Bouwverslag Paper HATT
Moderator: Beheerdersteam
Re: Bouwverslag Paper HATT
Carlo, hoe is het afgelopen met de tweeters van de Paper Hatt's op de luisterdag, was er één gesneuveld?
Door het afwijkende filter is de belastbaarheid lager.
Door het afwijkende filter is de belastbaarheid lager.
Re: Bouwverslag Paper HATT
Hey ,bedankt voor de belangstelling.wilco schreef:Carlo, hoe is het afgelopen met de tweeters van de Paper Hatt's op de luisterdag, was er één gesneuveld?
Door het afwijkende filter is de belastbaarheid lager.
Ben er nog niet echt voor gaan zitten maar het lijkt er op dat ze het wel overleeft hebben.Denk dat er met het opnieuw aansluiten hier `n speakerkabel niet echt lekker contact maakte.
Als het toch anders blijkt te zijn laat ik het nog wel ff weten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15173
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: Bouwverslag Paper HATT
Tsja, dat soort dingen bedenk je dan weer achteraf. Kan me voorstellen dat het rendement bij dit soort kleinere speakers echt wat minder is. Maar ik kijk wel even, vond een Elektuurspecial waar 'ie ook in staat, dit eerst maar eens lezen. Mooi dat je in elk geval de moeite wilde nemen de set te demonstreren.CarloPJB schreef:Jep.
Heb de set vorig jaar van Tony Gee overgenomen en geen minuut spijt.
Vrienden die hier op visite komen beginnen zelfs voorzichtig te polsen of ik voor hun ook niet ff `n setje wil maken.
Om op je vraag te antwoorden,heb ze zelf nooit op `n buizenbakkie gehad en weet ook niet of dat `n gelukkige match is.Had het ff gevraagd in Breda,hadden we het daar misschien kunnen proberen.
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Bouwverslag Paper HATT
Eergister heb ik nieuwe midwoofers in de Paper Hatts gezet welke ik van TS en overgenomen in oktober.
Ze spelen lekker, alleen nog niet voor kunnen gaan zitten. Ik hoop ze binnenkort even grondig te testen/meten en evt nog een filter upgrade te geven. Ben erg blij dat de mooie kastjes hun woofertjes die hun eigen resonantie door de tand des tijds richting 150hz hadden liggen kwijt zijn en het weer speelt zoals het hoort.
Misschien nog wel even frontjes maken, om veroudering/verharding van het rubber te voorkomen.
Misschien nog wel even frontjes maken, om veroudering/verharding van het rubber te voorkomen.
- pappaleo
- Berichten: 12408
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ik heb ook nog een karrevracht van die woofertjes liggen. Ga ik ook maar wat mee verzinnen. Misschien wel een Hi Hatt 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ach, kleinigheid dat er wat ozon af komt en wat geld betreft: zelf eentje bouwen…
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bouwverslag Paper HATT
Lijkt mij eigenlijk meer iets voor jou Jan gezien het formaat. Aan de slag Jan!
-
wouter
- Ook commercieel actief
- Berichten: 9199
- Lid geworden op: vr 10 aug 2007, 16:39
- Locatie: Lelystad
Re: Bouwverslag Paper HATT
Uit nieuwsgierigheid ben ik toch maar even gaan zoeken wat daarover te vinden is op het web, ik heb plasma tweeters van Magnat en Lansche gehoord, die laatste was zo goed als hieronder ergens omschreven werd. En dat ik van Be tweeters en Magico speakers (en TAD) fan ben, wist ik ook al
O ja, Estelon met Accuton natuurlijk ook.
https://www.audioshark.org/speakers-10/ ... 10888.html
Als dus plasma tweeters goed uitgevoerd worden, kunnen ze in het rijtje met RAAL, met de beste Be & diamant tweeters, met Heil AMT en MBL.
Lijkt me mooi als dat vanuit het ZBA forum ontwikkeld wordt
https://www.audioshark.org/speakers-10/ ... 10888.html
Als dus plasma tweeters goed uitgevoerd worden, kunnen ze in het rijtje met RAAL, met de beste Be & diamant tweeters, met Heil AMT en MBL.
Lijkt me mooi als dat vanuit het ZBA forum ontwikkeld wordt
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ga je gang. Er staat genoeg diy op het www
Zelf heb ik naast de Magnat de originele Ionofane mogen beluisteren. Naast een zacht geruis i.d.d. fenomenaal, zeker! Maar ik ben al dik tevreden met mooie alu ribbon
Kan mij trouwens van Leo een pre-paaskuiken met een Dayton mini AMT herinneren.
Re: Bouwverslag Paper HATT
Ik weet niet of iemand van jullie op een luisterdag de K-Tubes van Reinout al een goed beluisterd heeft, maar da's ook echt topklasse hoor 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Bouwverslag Paper HATT
Wel eens Acapella gehoord? Erg mooi…wouter schreef: ↑zo 10 mar 2024, 9:32Uit nieuwsgierigheid ben ik toch maar even gaan zoeken wat daarover te vinden is op het web, ik heb plasma tweeters van Magnat en Lansche gehoord, die laatste was zo goed als hieronder ergens omschreven werd. En dat ik van Be tweeters en Magico speakers (en TAD) fan ben, wist ik ook alO ja, Estelon met Accuton natuurlijk ook.
https://www.audioshark.org/speakers-10/ ... 10888.html
Als dus plasma tweeters goed uitgevoerd worden, kunnen ze in het rijtje met RAAL, met de beste Be & diamant tweeters, met Heil AMT en MBL.
Lijkt me mooi als dat vanuit het ZBA forum ontwikkeld wordt![]()
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
