Fostex fe103e NOS

Alles over speaker units

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Fostex fe103e NOS

Bericht door TTS »

Wat kan er gebeurd zijn met deze fe103's NOS? Nooit gebruikt en 8 jaar in de doos gezeten...
Het lijkt me dat de coating van de rolrand heeft 'gelekt'....
Hechting rolrand / konus lijkt in orde.
Zou het veel invloed hebben op de t/s parameters?
Bijlagen
Screenshot_20240317-213214__01.jpg
Screenshot_20240317-213137__01.jpg
Gebruikersavatar
Marp
Beheerder / Sysadmin
Berichten: 8790
Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Fostex fe103e NOS

Bericht door Marp »

Daar lijkt het inderdaad op. Het ziet eruit alsof de rolranden nogal rijkelijk met siliconenolie ofzoiets zijn ingesmeerd, alvorens ze zijn ingepakt. Heb je ze nieuw gekocht?
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Fostex fe103e NOS

Bericht door TTS »

Nee, ik heb ze overgenomen... Vorige eigenaar heeft ze 8 jaar op de plank laten liggen, ongebruikt.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3081
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Fostex fe103e NOS

Bericht door beijert »

Dat hebben er meer. Soms door de hele conus heen.

Een enkele keer is de rand wel los, maar dat zal hier nog wel even duren lijkt het.
Gebruikersavatar
TTS
Berichten: 897
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 14:03

Re: Fostex fe103e NOS

Bericht door TTS »

Nou ja. Ik ga er maar een test mee doen. Een paartje nv2 is anders ook zo gekocht.
Plaats reactie