Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wellicht treden er in de audioband inderdaad reflecties op in de kabel, stel dat dit zo is, hoe zou zich dat hoorbaar maken dan?
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4782
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Daar gaat een luidspreker niet beduidend anders van klinken, 1,5 mm² is ook niet echt een probleem, ook al zal ik het zelf niet toepassen. maar ik zie bij sommige "audiofielen" ook 0,5 of 0,7 mm² als luidsprekerdraad voorbij komen onder het motto "het is verzilverd, dus dan maakt het niet uit" en daar ben ik het niet automatisch mee eens.
Overigens was dat niet eens de hoofd insteek, ik wil gewoon weten wat ik koop, de "high-end" kabels variëren met hun prijzen tussen de € 300,00 en de € 55.100,00 per setje,(AudioQuest Dragon ZERO b/s 4,0 m.) en dan mag van mij gewoon de ader diameter worden aangegeven, dat is niet bepaald een onbelangrijke parameter, het feit dat het niet genoemd wordt is voor mij een rode vlag en ga ik verder zoeken.
Mijn auto kostte hetzelfde als de AudioQuest Dragon ZERO b/s 4,0 m. kabel, en daar werd gewoon de motorinhoud bij vermeld, als belangrijke parameter.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hier staat toch gewoon bij 10 AWG? (=6 mm2)
https://www.audioquest.com/nl/products/ ... eakerkabel
Maar wie kan er nog licht werpen op de Ocos claims, missen wij iets waardoor er mogelijk toch een kern van waarheid in hun ‘white paper’ staat.
https://www.audioquest.com/nl/products/ ... eakerkabel
Maar wie kan er nog licht werpen op de Ocos claims, missen wij iets waardoor er mogelijk toch een kern van waarheid in hun ‘white paper’ staat.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De meeste kopers van dat spul missen i.i.g. de theoretische kennis om überhaupt te snappen waar de woorden van dit technogebrabbel oorspronkelijk voor bedoeld zijn. Je kunt het fenomeen speakerkabel transmissielijn ook gewoon beschouwen van uit het tijdsperspectief: Een muzieksignaal/wisselspanning heeft ongeacht de frequentie een vertraging van 5ns/m door een stukje speakerkabel. Of er nu wel of geen reflecties optreden is een academische vraag bij een kabel van hooguit een tiental meters bij muzieksignaal frequenties tot hooguit 50kHz. De hele discussie doet toch wel erg aan deze denken:
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Waarom zouden ze daar bij Dynaudio dan ook zijn ingetrapt… 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Precies, dat vraag ik me ook af. Wellicht zit er een kern van waarheid ergens.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Stuur ze eens een mailtje...
Och Von Schweikert kon je ook met Bybee Purifiers kopen.
Och Von Schweikert kon je ook met Bybee Purifiers kopen.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als het voor de heren verkopers geld oplevert, waarom niet?
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het “Danes don’t lie” idee is daarbij dan wel overboord gegaan 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Mwah, halve waarheden zijn op zich geen leugens. De Denen doen ook aan dames met een vissenstaart
'Tis meer een gevalletje van "Gelukkig hebben wij meer verstand van plankjes zagen"
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Hoe dan ook leuk om de verschillen in kabels zo goed te kunnen ervaren. De Ocos ben ik nog niet uit wat ik hiervan vind, nog wat meer inspelen en ook eens testen hoe deze zich houdt bij een hoger volume. Tot nu toe heeft de kabel ‘geen’ indruk gemaakt, dat kan goed of slecht zijn natuurlijk…
Als ik moet kiezen tussen de blauwe Sonore kabel en de Mundorf, dan kies ik de Sonore. Deze klinkt voor mij natuurlijker en realistischer. De Mundorf draad klinkt weliswaar fraai open maar lijkt dit te doen door onnatuurlijke nadruk op bepaalde gebieden te leggen, lastig te beschrijven.
Groetjes Walter
Als ik moet kiezen tussen de blauwe Sonore kabel en de Mundorf, dan kies ik de Sonore. Deze klinkt voor mij natuurlijker en realistischer. De Mundorf draad klinkt weliswaar fraai open maar lijkt dit te doen door onnatuurlijke nadruk op bepaalde gebieden te leggen, lastig te beschrijven.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Een kabel die super transparant is legt wellicht bloot wat in bepaalde gebieden misgaat in de rest van de keten.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik zou de Ocos niet te snel afschijven, verklaar mij maar weer voor gek, maar inspelen doet wederom veel. De Ocos kabel kruipt dichter naar de Sonore toe nu.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Je gaat ons straks toch niet vertellen dat beide kabels eender klinken als je maar lang genoeg luistert? 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Haha, ik hoop natuurlijk dat de Ocos uiteindelijk zelfs beter klinkt dan de Sonore. Langer luisteren dus…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
De SR Pink is nu beschikbaar, opvolger van de Purple:
https://www.kempelektroniksshop.nl/syne ... 6-3x32-mm/
https://www.kempelektroniksshop.nl/syne ... 6-3x32-mm/
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Gelukkig hou Kemp rekening met ons beperkte budget, 1 keer per jaar hebben ze een 3 halen, 2 betalen actie… 
En is het altijd maar de vraag of er aan het eind van de maand nog geld op je rekening staat geeft meneer Kemp nu maar liefst een volle 38% korting op de Orange.
En is het altijd maar de vraag of er aan het eind van de maand nog geld op je rekening staat geeft meneer Kemp nu maar liefst een volle 38% korting op de Orange.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik kan me nauwelijks beheersen om niet een doos te kopen… maar ik ga het toch maar proberen…
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zorg sowieso dat je op de mailing list van SR komt, dan heb je standaard 7.5% korting, dat is toch mooi meegenomen, die paar keer per jaar dat je een bestelling plaatst.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
