Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Moderator: Beheerdersteam
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Eigenaardig zeg. Met die paarse van Action heb ik vorig najaar alle kieren langs ramen, kozijnen en tochtstrops afgeplakt. Juist omdat die zo gemakkelijk verwijderbaar is zonder rotzooit achter te laten. Net nog even geprobeerd, en na een jaar komt het nog steeds gemakkelijk en netjes los van aluminium, lakwerk en papierbehang, én kan ik het ook zo weer terugplakken.
Het zou zomaar kunnen dat Action het toen bij een andere fabrikant haalde.
Het zou zomaar kunnen dat Action het toen bij een andere fabrikant haalde.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Het label van mijn tape uit 2022 zag er inderdaad anders uit.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Even kijken of parkside een beetje bevalt.
De boormachines zijn nóg een slag groter dan die van Milwaukee
De boormachines zijn nóg een slag groter dan die van Milwaukee
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik heb een brussless FERM van action. Die bevalt me wel. €50 geloof ik.
- Bas Horneman
- Berichten: 744
- Lid geworden op: ma 13 mar 2006, 12:21
- Locatie: Middenmeer (NH)
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Vind die van Parkside prima op lawaai na vergeleken met eerdere boormachines zoals de topcraft die ik ook nog heb.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Bij LIDL van 24,99 voor 16,99
Afgelopen week in de aanbieding, maar ze waren al snel op.
Gisteren alsnog een setje meegenomen bij een ander filiaal.
Ook verkrijgbaar in de webshop met tijdelijk gratis verzending:
https://www.lidl.nl/p/parkside-krimptan ... 163f822932
Afgelopen week in de aanbieding, maar ze waren al snel op.
Gisteren alsnog een setje meegenomen bij een ander filiaal.
Ook verkrijgbaar in de webshop met tijdelijk gratis verzending:
https://www.lidl.nl/p/parkside-krimptan ... 163f822932
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Dan te bedenken dat officiële Molex tangen etc een paar honderd euro kosten....
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Dat is dan ook wel heel andere kwaliteit dan het meeste Chinese dumpspul. Maar voor de hobby? Is dit een beetje redelijk Marp? Was net nog bij de Lidl maar geheel uitverkocht
Wel weer een nieuwe pot hand cleaner gescoord bij de Lidl voor €1,99
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik heb er heel wat jaren wekelijks mee gewerkt.
Kwaliteit is inderdaad hoger, maar zeker niet 10 keer hoger.
Vraag me bijna af of niet misschien een of ander patent is verlopen oid.
Want destijds waren alternatieven ook maar heel moeilijk te vinden.
Kwaliteit is inderdaad hoger, maar zeker niet 10 keer hoger.
Vraag me bijna af of niet misschien een of ander patent is verlopen oid.
Want destijds waren alternatieven ook maar heel moeilijk te vinden.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ik heb al een jaar of 25 deze tangen van Okaphone:
https://www.okaphone.com/artikel.xhtml?id=485430
Faston, adereindhuls en BNC. Niets mis mee.
https://www.okaphone.com/artikel.xhtml?id=485430
Faston, adereindhuls en BNC. Niets mis mee.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
2 Chinezen van beide tussen de 20 en 30 euries:
Foute tang van KIWI in den Haag (merkloos):
Prima tang van BACO in IJmuiden (Hanlong): Kan vriezen, kan dooien. KIWI vond het een prima resultaat en viel het niet onder de garantie. Hun antwoord was botweg: "Als we daaraan gaan beginnen zijn we snel failliet"
Foute tang van KIWI in den Haag (merkloos):
Prima tang van BACO in IJmuiden (Hanlong): Kan vriezen, kan dooien. KIWI vond het een prima resultaat en viel het niet onder de garantie. Hun antwoord was botweg: "Als we daaraan gaan beginnen zijn we snel failliet"
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Bedankt voor de tip, Mario.
Ik had al een tijdje in in mijn hoofd dat ik ook iets dergelijks wilde.
En mijn vrouw had toch wat dingen van de Lidl nodig, dus ik ben achter haar aan gestrompeld op mijn krukken door de winkel.
Gelukkig hadden ze ze hier wel op voorraad.
Zal een dezer dagen eens kijken hoe deze perst, naar aanleiding van de berichten van Pjotr hierboven.
Ik had al een tijdje in in mijn hoofd dat ik ook iets dergelijks wilde.
En mijn vrouw had toch wat dingen van de Lidl nodig, dus ik ben achter haar aan gestrompeld op mijn krukken door de winkel.
Gelukkig hadden ze ze hier wel op voorraad.
Zal een dezer dagen eens kijken hoe deze perst, naar aanleiding van de berichten van Pjotr hierboven.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Even getest zonder de tang te verstellen. Ondanks dat het 0,45mm utp-draadje massief is, benadert het resultaat meer de tang van BACO dan die van KIWI. Hopelijk is dat op de foto voldoende zichtbaar, want zonder flits krijg ik het met mijn mobieltje niet duidelijker dan dit.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Niet heel verkeerd dus. Is ook niet bedoeld voor massief draad maar Litzedraad. Tip raak het blanke liefst niet met je vingers aan of gebruik juweliers handschoentjes. Op je huid zit altijd een zuur en vet beschermlaagje wat je anders mee krimpt.
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Anders er een dotje soldeertin er achteraan tegen het oxideren?
Meest spectaculaire krimptang van mijn vader; een krimp pistool voor het zwaardere werk. Had hij destijds een wapenvergunning voor.
Meest spectaculaire krimptang van mijn vader; een krimp pistool voor het zwaardere werk. Had hij destijds een wapenvergunning voor.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Net setje opgehaald, lagen nog wel flink aantal doosjes…Marp schreef: ↑ma 21 okt 2024, 7:29gcp7f06ed3575d54b11b1bd537553e8a25b.jpg
Bij LIDL van 24,99 voor 16,99
Afgelopen week in de aanbieding, maar ze waren al snel op.
Gisteren alsnog een setje meegenomen bij een ander filiaal.
Ook verkrijgbaar in de webshop met tijdelijk gratis verzending:
https://www.lidl.nl/p/parkside-krimptan ... 163f822932
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Vanmiddag ook nog eentje gescoord! Ze waren maandag niet uitverkocht maar nog niet binnen
Aldus de Lidl medewerker vandaag toen ik er naar vroeg. Doet het i.d.d. prima voor de hobby
Benieuwd of ie originele Molex zoals op de eerdere foto ook netjes doet. Al heb ik daar al wel een goede tang voor. Dus TopTip Mario!
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Mooi dat je er eentje hebt kunnen vinden, Peter.
Ik zit net even te kijken bij Kiwi Electronics.
Het moet zeker al even geleden zijn dat je er daar een tang gekocht had, ze kostten nu rond de 55 euro.
Zie ook dat ze assortimentsbakjes hebben met losse blokjes en een rits female crimpers.
https://www.kiwi-electronics.com/nl/dup ... stuks-3163.
Die kosten 16,95. heb net hetzelfde bakje besteld bij Aliexpress voor nog geen 5 euro.
https://nl.aliexpress.com/item/33011610 ... pt=glo2nld
Ik zit net even te kijken bij Kiwi Electronics.
Het moet zeker al even geleden zijn dat je er daar een tang gekocht had, ze kostten nu rond de 55 euro.
Zie ook dat ze assortimentsbakjes hebben met losse blokjes en een rits female crimpers.
https://www.kiwi-electronics.com/nl/dup ... stuks-3163.
Die kosten 16,95. heb net hetzelfde bakje besteld bij Aliexpress voor nog geen 5 euro.
https://nl.aliexpress.com/item/33011610 ... pt=glo2nld
Re: Bij Aldi / Lidl / Action / etc ....
Ja, dat was vlak voor de fik daar paar jaar terug
Ik kreeg uiteindelijk wel de prijs van de tang terug na veel gezeur, maar niet de kosten voor heen en terug zenden als pakje. Netto netto dus minder dan een tientje
De Lidl tang doet overigens geen Molex! Dat is toch een andere maat, die zijn langer en iets groter. Maar gezien de hoeveelheid stekkertjes die er bij zit wat zou je ook
En JST is sowieso stukken goedkoper dan Molex (Farnell, Mouser, etc.) en net zo goed!
De Lidl tang doet overigens geen Molex! Dat is toch een andere maat, die zijn langer en iets groter. Maar gezien de hoeveelheid stekkertjes die er bij zit wat zou je ook
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
