Luidsprekers met een 2e kans.

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Shadow »

:lagge:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Ik gaf bij Alpha audio even commentaar, en nu gaat het in de verdediging, wel lachen.

https://www.alpha-audio.net/nl/review/r ... ment-26355
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door ds23man »

Wel weer verbazingwekkend dit. We moesten met zijn allen naar Hires 24 bit omdat dat het de walhalla is. Nu is 44,1 kHz 16 bit met een forse error correctie het summum? Ik denk dat ik zo meteen een lekkere laag in de pot ga kleien....
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

Ach 'tis net Macrameeën zo'n isolatortje. Gewoon beginnen over een Frambozen Pi(etje) van 40 Euries met een Topping USB Dakkie. Zal geen Audionet zijn maar dat horen ze toch niet daar.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Walt »

Ze kunnen wel lullen als Brugman, Hannesie zijn reactie wordt vakkundig met de grond gelijk gemaakt...
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Dus juist niet, ze gebruiken argumenten waar ze hun eigen waarnemingen ondergraven, als je dat niet snapt snap ik meer jouw reacties.
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door ds23man »

Dat heet een Rutteltje....
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Shadow »

Walt schreef: wo 24 jan 2024, 12:57
Ze kunnen wel lullen als Brugman, Hannesie zijn reactie wordt vakkundig met de grond gelijk gemaakt...
Welnee, ze vertellen vooral hoeveel boter ze zelf op hun hoofd hebben...
hannesie schreef: wo 24 jan 2024, 13:09
Dus juist niet, ze gebruiken argumenten waar ze hun eigen waarnemingen ondergraven, als je dat niet snapt snap ik meer jouw reacties.
Precies Hans!
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Walt »

Ach, ik snap op zich wel wat ze bedoelen, mijn 40 jaar oude gemodificeerde Philips CD-204 gewoon via RCA uit speelt ook als een zonnetje, pas nadat ik met HQ player aan de gang ben gegaan, kan de streamer weer meekomen. De Grimm MU2 is zeer fraai, maar vind ik echt te duur voor de geboden performance.
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20407
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Shadow »

Walt schreef: wo 24 jan 2024, 13:14
Ach, ik snap op zich wel wat ze bedoelen, mijn 40 jaar oude gemodificeerde Philips CD-204 gewoon via RCA uit speelt ook als een zonnetje, pas nadat ik met HQ player aan de gang ben gegaan, kan de streamer weer meekomen. De Grimm MU2 is zeer fraai, maar vind ik echt te duur voor de geboden performance.
Pjotr schreef: wo 24 jan 2024, 12:50
Gewoon beginnen over een Frambozen Pi(etje) van 40 Euries met een Topping USB Dakkie...
Toch precies wat een paar jaar geleden ook al duidelijk werd toen Sander eens tig streamers getest heeft...
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door markbakk »

Dat heet “emotie”. En is volstrekt begrijpelijk.

Verder is discussiëren over streamen vs CD natuurlijk zinloos als je de verschillen in mastering buiten beschouwing laat.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14143
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Walt »

Hoezo, in beide gevallen kun je toch dezelfde cd-kwaliteit afspelen?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

markbakk schreef: wo 24 jan 2024, 15:33
Dat heet “emotie”. En is volstrekt begrijpelijk.

Verder is discussiëren over streamen vs CD natuurlijk zinloos als je de verschillen in mastering buiten beschouwing laat.
Was het maar zo dat je met streamen de originele studiomasters gepresenteerd krijgt. Helaas is dat meestal niet meer dan een platte CD kopie. Die overigens ook heel erg goed kan klinken. Eigenlijk net zo goed als de CD zelf :yeah:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door ds23man »

Een platte cd kopie is de originele master. Probleem is meer dat je ongemerkt een opgepompte remaster door je strot krijgt gedouwd....

En dat ligt niet altijd aan de streamingdienst, wel aan de artiest/rechthebbende. Die heeft daar het laatste woord in.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door markbakk »

Dat bedoel ik maar. Ook CD masters zijn overigens niet altijd perfect,
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

Als we techniek gaan verwisselen voor smaak kan het alles zijn :lol:
ds23man
Ook commercieel actief
Berichten: 28480
Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
Locatie: Bananenrepubliek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door ds23man »

Nee, maar wel origineel.

Edit, was een reactie op Mark.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door markbakk »

Het is vooral lastig vergelijken, tenzij je een (correcte) rip van de CD gaat streamen. Maar ik denk dat mensen die ten faveure van de CD zijn, zich niet allemaal realiseren dat het uitlezen van het zilveren schijfje ook niet synchroon loopt met de weergave.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

Ach, ze hebben hoe dan ook geen benul hoe de data op het schijfje gecodeerd staat. Maakt ook niet uit, het is volledig een onderbuik discussie.
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

Het geluid vanaf streamingdiensten en de interne storage komt in het RAM en wordt van daaruit afgespeeld.

Dat is geluidsmatig beter dan het afspelen vanuit buffers
Even een vraagje, maar ik denk dat ik het wel weet.

Wie weet het verschil tussen het afspelen van uit het RAM, en dan het afspelen vanuit buffers.

Ik las namelijk een verhaal, waarbij ik met mijn wenkbrauwen begon te fronsen.

Het verhaal staat hier.
FrancoB
Berichten: 84
Lid geworden op: za 05 apr 2008, 11:12

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door FrancoB »

24.500 euro, dat is geen geld.
Gebruikersavatar
markbakk
Berichten: 5698
Lid geworden op: wo 15 sep 2010, 21:27
Locatie: Arnhem

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door markbakk »

Da's alleen nog maar de DAC. Overigens kom ik niet door zulke verhalen heen, ze zijn mij al kwijt bij regel 10. Ik luister liever muziek.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36756
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door Pjotr »

.... Zeer luxe en degelijke bouw zonder toeters en bellen die een te snelle veroudering faciliteren........
Wat een bizar Nederlands ook. Je kunt hier ook lezen dat het ding dus snel veroudert :shock:
Gebruikersavatar
hannesie
Berichten: 17867
Lid geworden op: wo 31 dec 2008, 15:27
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door hannesie »

@ markbak: Inderdaad, dat snap ik, het staat dan ook wel de bij de server van Pink Faun en de specificaties.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3084
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Luidsprekers met een 2e kans.

Bericht door beijert »

Pjotr schreef: do 21 mar 2024, 21:36
.... Zeer luxe en degelijke bouw zonder toeters en bellen die een te snelle veroudering faciliteren........
Wat een bizar Nederlands ook. Je kunt hier ook lezen dat het ding dus snel veroudert :shock:
Staat niets bijzonders in de zin die je aanhaalt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”