Het geluid vanaf streamingdiensten en de interne storage komt in het RAM en wordt van daaruit afgespeeld.
Dat is geluidsmatig beter dan het afspelen vanuit buffers
Even een vraagje, maar ik denk dat ik het wel weet.
Wie weet het verschil tussen het afspelen van uit het RAM, en dan het afspelen vanuit buffers.
Dat is nog eens een sterk staaltje van zand in de ogen strooien: zich proberen te onderscheiden door te suggereren dat anderen zoiets anders doen. Ik werk nu al sinds 1993 met multitrack recorders/players, en heb nog nooit gehoord van een speler die zijn audio buffert op een HDD (of tegenwoordig SSD). Dat is echt onzin.
Bij Amazon kun je zakjes "Neusspoelzout" kopen voor €16 per 100 gram. Is 100% NaCl. Dat zelfde spul koop je bij Appie voor 50ct/kg en dan heet het "Keukenzout". Doet dit mij het sterk aan denken. Mahja Appie verkoopt geen DAC's
Aceton en inweken? Dat vervliegt in een paar seconden. Maar op methylene chloride na wel het effectiefste meestal. Rubberachtige lijmen gaan vaak erg goed met terpentine. Dat is wat vriendelijker voor plastic.
UHHH Wat voor make-up gebruik jij dat je daar level verfstripper voor nodig hebt? Misschien bedoel je nagellak remover? Daar zit vaak wel aceton in maar ook lanoline en dat wil dan weer niet.
Er zijn er die dikke lagen plamuur aanbrengen. Heb je sterk spul voor nodig.
Aceton is wel erg agressief, het zal de lijm meestal wel oplossen of zacht maken, maar ook de lak van het frame aantasten.
Meestal begin ik met terpentine, als dat niet werkt met wasbenzine, thinner en als laatste aceton.
Laatst nog iets op die manier benaderd en bleek uiteindelijk water het meest geschikte oplosmiddel. Alcohol of spiritus is soms ook het aangewezen medium.
Als het schoon te maken voorwerp erg kwetsbaar is heb ik ook wel dunne olie gebruikt, daarna schoon maken met water en zeep.
UHHH Wat voor make-up gebruik jij dat je daar level verfstripper voor nodig hebt? Misschien bedoel je nagellak remover? Daar zit vaak wel aceton in maar ook lanoline en dat wil dan weer niet.
Als je 'm niet te heet zet kan je heel goed de lijm een beetje zachter maken, dat maakt mechanisch verwijderen een stuk makkelijker. Met een beetje warmte lukt het vaak al om met je nagel of een plastic schrapertje lijmresten weg te halen.
Dit kan prima hoor, gewoon de tweeter afschermen met wat alufolie, en dan vanuit het midden de lijmrand naar buiten toe heet maken met de föhn. Beetje experimenteren met de temperatuur. In de andere hand een plastic schrapertje, en dan is de kans groot dat je de lijm er zonder moeite af krijgt.
Vaak richt je meer schade aan door te voorzichtig te werken, dan met een beetje bruut doorpakken.
Eens even zien wat er al is gepasseerd, Spiritus/Ontvetter/Ammoniak/Wasbenzine/andere scherpe ontvetter/een op alcohol gebaseerde oplossing/Naailremover/ warmte d.m.v Heat gun.
Het gaat er wel af, maar een extreem goede lijm had men destijds.
Oh ja, de Terpentine geeft wel een beetje meer lijkt het, maar dat stond in de berging, kon het eerst niet vinden.
Klopt. Terpentine is ook een prima sticker verwijderaar. Veel beter dan oplosmiddelen als alcohol, wasbenzine e.d. Het tast de meeste hard plastics ook niet aan. Maar voor verouderde stikkers kan het soms wel een uurtje inweken gebruiken.