Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28469
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Toch knap om met al die verflagen toch weer op de MDF kleur terug te komen.....
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Mooie speaker geworden ,Classic !
En wat een joekels !!
En wat een joekels !!
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Dat ziet er "lekker" uit,
zou zomaar eens kunnen klinken.

Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Gaaf hoor, wat een knotsers 
- VintageHarry
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
+1, mooie grote kasten zo! 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Het hoog van de 3WC15 ietsje getemperd, beter zo. Ik heb inmiddels mijn NEXT-4 weer compleet kunnen maken en dus heeft die ook weer een tijdje gespeeld. Toch eigenlijk minstens zo goed als de 3WC15 maar anders. Luxe-probleem, kan ze niet beide houden eigenlijk. Neemt teveel ruimte in beslag in mijn kamertje…
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Jammer dat je zo ver weg woont ik zou de creaties van Troels graag eens horen .
Niet direct met de intentie om ze over te nemen maar ik ben wel nieuwsgierig hoe ik zijn ontwerpen klankmatig kan plaatsen !
Niet direct met de intentie om ze over te nemen maar ik ben wel nieuwsgierig hoe ik zijn ontwerpen klankmatig kan plaatsen !
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Wat is ver?
Ruim twee en een half uur rijden en je zit bij Jan aan de koffie.
Ruim twee en een half uur rijden en je zit bij Jan aan de koffie.
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Als ik van huis vertrek kan hij de koffie vast aanzetten 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Toch leuk, andere eindtrap aangesloten en je speakers klinken plots heel anders… toch binnenkort mijn buizending eens aan de praat helpen…Leeuwarden schreef: ↑do 06 okt 2022, 12:18Het hoog van de 3WC15 ietsje getemperd, beter zo. Ik heb inmiddels mijn NEXT-4 weer compleet kunnen maken en dus heeft die ook weer een tijdje gespeeld. Toch eigenlijk minstens zo goed als de 3WC15 maar anders. Luxe-probleem, kan ze niet beide houden eigenlijk. Neemt teveel ruimte in beslag in mijn kamertje…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Met wat moeite de CNO Grandes een verdieping omhoog gesleept omdat ik ze graag eens wilde horen in mijn luisterkamertje. Het verschil met de 3WC15 en de Next 4 is dat de CNO Grandes in dit kamertje een echt veel betere soundstage laten horen. De ruimtelijke weergave is echt veel beter dan mijn andere twee speakers in dit kamertje. Echter, het laag is aanwezig, ook wel “mooi” laag maar het klinkt wat meer “gemaakt” laag dan bij de andere twee speakers. Vraag: los je dit op met een actieve subwoofer zodat het geheel wat meer body krijgt?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4778
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Soms is het nodig om het tijd te geven om te kunnen wennen aan een andere laag beleving.
Het verschuiven van de speakers kan hierbij helpen. Centimetertje hier, centimetertje daar. Daar heb ik zelf ook veel tijd voor uitgetrokken toen en dat hielp echt wel.
Ik vind een sub een beetje een laatste redmiddel omdat dat in mijn oren ook weer andere keerzijdes met zich mee brengt.
Ik zelf vind het mooier klinken als alles gewoon vanaf de twee stereo luidsprekers af komt.
Overigens mooie spullen wat je allemaal hebt. Ook leuk en interessant dat je de mogelijkheid hebt om dingen onderling uit te wisselen.
Grote klank verschillen tussen onderlinge versterkers ben ik ook heel bekend mee.
Het verschuiven van de speakers kan hierbij helpen. Centimetertje hier, centimetertje daar. Daar heb ik zelf ook veel tijd voor uitgetrokken toen en dat hielp echt wel.
Ik vind een sub een beetje een laatste redmiddel omdat dat in mijn oren ook weer andere keerzijdes met zich mee brengt.
Ik zelf vind het mooier klinken als alles gewoon vanaf de twee stereo luidsprekers af komt.
Overigens mooie spullen wat je allemaal hebt. Ook leuk en interessant dat je de mogelijkheid hebt om dingen onderling uit te wisselen.
Grote klank verschillen tussen onderlinge versterkers ben ik ook heel bekend mee.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ben het met je eens dat een sub een soort van laatste oplossing is maar de andere kant van het verhaal dat het op zich wel goed kan. Ooit bij een geluidstechnicus van Omrop Fryslân thuis geweest. Hij had TAD vloerstaanders die echt geweldig klonken… met een sub. Dus gevraagd of de sub ook uit kon. Dat werd mij gedemonstreerd en ik kan niet anders zeggen dan dat dat absoluut een positieve bijdrage leverde aan de weergave.
Anyway, vanmiddag maar eens even Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, er even bij gehaald en samen naar de drie creaties van Troels geluisterd om maar eens te bepalen welke het veld moet ruimen. Dat bleek de Next-4 te zijn. Het is kiezen uit drie toppers, de Next-4 bleek de vlakste weergave te hebben ten opzichte van de andere twee. De CNO Grande en de 3WC15 hebben beide dat je net even wat meer emotie ervaart. Je wordt meer de muziek in getrokken. De CNO Grande heeft de betere soundstage en klinkt wat gedetailleerder dan de 3WC15. Die laatste heeft dan weer de subtielere diepgang. Omdat mijn gehoor per oor nogal volume verschil heeft is het luisteren naar de CNO Grande wel heel fijn omdat die geluidsbubbel groter is en dat maakt dat de balansknop meer in het midden kan blijven. Een combinatie tussen beide speakers zou een uitkomst zijn…
Anyway, vanmiddag maar eens even Mijn Bijzonder Charmante Echtgenote, kortweg MBCE, er even bij gehaald en samen naar de drie creaties van Troels geluisterd om maar eens te bepalen welke het veld moet ruimen. Dat bleek de Next-4 te zijn. Het is kiezen uit drie toppers, de Next-4 bleek de vlakste weergave te hebben ten opzichte van de andere twee. De CNO Grande en de 3WC15 hebben beide dat je net even wat meer emotie ervaart. Je wordt meer de muziek in getrokken. De CNO Grande heeft de betere soundstage en klinkt wat gedetailleerder dan de 3WC15. Die laatste heeft dan weer de subtielere diepgang. Omdat mijn gehoor per oor nogal volume verschil heeft is het luisteren naar de CNO Grande wel heel fijn omdat die geluidsbubbel groter is en dat maakt dat de balansknop meer in het midden kan blijven. Een combinatie tussen beide speakers zou een uitkomst zijn…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Even een familie fotootje…
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Ziet er wel uit als een happy family 
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
En welke speaker is nu wat? ik ben niet zo heel bekend met de modellen lijn van Troels.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Is het ook, maar kleintjes worden groot en dan willen ze het huis uit… 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Nu nog een setje Bifrost-Nexus-CNO er bij!
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15171
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Die CNO Grande is wmb een kanshebber om nog eens te gaan bouwen. Mooie opzet, mooie drivers, met hopelijk het ‘grote’ geluid waar ik altijd wel op zoek ben.
Heb je alle 3 de sets zelf gebouwd?
Heb je alle 3 de sets zelf gebouwd?
Re: Het beter dan wat ik al heb of minstens net zo goed maar anders wordt hem toch niet topic
Daar zit al gouw 3m3 hout in verwerkt
Die next4 heeft je wel het meeste werk opgeleverd schat ik zo in !
