Dat chassis van Hammond is ook een leuk idee. Je zou deze omgekeerd kunnen gebruiken. Hammond levert ook mooie kappen van geperforeerd staal.rvdh86 schreef: ↑ma 20 mei 2024, 19:54Spullen heb ik zojuist ook bij TME besteld .
Wil graag mijn spullen online op maat laten knippen/buigen etc, bijv. https://ijzershop.nl/ denk ik wel dat ze daarmee kunnen assisteren, zelf heb ik daar geen ervaring mee, maar webshop ziet dr voor de rest gewoon prima uit.
V.w.b. de buizen in het welke in het zicht zitten in het top paneel, moeten daarvoor gaten gemaakt worden in het paneel én volstaat daar bij ook 2 mm aluminium plaat materiaal voor?
Heb nog nooit zelf een behuizing gemaakt, maar wil het allemaal graag proberen en leren, op dit moment nog wel erg onzeker erin.
Zoiets kan wellicht ook:
https://www.tubetown.net/ttstore/en/tt- ... ndard.html of een andere behuizing welke zo te bestellen is, van bijv Hammond: https://www.tubetown.net/ttstore/en/cha ... black.html
Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Moderator: Beheerdersteam
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik heb bij mij nu ipv solderen kabelschoentjes aangeknepen.
Ik heb ook de aansluitingen omgedraaid. Precies tegenovergesteld van wat Willy schreef.
Nu werkt hij goed.
Ik had de speaker terminals aangesloten met kabelschoenen op de UGT.
Dit wilde met geen mogelijkheid werken. Nu een kroonsteen op de ugt kabels en aan de andere kant de speakers. Werkt perfect.
Ik moet nog even kijken wat er mis gaat met het aansluiten op de speaker terminals.
Ik heb ook de aansluitingen omgedraaid. Precies tegenovergesteld van wat Willy schreef.
Nu werkt hij goed.
Ik had de speaker terminals aangesloten met kabelschoenen op de UGT.
Dit wilde met geen mogelijkheid werken. Nu een kroonsteen op de ugt kabels en aan de andere kant de speakers. Werkt perfect.
Ik moet nog even kijken wat er mis gaat met het aansluiten op de speaker terminals.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Douwe heeft gelijk, ik was gisteren beter vroeger gestopt: mijn tekening was nl. FOUT. Dus de netspanning komt op 1-4 en gaat via 2-5 naar de voedingsprint.douwebakker schreef: ↑ma 20 mei 2024, 20:59Het is toch raar dat Willy tot een andere aansluiting komt dan ik. Temeer omdat de schakelaar die ik hier heb van Willy heb gekregen. Afijn Willy gaat er nog wel op terugkomen neem ik aan.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Zo zit hij nu bij mij, nu werkt het goed.
Hoe krijg ik de kabels van de UGT fastsoenlijk aan de speaker aansluitingen?
Met aangeknepen connectoren lukte het gisteren niet.
Solderen van de draad wilde ook niet, de soldeer pakt niet op de draad.
Hoe krijg ik de kabels van de UGT fastsoenlijk aan de speaker aansluitingen?
Met aangeknepen connectoren lukte het gisteren niet.
Solderen van de draad wilde ook niet, de soldeer pakt niet op de draad.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Dan zal dat het zijn, met een kroonsteen draai je natuurlijk door die laklaag heen.
Ik zal nog eens testen op een stukje afval draad. Ik kan niet teveel testen, dan is de draad op de trafo op.........
Bedankt voor al jullie hulp, ik had niet verwacht zo goed geholpen te worden met mijn misschien soms domme vragen.
Alle begin is moeilijk.
Ik zal nog eens testen op een stukje afval draad. Ik kan niet teveel testen, dan is de draad op de trafo op.........
Bedankt voor al jullie hulp, ik had niet verwacht zo goed geholpen te worden met mijn misschien soms domme vragen.
Alle begin is moeilijk.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Speaker terminals werken. Idd goed de lak van de draden schuren.
Langzaam knutselen we verder.
Langzaam knutselen we verder.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Heel mooi maar je gaat toch "socket savers" tussen buis en voet plaatsen, zo komen de buizen hoger te zitten.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Jazeker, die komen er nog tussen.
Die staan in bestelling en hoop ik volgende week binnen te krijgen.
Die staan in bestelling en hoop ik volgende week binnen te krijgen.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
De tube protector wordt in 3 gaatjes van 3,5mm bevestigd.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik hoop binnenkort een andere platenspeler aan te schaffen, een Technics SL1200 GR2. Deze heeft geen voorversterker.
Is het nog mogelijk ergens een RIAA voorversterker print in te bouwen en die aan te sluiten op 1 van de ingangen?
Is het nog mogelijk ergens een RIAA voorversterker print in te bouwen en die aan te sluiten op 1 van de ingangen?
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Nu is de HFD23-005-1ZS pas vanaf 1-7 verkrijgbaar bij Reichelt.
Bij TME is hij wel leverbaar, maar laat ik nu net mijn TME bestelling binnen hebben, ik vind de verzendkosten dusdanig hoog om voor één onderdeel daar te bestellen.
Kom hem ook wel bij Ali tegen:
https://nl.aliexpress.com/item/10050029 ... ry_from%3A
Lijkt me dat dit gewoon dezelfde is of is dit een Chinese variant?
Bij TME is hij wel leverbaar, maar laat ik nu net mijn TME bestelling binnen hebben, ik vind de verzendkosten dusdanig hoog om voor één onderdeel daar te bestellen.
Kom hem ook wel bij Ali tegen:
https://nl.aliexpress.com/item/10050029 ... ry_from%3A
Lijkt me dat dit gewoon dezelfde is of is dit een Chinese variant?
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ik zou gewoon de AUX ingang gebruiken, deze los solderen van de aansluitingen én vervolgens deze dan weer aansluiten aan de RIAA voorversterker zodat je deze AUX ingang kunt gebruiken voor je platenspeler.
Leuke platenspeler is deze nog in originele staat of gemodificeerd?
Ik gebruik zelf een gemodificeerde Thorens TD165.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
@Willy_61: Past een voorversterker er nog bij op de gloei voedingsftrafo?
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
is 4,5A
4x0,8A voor de el84, de ecc zal een 0,6A trekken samen op 12V dan ben je er al zowat.
Betwijfel of dat dan nog lukt.
4x0,8A voor de el84, de ecc zal een 0,6A trekken samen op 12V dan ben je er al zowat.
Betwijfel of dat dan nog lukt.
- douwebakker
- Berichten: 2173
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Het is 12,6V hoor Peter, dus 2x0,8A. Die paar ma voor een RIAA versterker kunnen er gemakkelijk bij.
Re: Nieuwe EL84-versterker met BiasAutomaat
Ok, nu nog een goede RIAA versterker print vinden.
