbaar, na demontage. Ik veronderstel dat de dikte van de pakking ook een belangrijke factor is, en wel degelijk luchtdicht moet zijn.

Ook niet duidelijk is hoeveel ffl er in moet, en op welke plaatsen de druppels er in moeten.

Tweeters doormeten kan met een gewone multimeter (weerstand meting) veronderstel ik. (Multimeter heb ik wel). ik kan mijn overgebleven tweeter als referentie gebruiken.
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur

Bericht door Olaf Analogue »

jwllms schreef: ma 24 jun 2024, 17:23
Tweeters doormeten kan met een gewone multimeter (weerstand meting) veronderstel ik
Dat is correct.
Wieger61

Bericht door Wieger61 »

Als je de ferro fluid sowieso vervangt, is het electrisch doormeten genoeg.
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

er zijn signaal generator aps voor op je telefoon
jwllms
Contacteer:

Bericht door jwllms »

Handig. Ook gezien dat er websites zijn die dat doen.
Komt mij beter uit want ik kan geen geluid van mijn telefoon op mijn versterker, alles gaat via een pc.
https://onlinetonegenerator.com/
Plaats reactie