Ik ben voor in de huiskamer met een zelfbouwproject begonnen. De volgende hardware heb ik hiervoor uitgekozen:
- 2x Hypex FA253 (in de achterkant van de tafel gebouwd)
- 2x Satori TW29TXN-B Dome Tweeter
- 2x Purifi PTT6.5M04-NFA-1 (closed)
- 4x Dayton Audio RSS210HO-8 (parallel, closed en reeds in mijn bezit)
De tekening zijn zo goed als klaar, maar ik zit nog beetje te dubben met het woofer-gedeelte. Ik heb besloten dat ik het laag vanuit de tafel wil laten komen.Ik ben altijd gecharmeerd geweest van niet al te grote "satellieten" in de woonkamer. Tevens wil ik namelijk graag een tafel met ongeveer dezelfde afmeting onder tv behouden (bestaande stalen poten blijven behouden, maar de opbouw wordt compleet vernieuwd). De streamer, een ethernet-switch en Ziggo tv-ontvanger hebben immers wel een plekje nodig. Omdat de Cd-speler, tuner en versterker overbodig zijn geworden kan ik de de loze ruimte in de tafel mooi opvullen met drivers en plaatversterkers is de gedachte
Ik heb de nu de woofers zo getekend dat het laag de kamer ingestraald wordt. Ik hink nu op de gedachte om dit te veranderen, namelijk per zijde eentje naar beneden (verticaal) en eentje horizontaal (naar de luisteraar toe) te plaatsen. De gedachte hierachter is dat het laag beter door de luisterruimte gestuurd word. Verticale plaatsing van de RSS210 zou geen probleem moeten zijn, omdat de doorzakking onder de 5% blijft.
Wat is jullie mening?
