het grote squeezebox vragen topic

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door TTS »

Commandos is vaak een kwestie van kopiëren en plakken in de terminal. Heel simpel eigenlijk.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door TTS »

Tidal verhoogt de kwaliteit naar de hoogste over een paar dagen, voor geen extra kosten.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17866
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hannesie »

Als je het op een/andere pc zet, en dan gaat benaderen in/via het netwerk als of het een NAS is of iets dergelijks dan kan je er ook mee werken.

Dat is dan het voordeel van de netwerk opzet.
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Dat zou een heel praktische toepassing kunnen zijn, zelfs als je toch Daphile zou gebruiken.

Daarvan weet je nu hoe je het installeert. Als je dan toch wat snellere hardware wil aanschaffen, zou je bijv. de eerder gelinkte mini-pc voor in de meterkast kunnen overwegen. Zo'n recent Intel N100 chippie (+16GB!) is maar liefst 32x sneller dan je huidige Atom N270. Dat Daphile de snellere perl-library niet gebruikt, boeit dan toch niet meer?

Ps: voor installatie van Debian kan ik je van harte de door George genoemde handleiding aanbevelen van Till Brehm op howtoforge. Zijn instructies zijn altijd correct, dus als je die stappen volgt, kan het moeilijk mis gaan. Door de rijkelijke illustraties lijkt het een heel proces, waar je in werkelijkheid vrij snel doorheen bent.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door SARK »

Alvast excuses als ik een open deur intrap maar ik ben nu een beetje aan het Fröbelen met PiCorePlayer & LMS op een Raspberry Pi en loop tegen het volgende probleempje aan .... als ik een radiostation wil toevoegen aan de presets lijst dan krijg ik de melding "Visit tunein.com - for free sign up".
My Presets.png
Ik heb een acountje bij Tunein maar als ik daar een device wil toevoegen dan wordt gevraagd om een registratie code maar die kan ik nergens vinden in de LMS.
TuneIn Add device registration code.png
Heeft iemand hier ervaring mee? Het hoeft overigens helemaal niet met TuneIn te gebeuren hoor ... als ik de zenders op een andere manier in de presets lijst kan krijgen dan is dat helemaal prima :yeah:
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Kappa7 »

Ja als eerste geeen tunein meer gebruiken, zeker nu die aan het begin van de zender selectie beginnen met hun eigen naam te schreeuwen.
Ik gebruik nu een combinatie van onderstaande radio plugins en dat wekt prima.
Schermafbeelding 2024-04-06 112959.png
Ik gebruik ze door elkaar maar beide laten je gewoon een station aan de favorieten toevoegen zonder account.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

TuneIn en VTuner zuigen en vaak niet up to date! Gebruik Radionet en/of Radio Playing Now. Zelf heb ik de URL's van de meest gebruikte zenders direct onder Favourites van LMS gezet.
Radio Favo.JPG
Laatst gewijzigd door Pjotr op za 06 apr 2024, 11:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door SARK »

Ah maar dan heb je ze dus onder de Favorites en niet onder de Presets, dat lukt overigens al wel maar ik vroeg mij af of het ook onder de Presets kan komen te staan.
Ik ga so wie so de plugins proberen ... dank hiervoor!
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Die tunein-plugin gebruik ik enkel nog om streams aan de speellist toe te voegen, waarna ik de speellijst opsla (favorieten kan ook). Voor radio issie inderdaad waardeloos geworden.

Overigens, wat tunein betreft:
- Settings > Tabblad Advanced > Tunin Radio > Tunein Username
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

SARK schreef: za 06 apr 2024, 11:39
Ah maar dan heb je ze dus onder de Favorites en niet onder de Presets, dat lukt overigens al wel maar ik vroeg mij af of het ook onder de Presets kan komen te staan.
Ik ga so wie so de plugins proberen ... dank hiervoor!
Presets? welke presets? Bedoel je soms de fysieke knoppen op een Boom of Radio? Dat is een kwestie van de stream activeren en de gewenste knop enkele seconden ingedrukt houden.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door SARK »

@Mario :oops:
Ik moet echt nog even mijn weg vinden in alle settings maar met name waar ik ze kan vinden ... een aantal zitten (iig voor mij) een beetje verstopt :lol:

Dank!
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door SARK »

hsmeets schreef: za 06 apr 2024, 12:00
Presets? welke presets? Bedoel je soms de fysieke knoppen op een Boom of Radio? Dat is een kwestie van de stream activeren en de gewenste knop enkele seconden ingedrukt houden.
Ik heb 'm nu headless draaien dus alles via de browser ... deze presets bedoel ik:
My Presets 2.png
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Dat (de weg vinden) moet iedereen hoor Edwin.

Er zitten heel wat instellingen verstopt in LMS. Kijk maar eens als je met multi-libraries aan de slag wil gaan, of met de handleiding voor klassieke muziek. Wel handig is dat je dan aan Album artists, Albums en Random albums dingen aan het menu kan toevoegen als Albums per componist, Albums per dirigent, enz.
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

SARK schreef: za 06 apr 2024, 12:13
hsmeets schreef: za 06 apr 2024, 12:00
Presets? welke presets? Bedoel je soms de fysieke knoppen op een Boom of Radio? Dat is een kwestie van de stream activeren en de gewenste knop enkele seconden ingedrukt houden.
Ik heb 'm nu headless draaien dus alles via de browser ... deze presets bedoel ik:
My Presets 2.png
Die is van Tune-In, via een account aldaar.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Als je met eerder genoemde apps of directe url invoer de zender spelend hebt zie je toch een hartje bij de player controls staan op je foon of de PC web interface? Als je daarop klikt dan zet LMS die URL bij je standaard favo's. Zet overigens de Radio plugin van Logitech zelf uit! Die roept steeds TuneIn aan.
LMS Favoos.JPG
LMS Favoos.JPG (25.49 KiB) 310 keer bekeken
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door SARK »

Welke plugin van Logitech is dat Peter?

[edit]Solly ... deze bedoel je:
Radio app van Logitech.png
Die Radio Now Playing werkt erg lekker overigens! Dank voor de tip!
[/edit]
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

:wink:
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33820
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Henkjan »

is er overigens een plugin die statistieken bij houdt? lijkt me wel geinig, soort van LMS Wrapped
Pjotr schreef: za 06 apr 2024, 12:45
.... Zet overigens de Radio plugin van Logitech zelf uit! Die roept steeds TuneIn aan.
check
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Ruimt gelijk de lijst onder het kopje Radio op de homepage flink eind op :D Dat is allemaal nog oude zut die de mysqueezebox.com server nodig had volgens mij of TuneIn aanroept.
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door SARK »

Zeker! Lekker opruimen ...
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Marp schreef: za 06 apr 2024, 12:18
Dat (de weg vinden) moet iedereen hoor Edwin.
En blijkbaar kan dat soms érg lang duren. Ik geloof dat ik LMS (toen nog slimserver met softsqueeze) nu al meer dan 20 jaar gebruik. Toch ontdekte ik vanavond pas dat Favorites niet enkel een lange, onhandige lijst is waarin niets kan worden georganiseerd.

Omdat ik dat altijd dacht, sloeg ik favoriete internetstreams liever op in georganiseerde playlists. En doordat ik altijd alles in playlists opsloeg, ontdekte ik dus nooit dat alles in favorites naar hartelust kan worden hernoemd, herordend, en hiërarchisch te herstructureren is met mappen. :goeie:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Marp »

Henkjan schreef: za 06 apr 2024, 17:44
is er overigens een plugin die statistieken bij houdt? lijkt me wel geinig, soort van LMS Wrapped
Er was altijd TrackStat, die ondermeer nodig is voor een democratische speellijst en andere plugins. De diverse plugins vind je nog terug in de lijst, maar Trackstat zelf niet meer. Deze schijnt te zijn weggelaten omdat de maker (Erland) niet meer aan onderhoud toekomt, en dus niet garandeert of het in hogere versies dan LMS 7.8 werkt.

TrackStat verschijnt weer in de lijst als je de repository van de maker toevoegt, of kan handmatig worden geïnstalleerd. Een goede werking onder LMS 8.0 is in ieder geval bevestigd.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: zo 07 apr 2024, 6:09
Omdat ik dat altijd dacht, sloeg ik favoriete internetstreams liever op in georganiseerde playlists. En doordat ik altijd alles in playlists opsloeg, ontdekte ik dus nooit dat alles in favorites naar hartelust kan worden hernoemd, herordend, en hiërarchisch te herstructureren is met mappen. :goeie:
Vind dat maar beperkt werken met die mappen. Je kunt niet met items slepen b.v. en ze openen gelijk als map maar er is geen boomstructuur. Gebruik dat dan ook niet. Vind het ook niet zo erg, Qobuz b.v. heeft zijn eigen favo lijstje wat ook op hun server komt. Wel handig is i.d.d. editen en hernoemen en veranderen van de volgorde.
Gebruikersavatar
FR_Aad
Berichten: 5545
Lid geworden op: do 11 dec 2008, 21:47
Locatie: 010

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door FR_Aad »

Net de (voor mij) nieuwe TIDAL plug-in geïnstalleerd. (Zonder mysqueezebox.com) Werkt prima
hsmeets
Berichten: 2818
Lid geworden op: zo 01 mei 2011, 22:18

Re: het grote squeezebox vragen topic

Bericht door hsmeets »

Pjotr schreef: zo 07 apr 2024, 10:38
Vind dat maar beperkt werken met die mappen. Je kunt niet met items slepen b.v. en ze openen gelijk als map maar er is geen boomstructuur. Gebruik dat dan ook niet. Vind het ook niet zo erg, Qobuz b.v. heeft zijn eigen favo lijstje wat ook op hun server komt. Wel handig is i.d.d. editen en hernoemen en veranderen van de volgorde.
Via (of dankzij?) de Material skin kan ik anders bij favorieten wel mappen in mappen aanmaken, verslepen gaat ook deels, alleen een tree-view ontbreekt en daardoor het niet rechtstreeks van de ene naar de andere map kunnen slepen (wel via een kleine omweg).

Maar ik gebruik ook hoofdzakelijk de Qobuz favo's.
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”