16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Alles over niet-commerciele events (zoals de DDIY), van mee te nemen spullen tot carpoolen

Moderator: Beheerdersteam

Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Kappa7 »

Nee Patricia Barber kan ook :lol:
Maar ding is natuurlijk wel dat als je een demo geeft je muziek draait die laat horen wat het systeem kan.
Dus mooie opnames met ruimte en detailrijke muziek.
Er is helaas erg veel platte muziek die prima is maar erg slecht op de informatie drager is gekomen.
Laatst gewijzigd door Kappa7 op za 30 mar 2024, 15:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17865
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door hannesie »

Die van Diana Krall hoorde ik gisteren nog op die Monitor audio Hyphn, ( bij iEar) was wel ineens een andere dame, wat minder vrouwelijk zal ik maar zeggen. :?
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door TTS »

Kappa7 schreef: za 30 mar 2024, 15:52

Maar ding is natuurlijk wel dat als je een demo geeft je muziek draait die laat horen wat het systeem kan.
Dat was precies mijn plan!!
Ik hoop wel dat een paar van jullie van je stoel vallen.

Diana Krall ](*,)

Maar het vraagt wat aandacht om een relevante playlist samen te stellen. Hij is nu nog 1 1/2 uur lang.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door pappaleo »

hannesie schreef: za 30 mar 2024, 15:54
Die van Diana Krall hoorde ik gisteren nog op die Monitor audio Hyphn, ( bij iEar) was wel ineens een andere dame, wat minder vrouwelijk zal ik maar zeggen. :?
(Te) veel laag?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Pjotr »

Ehhhhhhhhhh.......

krall

The king of synonyms to cool, krall is used to designate something that is so awesome, tight, or sick, that no other words do it justice.

Thus, to say something is krall is to say that it has achieved such a level of euphoric coolness that it simply transcends this world:

"Man, that party was krall!"

:think: Snap ik het nou of snap ik het niet?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Wowly »

Oi, ik wist niet dat Joram het te druk had?
Beemdentil was ook leuk, wat goedkoper dan waar we afgelopen jaren zaten, al was de akoestiek daar wel veeeel beter. In de beemdentil was deze vaak gewoon ruk

Mocht je hulp nodig hebben laat het maar weten. ik denk niet dat Ankie nog op de Beemdentil werkt, maar kan allicht proberen.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Wowly »

Oi, ik wist niet dat Joram het te druk had?
Beemdentil was ook leuk, wat goedkoper dan waar we afgelopen jaren zaten, al was de akoestiek daar wel veeeel beter. In de beemdentil was deze vaak gewoon ruk

Mocht je hulp nodig hebben laat het maar weten. ik denk niet dat Ankie nog op de Beemdentil werkt, maar kan allicht proberen.

NB: wie had destijds de line speakers gekocht van Amanda?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: za 30 mar 2024, 17:06


:think: Snap ik het nou of snap ik het niet?
Dat is bij jou meestal wel overduidelijk :lol:
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door richard »

Kappa7 schreef: za 30 mar 2024, 15:52
...Er is helaas erg veel platte muziek die prima is maar erg slecht op de informatie drager is gekomen.
Ja, maar dat maakt de uitdaging des te groter om het toch nog audiofiel aangenaam te laten klinken.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door beijert »

Ik hoop dat het gaat lukken. Mijn open baffles zullen dan wel speelklaar zijn.

En breda is ook maar drie uurtjes rijden.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door TTS »

Knap stil in dit draadje.... ️
Hoest met de vorderingen?
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Marp »

Maar even vanuit de kantine hierheen kopiëeren:
hardbats schreef: wo 24 apr 2024, 19:52
Een tijdje geprobeerd om de luisterdag in Breda te regelen. Het is geen doen. Bijna iedere locatie is lastig in het contact, komen afspraken niet na en andere zijn weer veel te duur voor de opkomst die we hebben in Breda. Ik moet dus jammer genoeg concluderen dat het dit jaar niet door gaat :cry:
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Marp »

Wowly schreef: za 30 mar 2024, 17:17
Oi, ik wist niet dat Joram het te druk had?
Beemdentil was ook leuk, wat goedkoper dan waar we afgelopen jaren zaten, al was de akoestiek daar wel veeeel beter. In de beemdentil was deze vaak gewoon ruk

Mocht je hulp nodig hebben laat het maar weten. ik denk niet dat Ankie nog op de Beemdentil werkt, maar kan allicht proberen.


Volgend jaar? De luisterdag in Breda organiseerde je al toen ZBA nog maar anderhalf jaar bestond. In die zin hoort de Beemdentil (Gageldonk) ook wel een beetje bij de traditie, en jij natuurlijk helemaal. De akoestiek is na de verbouwing misschien ook wel verbeterd. Het zou echt jammer zijn als we de luisterdag, waarmee alles begon, straks nog moeten gaan missen. :cry:

Wowly schreef: za 30 mar 2024, 17:17
NB: wie had destijds de line speakers gekocht van Amanda?
Het is wel lang geleden, maar ik wist niet eens dat ze die had verkocht. Was dat aan iemand van hier?
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Wowly »

Jup, ik zou ze graag gebruiken voor mijn bioscoop.

Maareh, gaat het nu helemaal niet door? Dat lijkt me onwenselijk.
Mocht ik tijd vinden ga ik even rondbellen. Ik beloof niets.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Pjotr »

Marp schreef: zo 05 mei 2024, 6:28
Het zou echt jammer zijn als we de luisterdag, waarmee alles begon, straks nog moeten gaan missen. :cry:
Was dat niet met de melt-down van forum.hifi.nl in 2004? I.i.g. was er ooit een DDIY dag in 2004 meen ik. Later voortgezet in Zutphen vanaf 2005.

2004....??????????????????? ZBA viert bijna zijn 20 jarig jubileum: A.s. augustus! Dat kan zeker niet zonder de nodige festiviteiten voorbij gaan!
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: 16e Luisterdag Breda zondag 7 mei 2023

Bericht door richard »

Waar en wanneer in Apeldoorn?

Zou het wel leuk zijn iets aan het jubileum van het forum te doen.

Een paar dagen geleden was het 200 jarig jubileum van de Negende. Dat is ook geruisloos voorbij gegaan.
Plaats reactie

Terug naar “DIY Events door leden”