Luidsprekers met een 2e kans.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ik gaf bij Alpha audio even commentaar, en nu gaat het in de verdediging, wel lachen.
https://www.alpha-audio.net/nl/review/r ... ment-26355
https://www.alpha-audio.net/nl/review/r ... ment-26355
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Wel weer verbazingwekkend dit. We moesten met zijn allen naar Hires 24 bit omdat dat het de walhalla is. Nu is 44,1 kHz 16 bit met een forse error correctie het summum? Ik denk dat ik zo meteen een lekkere laag in de pot ga kleien....
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ach 'tis net Macrameeën zo'n isolatortje. Gewoon beginnen over een Frambozen Pi(etje) van 40 Euries met een Topping USB Dakkie. Zal geen Audionet zijn maar dat horen ze toch niet daar.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ze kunnen wel lullen als Brugman, Hannesie zijn reactie wordt vakkundig met de grond gelijk gemaakt...
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Dus juist niet, ze gebruiken argumenten waar ze hun eigen waarnemingen ondergraven, als je dat niet snapt snap ik meer jouw reacties.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Welnee, ze vertellen vooral hoeveel boter ze zelf op hun hoofd hebben...
Precies Hans!
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ach, ik snap op zich wel wat ze bedoelen, mijn 40 jaar oude gemodificeerde Philips CD-204 gewoon via RCA uit speelt ook als een zonnetje, pas nadat ik met HQ player aan de gang ben gegaan, kan de streamer weer meekomen. De Grimm MU2 is zeer fraai, maar vind ik echt te duur voor de geboden performance.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Walt schreef: ↑wo 24 jan 2024, 13:14Ach, ik snap op zich wel wat ze bedoelen, mijn 40 jaar oude gemodificeerde Philips CD-204 gewoon via RCA uit speelt ook als een zonnetje, pas nadat ik met HQ player aan de gang ben gegaan, kan de streamer weer meekomen. De Grimm MU2 is zeer fraai, maar vind ik echt te duur voor de geboden performance.
Toch precies wat een paar jaar geleden ook al duidelijk werd toen Sander eens tig streamers getest heeft...
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Dat heet “emotie”. En is volstrekt begrijpelijk.
Verder is discussiëren over streamen vs CD natuurlijk zinloos als je de verschillen in mastering buiten beschouwing laat.
Verder is discussiëren over streamen vs CD natuurlijk zinloos als je de verschillen in mastering buiten beschouwing laat.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Hoezo, in beide gevallen kun je toch dezelfde cd-kwaliteit afspelen?
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Was het maar zo dat je met streamen de originele studiomasters gepresenteerd krijgt. Helaas is dat meestal niet meer dan een platte CD kopie. Die overigens ook heel erg goed kan klinken. Eigenlijk net zo goed als de CD zelf
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28480
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Een platte cd kopie is de originele master. Probleem is meer dat je ongemerkt een opgepompte remaster door je strot krijgt gedouwd....
En dat ligt niet altijd aan de streamingdienst, wel aan de artiest/rechthebbende. Die heeft daar het laatste woord in.
En dat ligt niet altijd aan de streamingdienst, wel aan de artiest/rechthebbende. Die heeft daar het laatste woord in.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Dat bedoel ik maar. Ook CD masters zijn overigens niet altijd perfect,
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Als we techniek gaan verwisselen voor smaak kan het alles zijn 
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Het is vooral lastig vergelijken, tenzij je een (correcte) rip van de CD gaat streamen. Maar ik denk dat mensen die ten faveure van de CD zijn, zich niet allemaal realiseren dat het uitlezen van het zilveren schijfje ook niet synchroon loopt met de weergave.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Ach, ze hebben hoe dan ook geen benul hoe de data op het schijfje gecodeerd staat. Maakt ook niet uit, het is volledig een onderbuik discussie.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Even een vraagje, maar ik denk dat ik het wel weet.Het geluid vanaf streamingdiensten en de interne storage komt in het RAM en wordt van daaruit afgespeeld.
Dat is geluidsmatig beter dan het afspelen vanuit buffers
Wie weet het verschil tussen het afspelen van uit het RAM, en dan het afspelen vanuit buffers.
Ik las namelijk een verhaal, waarbij ik met mijn wenkbrauwen begon te fronsen.
Het verhaal staat hier.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Da's alleen nog maar de DAC. Overigens kom ik niet door zulke verhalen heen, ze zijn mij al kwijt bij regel 10. Ik luister liever muziek.
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
Wat een bizar Nederlands ook. Je kunt hier ook lezen dat het ding dus snel veroudert.... Zeer luxe en degelijke bouw zonder toeters en bellen die een te snelle veroudering faciliteren........
Re: Luidsprekers met een 2e kans.
@ markbak: Inderdaad, dat snap ik, het staat dan ook wel de bij de server van Pink Faun en de specificaties.
