Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Moderator: Beheerdersteam
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Met ringkern heb ik nooit problemen gehad en die staan strak tegen elkaar aan bij mij.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Hier zie wat dat doet met ringkern trafoos
Vorige bericht stond een of andere Boodschap in wat ik niet wil
Grapje van YouTube
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Zie hier hoe je 2 trafoo,s naast elkaar kan zetten zonder dat je er brom van op pikt
En het verschil tussen 100 en 50 Hz
En het verschil tussen 100 en 50 Hz
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik ben nog wel even bezig geweest met de ugt’s en vastgesteld dat de brom niet door de trafo’s veroorzaakt word.
Het lijkt te worden veroorzaakt door een aardlus. Morgen maar even verder kijken.
Het lijkt te worden veroorzaakt door een aardlus. Morgen maar even verder kijken.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Dat is iig goed nieuws, moet makkelijker op te lossen zijn lijkt me.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik weet nu in ieder geval in welke richting ik moet gaan zoeken.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Marp ik denk dat het een voorgestelde video was om te gaan bekijken na het afspelen van de video over dat van die trafo plaatsen door mijzelf hier om die link te testen
Daarna stond daar opeens Zo’n PVV er met de boodschap ik kan u laten verwijderen in Rosé erbij
Als ik ergens een hekel aan heb is wat hun vertellen
Omvolken
Een 5de Brigade
Parallelle samenLeving
ik Walg daarvan , heb moeite m n koffie binnen te houden na het zien ervan.
Ik ben een links rakker die op het Malieveld demonstreerde tegen plaatsing de kruisraketten in Nederland , daar denk ik nu anders over!
Idem over wat een gif die Eerdmans verspreid vind dat verschrikkelijk Genoeg daarover
Ik ga daar ook niet op reageren
Ik heb een IPad en nog Nooit 1 virus gehad
Dit moet nog gebeuren.
Het was een reactie denk ik na een PVV toespraak op de 2de kamer van Maarten van Rossum ?
Douwe zoekt van alles uit de kast om iets wat duidelijk probeer te maken om dat niet te hoeven zien Doe dit niet om geld te verdienen maar om informatie en kennis over te dragen
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Dat zou zomaar kunnen Bert. Ik zal er in dit draadje niet op doorgaan, maar wat goed is om te weten:
- .... sinds april is het aantal Nederlandse IP-adressen op hack- en spamlijsten schrikbarend hoog. De toename zit met name in gehackte/besmette telefoons en consumentencomputers. Dit is nog niet eerder voorgekomen.
- .... je laatste 72 berichten zijn niet geplaatst vanaf je eigen IP-adres, maar vanaf deze. Haal ik dat adres door de registratiecheck, dan gaan ook hier alle alarmbellen rinkelen met een score van 100%. Dat houdt in dat de forumsoftware geen toegang had verleend als je nog niet was geregistreerd.
- .... als je recent met een afgeschermd IP-adres bent gaan surfen ( voor de privacy), en zelf weet dat dit de veroorzaker is, hoeft er natuurlijk niets aan de hand te zijn.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Hoi Marp ik kreeg die link naar Cleantalk niet geopend
Een ander IP adres Daar snap ik niks van zit gewoon thuis
Ik ga hulp halen om dit uit te zoeken Marp
Bedankt iig
Is gelukt en inderdaad ik sta daar op de zwarte lijst, waarschijnlijk doordat ik tegengas geef op YouTube aan lui die of Gewoon Russische klootzakken zijn en Russische propaganda verspreiden
Of die doelstellingen verdedigen
Daar reageer ik op
En geef de Pro Ukraine sides altijd een duimpje en bedank ze voor hun werk
Een ander IP adres Daar snap ik niks van zit gewoon thuis
Ik ga hulp halen om dit uit te zoeken Marp
Bedankt iig
Is gelukt en inderdaad ik sta daar op de zwarte lijst, waarschijnlijk doordat ik tegengas geef op YouTube aan lui die of Gewoon Russische klootzakken zijn en Russische propaganda verspreiden
Of die doelstellingen verdedigen
Daar reageer ik op
En geef de Pro Ukraine sides altijd een duimpje en bedank ze voor hun werk
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
@Douwe:
Het is mooi ingebouwd maar eigenlijk te krap om nog te experimenteren, de ringkerntrafo's lijken mij inderdaad de beste optie.
@Bert
Ik zou op zijn minst TR2 = Mean Well LRS-50-12 gebruiken. Zoals nu alles bijeen geperst zit, dat lijkt me geen goed idee.
Je kan hem bij Reichelt bestellen voor 21,35€, inclusief verzending.
Of als je dat liever hebt bij Gotron in België (momenteel 13x op voorraad) voor 19,90+7,50 = 27,40€ verzending inbegrepen naar Nederland,
... en nog vele anderen via Google.
Dan heb je wat meer ruimte om de versterker te testen.
Het is mooi ingebouwd maar eigenlijk te krap om nog te experimenteren, de ringkerntrafo's lijken mij inderdaad de beste optie.
@Bert
Ik zou op zijn minst TR2 = Mean Well LRS-50-12 gebruiken. Zoals nu alles bijeen geperst zit, dat lijkt me geen goed idee.
Je kan hem bij Reichelt bestellen voor 21,35€, inclusief verzending.
Of als je dat liever hebt bij Gotron in België (momenteel 13x op voorraad) voor 19,90+7,50 = 27,40€ verzending inbegrepen naar Nederland,
... en nog vele anderen via Google.
Dan heb je wat meer ruimte om de versterker te testen.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Heb ik ook al bedacht Willy, maar dat biedt toch geen oplossing voor de lichte brom.
Nu is het zo dat als ik J2 loshaal dan is die brom ook weg. Het komt dus niet door instraling in de UGT. Ik vermoed dat de brom ontstaat in de verbinding op de print tussen de volumepotmeter en J2. Misschien kan ik het spoor onderbreken en vervangen door een afgeschermde draad verbinding.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Quote Douwe Nu is het zo dat als ik J2 loshaal dan is die brom ook weg. Het komt dus niet door instraling in de UGT. Ik vermoed dat de brom ontstaat in de verbinding op de print tussen de volumepotmeter en J2. Misschien kan ik het spoor onderbreken en vervangen door een afgeschermde draad verbinding.
Eind Quate Douwe
Die 250K potmeter is best bromgevoelig door die hoge weerstand
Mogelijk afscherming om de pot aanbrengen met een blikken doosje of koper plakband erop plakken en aarden Zomaar een gedachte
Heeft niemand anders dit opgemerkt Ook Willy
Eind Quate Douwe
Die 250K potmeter is best bromgevoelig door die hoge weerstand
Mogelijk afscherming om de pot aanbrengen met een blikken doosje of koper plakband erop plakken en aarden Zomaar een gedachte
Heeft niemand anders dit opgemerkt Ook Willy
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Die info Mean Well LRS-50-12 kun je bij Reichelt in die zoek machine niks mee Raar
Maar ik denk dat je deze bedoelt Willy ?
https://www.reichelt.de/schaltnetzteil- ... ol_2&nbc=1
Die is goedkoper geworden zeker Maak geen bezwaar , maar ik zal die kleine die ik heb eens uittesten belasten met een ohms belasting
Ik heb een grote regelbare Dummy voor 30 Amp max en was speciaal gemaakt door me vele jaren geleden om 12 voedingen te testen
Maar ik denk dat je deze bedoelt Willy ?
https://www.reichelt.de/schaltnetzteil- ... ol_2&nbc=1
Die is goedkoper geworden zeker Maak geen bezwaar , maar ik zal die kleine die ik heb eens uittesten belasten met een ohms belasting
Ik heb een grote regelbare Dummy voor 30 Amp max en was speciaal gemaakt door me vele jaren geleden om 12 voedingen te testen
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Heb er niet echt vertrouwen in eigenlijk 5A staat erop
Maar hij hangt onder test 3,6Amp 12.7 Volt
De Keithley de spanning over de weerstand van 0.1Ohm daar bereken ik de stroom mee
360 mV is 3.6A
Na een halfuur stond hij te trippen aan uit Is niet geschikt Te licht bevonden
Maar hij hangt onder test 3,6Amp 12.7 Volt
De Keithley de spanning over de weerstand van 0.1Ohm daar bereken ik de stroom mee
360 mV is 3.6A
Na een halfuur stond hij te trippen aan uit Is niet geschikt Te licht bevonden
- Bijlagen
Laatst gewijzigd door OpaBert op di 18 jun 2024, 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Niet liggen martelen Bert. Gewoon die meanwell bestellen.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Nou vind dat ook wel leuk en ook Onderwijzend voor andere die vaak niet weten hoe ze iets moeten meten testen Dus Martel ik zo,n ding , waar je op je klompen al kan aan voelen dat het te mooi om waar te zijn is Dingetje is 8,5x 5x 3,5 cm en dan 12 Volt 5A!
Nou ik geloofde dat niet , kon dat 5 Amp ding bij Reichelt niet vinden En bij Conrad alleen maar open dingen
Dus die 6,5Amp bij Alie besteld Die ga ik ook martelen Douwe
Ben benieuwd wanneer die het opgeeft, maar die is helaas te groot
Nou ik geloofde dat niet , kon dat 5 Amp ding bij Reichelt niet vinden En bij Conrad alleen maar open dingen
Dus die 6,5Amp bij Alie besteld Die ga ik ook martelen Douwe
Ben benieuwd wanneer die het opgeeft, maar die is helaas te groot
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik heb deze bij reichelt.nl gevonden Willy die van 21.35 is er niet meer
Is ook 50 Watt 4.2Amp
https://secure.reichelt.nl/nl/nl/schake ... ol_0&nbc=1
En is 14,€36 99x97x36 mm groot
Is ook 50 Watt 4.2Amp
https://secure.reichelt.nl/nl/nl/schake ... ol_0&nbc=1
En is 14,€36 99x97x36 mm groot
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Douwe Willy
Wat voor bezwaar heeft het om in plaats van die 250K een 100K of 50k pot meter te gebruiken?
Kom je dan meteen gevoeligheid te kort ?
Is dat misschien in LT Spice te proberen?
Zal meteen ook die bron gevoeligheid doen afnemen
Wat voor bezwaar heeft het om in plaats van die 250K een 100K of 50k pot meter te gebruiken?
Kom je dan meteen gevoeligheid te kort ?
Is dat misschien in LT Spice te proberen?
Zal meteen ook die bron gevoeligheid doen afnemen
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Geen bezwaar hoor Bert. De meeste bron apparaten hebben een lage uitgangsimpedantie. Vroeger was dat anders, dan was de uitgangsimpedantie van een pickup met een kristalelement bijvoorbeeld erg hoog dus moest ook de ingangsimpedantie van de versterker hoog zijn omdat anders het signaal te veel inzakte.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Jij hebt die potmeter er al op natuurlijk
Anders zou het misschien ook een open deur zijn
Anders zou het misschien ook een open deur zijn
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Het ligt ‘m bij mijn versterker niet aan de potmeter want als ik hem helemaal terugdraai in de brom er ook. En als ik hem opdraai word deze niet groter. Ik heb nog wel even zitten denken aan de netschakelaar. De bedrading daarvan zit erg dicht bij de ingang van de fasedraaier.(de ingang dus)
Morgen haal ik dat nog even los en zal de 230V met een ander snoer rechtstreeks op de voedingsprint aansluiten.
Morgen haal ik dat nog even los en zal de 230V met een ander snoer rechtstreeks op de voedingsprint aansluiten.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Oei is dat bij ons allemaal Douwe ?
Dan misschien een afscherming om het snoer doen Een stuk Coax de afscherming opschuiven binnen ader aan je netsnoer solderen en er door heen trekken dan is hij afgeschermd en die aan gnd
Is dat een idee misschien?
Dan misschien een afscherming om het snoer doen Een stuk Coax de afscherming opschuiven binnen ader aan je netsnoer solderen en er door heen trekken dan is hij afgeschermd en die aan gnd
Is dat een idee misschien?
