ARTA gebruikersvragen

... is weten!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Douwe84
Berichten: 4873
Lid geworden op: wo 26 nov 2014, 22:40
Locatie: Amersfoort

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Douwe84 »

vincent h
Berichten: 28
Lid geworden op: do 02 jan 2020, 16:48

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door vincent h »

Als je dual channel input aanvinkt moet je ook de vrije ingang en uitgang van de geluidskaart verbinden.
Betekent dit bij de Focusrite Scarlet Solo dat je het linker kanaal (line out) gebruikt voor het meetsignaal naar de versterker en meting met microfoon (ingang 1) (zoals bij de single channel meting)
en dat je het rechter kanaal (line out) direct verbind met 2e input van de Focusrite (=instrument ingang 2)?
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Henkjan »

vincent h schreef:
Als je dual channel input aanvinkt moet je ook de vrije ingang en uitgang van de geluidskaart verbinden.
Betekent dit bij de Focusrite Scarlet Solo dat je het linker kanaal (line out) gebruikt voor het meetsignaal naar de versterker en meting met microfoon (ingang 1) (zoals bij de single channel meting)
en dat je het rechter kanaal (line out) direct verbind met 2e input van de Focusrite (=instrument ingang 2)?
dat is "quasi 2 channel", voor echte 2 channel bij voorkeur het signaal zoals t naar je luidspreker gaat (verzwakt uiteraard, want na je versterker) op input 2 zetten
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

ARTA STOPT!

Bericht door Pjotr »

https://www.artalabs.hr/news.htm

Dus download de laatste versie!
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Henkjan »

kak zeg
Note:

1) ARTA selling will be stopped on March, 30, 2024.

2) The firm ARTALABS be closed in April or May 2024.

3) The ARTALABS web site will be active until February, 2025. The last version and support files will be available for download.

4) I hope that you will be able to use ARTA software on Windows for many years (while Windows support 32-bit programs).



Best regards,

Ivo Mateljan
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Marp »

Damn, uitgerekend wanneer ik na jaren besloot dat die meetset er nú moet komen, en dat vriezer, gordijnen en behang dus nog maar een paar jaar moeten wachten. Met grotere belangen deed het heus pijn om mijn ogen daarvoor te sluiten, om in een fatsoenlijke laptop te investeren. Zeker toen duidelijk werd dat de rest van de meetset er voorlopig niet komt wegens belachelijke dierenartsrekeningen. Dámn, uitgerekend nú! ](*,) #$%@*!! :evil:

Dan hoop ik maar dat een laatste versie van Arta straks ook zonder licentie volledig bruikbaar is. :?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Pjotr »

Misschien Ivo even contacten hoe dat verder moet/gaat? Wellicht wordt het gratis zonder key. Maar anders iets van een forum licentie?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Marp »

Dat is wel goeie!
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door OWC »

Pjotr schreef: ma 11 mar 2024, 16:33
Misschien Ivo even contacten hoe dat verder moet/gaat? Wellicht wordt het gratis zonder key. Maar anders iets van een forum licentie?
Volgens een ander Duits forum zal ARTA geen freeware worden;
https://www.diy-hifi-forum.eu/forum/sho ... post346972

Ik kan alleen absoluut niet de bron vinden waar dit bericht vandaan komt, dus dan kan ook een interpretatie zijn van iemand.

Beetje raar als dat wel zo is naar mijn mening.
Dit wordt dan namelijk gewoon abandonware, dus dan kun je net zo goed een licentie key weggeven.
Of gewoon wachten dat die op den duur toch wel vindbaar wordt, aangezien het abandonware is valt dat sowieso totaal in niemandsland.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door hannesie »

Schermafbeelding 2024-04-07 232128.png
Ik weet niet hoelang dit al kan, maar zag dat Arta wel werkt met WINE onder Linux, of in ieder geval ondersteund.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8107
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Kappa7 »

Dat werkt al heel lang zo.
Kan al wel meer dan 10 jaar geleden zijn toen ik dat geprobeerd had.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door hannesie »

Ik zal eens zoeken wie het was die het destijds aan mij vroeg.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Marp »

Officiëel kan het al minstens sinds 2012:

ARTALabs - Requirements to use the software - schreef:

Notice for Linux and Mac OS X users

Arta can be used on computers with Linux and Mac OS X operating systems by using Windows emulator programs: Wine on Linux, and Crossover (version of Wine) on Mac.

First install Windows emulator program, then install Arta software using regular ArtaSetupXXX.exe program.

Before starting ARTA, in Wine Configuration Dialog a) set default sound input and output devices and b) set frame of windows to have the Windows native look.
Gebruikersavatar
Regenpak
Berichten: 142
Lid geworden op: di 08 aug 2023, 17:31
Locatie: Amsterdam West
Contacteer:

Re: ARTA gebruikersvragen

Bericht door Regenpak »

Ik heb ARTA op mijn Linux Mint lappie al tijden prima werkend.

Tjerk
Plaats reactie