Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
@OpaBert: Je hebt de 78L05 nog wel verkeerd om zitten.
Er zijn meer verschillen eigenlijk moet dat schema weghalen Willy op de plaats waar de gelijkrichter diodes zitten is daar beetje vreemdWilly_61 schreef: ↑di 04 jun 2024, 8:45Er zijn er 2: de eerste heeft als titel "EL84 V3.1 Power Supply" en de 2de "EL84 V3.4 Power Supply".OpaBert schreef: ↑ma 03 jun 2024, 15:36Verhip ik heb op een of andere manier geen Documenten van de voedings print
Ik maak alles kwijt alleen is dit heel vreemd Ik heb alles nog in de doos liggen want ik heb de BOM zelf uit geprint
Afijn geeft niet maar er staan minstens 2 x één powersupply in dit Topic , ik ben te lui om ze echt met elkaar 1-op 1 te vergelijken
Misschien zijn ze wel hetzelfde, maar welke moet ik gebruiken heren ?
Dan print ik die uit![]()
Het verschil zit in de gebruikte TR2 (SMPS) de laatste is LRS-50-12 = goedkoper, kleinere afmetingen en meer power. Deze staat ook in de BOM.
Gewoon D2 D3 D1 en D4 in dat schema zijn zenerdiodes en dan zie je ook dat er geen BY127 op dat schema zijn maar een B550C1000P
Dan verder komt de verwarring dat er ook nog Z1 Z2 Z3 in dat schema staan Alleen waar moeten die ? .
En de plaats waarde B550C1000P zou moeten zijn is niet te vinden op de print
Dus Weg dat Schema , het brengt verwarring en fouten
- douwebakker
- Contacteer:
ik heb hem de link gegeven naar het juiste schema, hier nog eens.
Volgens mij zit hij met een schema van een andere versterker...
Het enige wat nog niet op dat schema is aangepast: C4/10µ is vergroot naar 33 of 47µ.
Het enige wat nog niet op dat schema is aangepast: C4/10µ is vergroot naar 33 of 47µ.
Nu heb ik 2 schema,s gevonden van de powersupply
En kijkt u zelf maar.
En kijkt u zelf maar.
Laatst gewijzigd door Marp op di 04 jun 2024, 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: oude versienummers toegevoegd
Reden: oude versienummers toegevoegd
Bert je komt af met het allereerste schema van de voeding (van pagina 1!) en daarna een latere versie maar niet de laatste!
Als je een schema zoekt begin je altijd met de laatste pagina en ga je zo verder terug tot je het hebt.
Ik heb op deze pagina al 2x de link gegeven naar de laatste versie die gepubliceerd is.
Ik heb ander serieuze zaken te doen.
Als je een schema zoekt begin je altijd met de laatste pagina en ga je zo verder terug tot je het hebt.
Ik heb op deze pagina al 2x de link gegeven naar de laatste versie die gepubliceerd is.
Ik heb ander serieuze zaken te doen.
Nu begin ik ook sjagerijnig te worden
Ik schrijf voor 3 of 4 keer dat er verschillende schema’s zijn
Je leest niet ! En voor nabouwers schept het verwarring en lijdt tot fouten ! Dat bedoel ik hier mee Verder alle ge ziet maar
Ik schrijf voor 3 of 4 keer dat er verschillende schema’s zijn
Je leest niet ! En voor nabouwers schept het verwarring en lijdt tot fouten ! Dat bedoel ik hier mee Verder alle ge ziet maar
Dat je Die Elco moest vergroten is omdat ik je daar naar toe hebt gebrachtWilly_61 schreef: ↑di 04 jun 2024, 12:45ik heb hem de link gegeven naar het juiste schema, hier nog eens.
Klopt Douwe zag ik
Ook er staan 3 verschillende schema’s op dit Topic over 1 dezelfde voeding
Het is toch normaal dat je dan bij het verkeerde schema minimaal een opmerking zet van zie schema op pagina 4 of 8
Mot je dan eerst gvd verkeerde onderdelen bestellen en er dan achter komen dat het schema niet het zelfde is Dat valt iedereen gelijk op natuurlijk, nou mij niet !
Ben hier nú behoorlijk pissig over
Barst allemaal hier
Waar staat hier de versie van het schema ???
Waar staat hier de versie van het schema ???
- douwebakker
- Contacteer:
Eerlijk is eerlijk Bert, Willy heeft je meerdere keren door middel van een link doorverwezen naar het juiste schema.
Als je daar geen gebruik van maakt is het toch echt je eigen schuld en kun je het niet iemand anders in de schoenen schuiven.
Douwe
Als je daar geen gebruik van maakt is het toch echt je eigen schuld en kun je het niet iemand anders in de schoenen schuiven.
Douwe
Gaatjes versie kap. Ziet er een stuk beter uit, zeker als hij straks zwart gespoten is.
- douwebakker
- Contacteer:
- Robert Gribnau
- Contacteer:
Proficiat, Govert! Dat kan niet beter, mooi resultaat
.
.
Goedemorgen,
die oud LTS klasgenoot heeft h.e.a. in de winkel mand gedaan om te laten laser snijden,
volgens mij ziet dit er wel ok uit zo: Kom met aluminium 2 mm uit op 85 euro ex BTW, RVS 105 ex.
die oud LTS klasgenoot heeft h.e.a. in de winkel mand gedaan om te laten laser snijden,
volgens mij ziet dit er wel ok uit zo: Kom met aluminium 2 mm uit op 85 euro ex BTW, RVS 105 ex.
En de boel niet gesmolten? De zwarte kap nog kunnen maken?
Waarom neem je niet een metalen rooster (geen aluminium want te zwak, gaat doorhangen bovenaan), spuit die zwart en je hebt een prima geperforeerde kap.
Zo'n plaat is 1mm dik, heeft gaatjes van 5x5mm en ribben van 3mm.
Metaal geleid de warmte het beste terwijl kunststof eerder de warmte bij houdt.
Zulke panelen kan je kopen in vele doe-het-zelf zaken (bv. Brico en Gamma, weet niet of die ook in Nederland zitten).
Een voorbeeld van die overkapping vind je hier.
Zo'n plaat is 1mm dik, heeft gaatjes van 5x5mm en ribben van 3mm.
Metaal geleid de warmte het beste terwijl kunststof eerder de warmte bij houdt.
Zulke panelen kan je kopen in vele doe-het-zelf zaken (bv. Brico en Gamma, weet niet of die ook in Nederland zitten).
Een voorbeeld van die overkapping vind je hier.