Nu ik kan geen Nee zeggen dus Ik ben er voor en opperde om Willy ook te vragen
Die maakt altijd van die prachtige schema’s b.o.m. Lijsten Frontplaten tot op het laatste m3 ringetje gedocumenteerd
Wat bewonder ik dat
Nu gisteren vroeg Douwe maak jij een topic aan Ja is goed
Ik heb even gekeken of het misschien bij een ander topic gevoegd kon worden
Maar niet in hoofdstuk van ons Forum waar ik nog altijd trots op ben
Het begin was dit
https://www.nfor.nl/radioforumservice/ ... 0%20NL.pdf
Maar de voeding zus meter zo en dit anders
Afijn in grote lijnen blijft het dezelfde , maar dat is op een paar Super testers met ondersteuning van Computers anders
De voeding daarvan is ook niet te gebruiken om een versterker schakeling te voeden
Maar wat ons , mij erg aansprak is de matrix waar mee je de doorverbinding kiest
Alleen dat geboor in stripjes koper is voor iemand Zonder Kolomboor niet te doen
Marcel buizen gek is meen ik zijn gekozen gebruikersnaam had dit gemaakt ik had het nog niet eerder gezien
Knap
Misschien onderschat ik de zelf bouwers
Ik opperde om die met doorgemetaliseerde printen te doen en 4 mm verende banaan stekers als contact pin
Dat sprak Douwe en ook Willy aan De laatste tekende in no time dit Even later kwam dit erbij download/file.php?id=200598
En een zip bestand erbij
Getwijfeld werd aan de slijt vastheid , maar dat zal wel meevallen je zit immers niet hele dagen stekkertjes er in te rammen
En sommige blijven misschien wel staan als je verschillende buizen meet
EL in Noval 9 pins voet buizen gloeistroom altijd pin 4-5 en soms midden tap met pin 9
Octal heel veel pin 7-2
Verder had Douwe al een Schema gemaakt voor het negatief Douwe heeft al verschillende versies van zijn 400 volt hoogspanning voeding onderling gedeeld met mij en Willy
Dit is de laatste Betwijfel of dit groot genoeg is Ruwweg 120 mA x440 Volt = 88 Watt
Kom er op terug wat dit blok kan koelen
Bij deze
Dat Koelblok SK81 warmt ongeveer 2.2 graden Celsius per Watt op
Afh waar het staat begin je bij kamertemperatuur of wat meer 40 graden ?
Immers De rest van de schakelingen genereert ook wat warmte waar het bij ingebouwd zit
Een kleine ventilator doet ook op lager toerental al wonderen
Zomaar een suggestie
Ik had eerder met Anne en Pjotr deze voeding gemaakt getest
Maar ik denk dat Douwe graag zijn eigen ontwerp wilt gebruiken
Verder was het plan de Peaktech LCD meters te gebruiken tot zo ver 5
Iedere meter moet wel een galvanische scheiding hebben t.o.v. Andere meters en bronnen waaraan je meet
Verder gaat de gloeistroom voeding van het voornpbeeld ontwerp tot 24 volt
De PL519 509 Lust 300 mA bij 40 Volt
Dus een externe mogelijkheid om een andere gloeistroom voeding te kunnen gebruiken ?
Of de bestaande gloeistroom voeding uitbreiden?
Tot zover
De Negatieve voeding is bekend Verder alles zover ik weet is min of meer bespreekbaar
Liefst zouden we iets maken waar meerdere mensen in mee kunnen
Dat was de Aanzet van Douwebakker Willy_61 OpaBert
Ik hoop dat ik niks vergeten ben , maar daar geloof ik niet meer in
Evenmin geloof ik dat Geen fouten heb gemaakt
Niemand bewust gekrenkt of vergeten
Bijgewerkt op 28-04-2024 18:20
OpaBert
