Paaskuikens TTS
Moderator: Beheerdersteam
Re: Paaskuiken
Hehe, nou, het begin van mijn Paaskuikens is gemaakt. Moest vandaag in Arnhem zijn, dus die mannen daar ff gesponsord.
Zijkantjes wil ik van bamboe maken (action snijplañken)
Wellicht zwart vilt op het front. Als ik dat nou in enkele mm's dik zou kunnen krijgen, dan lukken de gaten wellicht al met een stanleymes. Ff speuren...
Afwerken met een laagje epoxy en blanke lak. Geen idee wanneer het pasen is, maar ach...
Zijkantjes wil ik van bamboe maken (action snijplañken)
Wellicht zwart vilt op het front. Als ik dat nou in enkele mm's dik zou kunnen krijgen, dan lukken de gaten wellicht al met een stanleymes. Ff speuren...
Afwerken met een laagje epoxy en blanke lak. Geen idee wanneer het pasen is, maar ach...
Re: Paaskuiken
Is dat V313?
Peter (Pjotr) postte laatst deze cirkelsnijder. Lijkt me voor vilt beter werken dan een los afbreekmes.
Peter (Pjotr) postte laatst deze cirkelsnijder. Lijkt me voor vilt beter werken dan een los afbreekmes.
Re: Paaskuiken
Nee, dit is geen v313. AF heeft dat wel, maar dit was een stuk van 60x120 of daaromtrent en dat is dan weer geen v313. Ik heb daar nog naar gevraagd, toevallig.
Re: Paaskuiken
Interessant ding, helaas in bestelling. Laag geprijsd ook.markbakk schreef: ↑wo 13 mar 2024, 19:04Is dat V313?
Peter (Pjotr) postte laatst deze cirkelsnijder. Lijkt me voor vilt beter werken dan een los afbreekmes.
De mission woofer heeft wel geen ronde vorm.
Re: Paaskuiken
Wel eens van Google gehoord? https://www.google.nl/search?q=Olfa+CMP ... nt=gws-wiz
Is idd perfect om uit textiel dun papier etc. cirkels te snijden
Is idd perfect om uit textiel dun papier etc. cirkels te snijden
Re: Paaskuiken
Ik ben even het Noorden kwijt:
De CMP-3 cirkelsnijder werkt als een kompas en snijdt cirkels van 4cm t/m 22cm.
Re: Paaskuiken
Lijkt me een belangrijk apparaat.
Ben benieuwd hoe jouw ontwerp en mijn geknutsel gaat klinken. 3mm vilt, zwart, bestaat en kost geen drol. De moeite waard om uit te proberen, op de baffle.
ik schrok ff toen de strookjes gezaagd waren, me niet gerealiseerd dat 110 mm breed, best smal is
Paaskuikens TTS
Het begin is gemaakt....
Wil kijken wat ik met 3mm vilt op de baffle kan.
Scheelt een hoop gedoe met frezen, denk ik.
Zijkantjes pasten mooi uit 2 action bamboo snijplankjes.
Wil kijken wat ik met 3mm vilt op de baffle kan.
Scheelt een hoop gedoe met frezen, denk ik.
Zijkantjes pasten mooi uit 2 action bamboo snijplankjes.
Re: Paaskuikens TTS
Alvast even een tip wanneer je deze ook gaat bouwen. Geef bij de poort plankjes ff duidelijk aan wat de breedte is, want bij een materiaal dikte van 9 is het plankie 110 x 111. Ehmmm. Ja...
Re: Paaskuikens TTS
Daar gaat ie....
Op het aanrecht..
Daar komt wel meer lekkers vandaan.
Op het aanrecht..
Daar komt wel meer lekkers vandaan.
Re: Paaskuikens TTS
Progressie...
En de filter printjes van Knuisje zullen binnenkort ook wel arriveren.
Dan kan ik verder met de gaten boren voor de luidsprekerterminals.
Wordt tijd dat ik de filter onderdelen en tweeters enz. ga bestellen.
Omdat ik vilt als front overweeg, heb ik de baffle dubbel uitgevoerd. Zo behoudt deze wat sterkte. Binnen frees ik dan wel een afronding.
O ja, en een langere frees met lager aanschaffen. De huidige zijn te kort voor 18mm.
En de filter printjes van Knuisje zullen binnenkort ook wel arriveren.
Dan kan ik verder met de gaten boren voor de luidsprekerterminals.
Wordt tijd dat ik de filter onderdelen en tweeters enz. ga bestellen.
Omdat ik vilt als front overweeg, heb ik de baffle dubbel uitgevoerd. Zo behoudt deze wat sterkte. Binnen frees ik dan wel een afronding.
O ja, en een langere frees met lager aanschaffen. De huidige zijn te kort voor 18mm.
Re: Paaskuikens TTS
Mehhh, rumoh heeft niet alles op voorraad, danwel op de website staan..., wat ik voor het kuiken nodig heb.
Jantzen standard Z caps... Kunnen die ook??? Pietsie duurder, maar ach.
Jantzen standard Z caps... Kunnen die ook??? Pietsie duurder, maar ach.
- pappaleo
- Berichten: 12407
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Paaskuikens TTS
Voor die 10uF in de laagsectie heb ik een Wima MKT blokje gebruikt. Niet bij RumoH in de voorraad. Die axiale dingen zijn allemaal veel te groot.
Als je mij je adres PB't, dan stop ik er wel 2 in een envelopje.
Als je mij je adres PB't, dan stop ik er wel 2 in een envelopje.
Re: Paaskuikens TTS
Ga ik doen, want dan past het zaakje weer mooi op de printjes van Knuisje.
Re: Paaskuikens TTS
Zie er inmiddels wel een beetje uit als een kolenboer....
Maar we vorderen.
Maar we vorderen.
Re: Paaskuikens TTS
Dat gaat leuk worden zo!
Geldt niet alleen voor MDF, geldt voor alle houtstof. Maar dan heb je het wel over dagelijkse nuttiging op lange termijn.
Re: Paaskuikens TTS
Houtstof in het algemeen is ook schadelijk, maar in MDF zitten ook nog synthetische lijmstoffen op basis van harsen als formaldehydehars en/of urethaan.
Re: Paaskuikens TTS
Post van de hulptroepen is gearriveerd, welke de bouw een stuk makkelijker maakt! Dank mannen.
