Nou, het loopt niet helemaal gelijk. Elektrisch (amplitude) komt het helemaal overeen. Maar in de fase niet. Om de response te krijgen die jij hebt, moet ik de CP385 niet ompolen. Dus ergens gaat iets fout. Heb je de linker marker goed gezet in ARTA? Ik haal de excess fase er tegenwoordig niet meer uit overigens.wouter schreef: ↑di 26 mar 2024, 0:51Als de simulaties een beetje matchen met wat jij gebruikt kan ik nog eens kijken naar wat er echt voor de woofer nodig is - nu loopt alles erg op bij 500Hz en hoger (elektrische respons), ipv af - zoals bij de Mezzo Calpamos van TG. Ook is het nog een soort badkuip curve maar de fase was nu even onderwerp van de knutsel.
Het bultje bij 500Hz hebben we al besproken. Dit is inderdaad VituixCAD. Heel verslavend. En een tikkie complexer dan Boxsim.
[Edit] Heb zelf de frd files nog eens uit de pirs gehaald, nu is het ompoolissue weg.
