Bouwverslag Paper HATT

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

wilco
Berichten: 34
Lid geworden op: wo 02 jan 2008, 18:40
Locatie: breda

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door wilco »

Carlo, hoe is het afgelopen met de tweeters van de Paper Hatt's op de luisterdag, was er één gesneuveld?
Door het afwijkende filter is de belastbaarheid lager.
Gebruikersavatar
CarloPJB
Berichten: 1786
Lid geworden op: wo 30 aug 2006, 21:09
Locatie: Mijnsheerenland

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door CarloPJB »

wilco schreef:
Carlo, hoe is het afgelopen met de tweeters van de Paper Hatt's op de luisterdag, was er één gesneuveld?
Door het afwijkende filter is de belastbaarheid lager.
Hey ,bedankt voor de belangstelling.
Ben er nog niet echt voor gaan zitten maar het lijkt er op dat ze het wel overleeft hebben.Denk dat er met het opnieuw aansluiten hier `n speakerkabel niet echt lekker contact maakte.

Als het toch anders blijkt te zijn laat ik het nog wel ff weten.
Gebruikersavatar
Barry2001
Algemene moderator
Berichten: 15173
Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Barry2001 »

CarloPJB schreef:
Jep.
Heb de set vorig jaar van Tony Gee overgenomen en geen minuut spijt.
Vrienden die hier op visite komen beginnen zelfs voorzichtig te polsen of ik voor hun ook niet ff `n setje wil maken.

Om op je vraag te antwoorden,heb ze zelf nooit op `n buizenbakkie gehad en weet ook niet of dat `n gelukkige match is.Had het ff gevraagd in Breda,hadden we het daar misschien kunnen proberen.
Tsja, dat soort dingen bedenk je dan weer achteraf. Kan me voorstellen dat het rendement bij dit soort kleinere speakers echt wat minder is. Maar ik kijk wel even, vond een Elektuurspecial waar 'ie ook in staat, dit eerst maar eens lezen. Mooi dat je in elk geval de moeite wilde nemen de set te demonstreren.
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door wouter »

Eergister heb ik nieuwe midwoofers in de Paper Hatts gezet welke ik van TS en overgenomen in oktober.
IMG_20240308_072705.jpg
Ze spelen lekker, alleen nog niet voor kunnen gaan zitten. Ik hoop ze binnenkort even grondig te testen/meten en evt nog een filter upgrade te geven. Ben erg blij dat de mooie kastjes hun woofertjes die hun eigen resonantie door de tand des tijds richting 150hz hadden liggen kwijt zijn en het weer speelt zoals het hoort.

Misschien nog wel even frontjes maken, om veroudering/verharding van het rubber te voorkomen.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12411
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door pappaleo »

Ik heb ook nog een karrevracht van die woofertjes liggen. Ga ik ook maar wat mee verzinnen. Misschien wel een Hi Hatt :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Shadow »

Tssss
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12411
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door pappaleo »

Dat hangt een beetje van de in te zetten tweeter af.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Leeuwarden »

Misschien eens een ionen tweeter gebruiken…
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12411
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door pappaleo »

Die zijn ongezond, ook voor je portemonnee.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Leeuwarden »

Ach, kleinigheid dat er wat ozon af komt en wat geld betreft: zelf eentje bouwen…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Leeuwarden »

Oh nee, twee bouwen…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Leeuwarden »

Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Pjotr »

Lijkt mij eigenlijk meer iets voor jou Jan gezien het formaat. Aan de slag Jan!
wouter
Ook commercieel actief
Berichten: 9199
Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
Locatie: Lelystad

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door wouter »

Uit nieuwsgierigheid ben ik toch maar even gaan zoeken wat daarover te vinden is op het web, ik heb plasma tweeters van Magnat en Lansche gehoord, die laatste was zo goed als hieronder ergens omschreven werd. En dat ik van Be tweeters en Magico speakers (en TAD) fan ben, wist ik ook al ;-) O ja, Estelon met Accuton natuurlijk ook.

https://www.audioshark.org/speakers-10/ ... 10888.html

Als dus plasma tweeters goed uitgevoerd worden, kunnen ze in het rijtje met RAAL, met de beste Be & diamant tweeters, met Heil AMT en MBL.

Lijkt me mooi als dat vanuit het ZBA forum ontwikkeld wordt ;-)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Pjotr »

Ga je gang. Er staat genoeg diy op het www O:) Zelf heb ik naast de Magnat de originele Ionofane mogen beluisteren. Naast een zacht geruis i.d.d. fenomenaal, zeker! Maar ik ben al dik tevreden met mooie alu ribbon ;) Kan mij trouwens van Leo een pre-paaskuiken met een Dayton mini AMT herinneren.
Fane-InonoFane.jpg
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20404
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Shadow »

Ik weet niet of iemand van jullie op een luisterdag de K-Tubes van Reinout al een goed beluisterd heeft, maar da's ook echt topklasse hoor =D>
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Leeuwarden »

wouter schreef: zo 10 mar 2024, 9:32
Uit nieuwsgierigheid ben ik toch maar even gaan zoeken wat daarover te vinden is op het web, ik heb plasma tweeters van Magnat en Lansche gehoord, die laatste was zo goed als hieronder ergens omschreven werd. En dat ik van Be tweeters en Magico speakers (en TAD) fan ben, wist ik ook al ;-) O ja, Estelon met Accuton natuurlijk ook.

https://www.audioshark.org/speakers-10/ ... 10888.html

Als dus plasma tweeters goed uitgevoerd worden, kunnen ze in het rijtje met RAAL, met de beste Be & diamant tweeters, met Heil AMT en MBL.

Lijkt me mooi als dat vanuit het ZBA forum ontwikkeld wordt ;-)
Wel eens Acapella gehoord? Erg mooi…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: zo 10 mar 2024, 9:19
Lijkt mij eigenlijk meer iets voor jou Jan gezien het formaat. Aan de slag Jan!
Ammehoela.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36751
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Bouwverslag Paper HATT

Bericht door Pjotr »

Is daar nog plek dan? :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”