De bovenfreesJeroenKV schreef:Ik zit alleen nog met de gaten voor de woofers. Wie kan mij daarbij helpen?
Beste driver voor gesloten laag
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Er zijn mensen die daar handige verzetstukken voor gemaakt hebben. Maar hoe die er precies uitzien?!?!?deepspace schreef:De bovenfreesJeroenKV schreef:Ik zit alleen nog met de gaten voor de woofers. Wie kan mij daarbij helpen?. Serieus: Er loopt hier ergens een topic over freezen, daar staan veel tips over het maken van gaten!
Ik kan natuurlijk ook een frees met cirkelstang gebruiken.... werkt dit goed??
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Dat klinkt beter!!! Waar haal je die?? Gewoon een aanbieding afwachten?deepspace schreef:Je hebt ze al voor 35 euro hoorJeroenKV schreef:Alleen jammer als je geen frees hebt......Dingen zijn nog best duur!! B&D inclusief alles 130 euro..... voor een paar gaatjes
Werkt misschien niet zo optimaal, maar is nog prima te doen.
Ik zal ook eens kijken of mijm buurman er één heeft. Koop ik mijn eigen bittjes, want die worden snel bot las ik.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Idd, op aanbiedingen letten. Rommelmarkt, aldi, lidlJeroenKV schreef:Dat klinkt beter!!! Waar haal je die?? Gewoon een aanbieding afwachten?
Ik zal ook eens kijken of mijm buurman er één heeft. Koop ik mijn eigen bittjes, want die worden snel bot las ik.
Maar misschien kun je er ook wel eentje lenenen. Huren kan natuurlijk ook, maar voor 10~15 euro meer, heb je zo'n ding ook voor altijd thuis, dus dat is dan gewoon zonde.
-
Duck Twacy
- Berichten: 527
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Ik was totaal circa 300 euro kwijt voor transport en de rest voor een paar Lambda's (20 kilo totaal) uit de states. $75 tranport per stuk met koerier airport2airport. De rest inklaringskosten (ben daarbij nog gemazzeld door een leuke dame van de koeriersdienst, heb geen invoerrechten betaald en geen storage kosten).DIY_Freak schreef:Eén problempje: het kost een relatief fortuin (schatting: $50-60) om woofers over te laten zenden en invoerechten betaal je over de goederen èn de verzendkosten. De belastingtechnische uitleg (rechtvaardigng) van dat laatste is me altijd volledig ontgaan...
Die woofer ziet er wel erg smakelijk uit trouwens.
Laat nooit iets airport to airport opsturen. Dan ben je echt de lul.
Tenzij je die leuke dame treft.
-
Duck Twacy
- Berichten: 527
- Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
- Locatie: Den Haag
Omdat je dan niet alleen transportkosten + invoerrechten + btw betaald, maar ook opslagkosten, handlingkosten, inklaringkosten (dit zijn niet de invoerrechten zelf, maar het tarrief dat de transporteur vraagt voor het inklaren van de goederen), administratiekosten en zo nog een stuk of wat andere kostenposten. Plus nog eens de transportkosten van airport naar je huisadres (of je moet ze zelf ophalen, zoals ik gedaan heb)
Als ik de volle mep had betaald was er dik 450 euro boven op de aanschafprijs en tranportkosten ( 450 euro) bijgekomen (dus 900 euro totaal). Omdat ik gematst ben en ze zelf ging halen bleef het bij iets van 200 euro extra.
Als ik de volle mep had betaald was er dik 450 euro boven op de aanschafprijs en tranportkosten ( 450 euro) bijgekomen (dus 900 euro totaal). Omdat ik gematst ben en ze zelf ging halen bleef het bij iets van 200 euro extra.
Heren,
In een poging hier eens weer wat discussie op te woelen:
Voor mij zelf heb ik wel eens gedacht aan de Monacor SPH 225C. Lekker zware conus, maar nog veel sterkere motor, BL=13 (waardoor toch lekker snel) met daarbij toch een lekker forse lin slag van 12 mm top-top. Omdat de conus een beetje stijf is opgehangen is de Vas lekker laag; ca 24 liter. Simulaties in een bv 15 l kast levert lijkt mij leuke plaatjes op.
Verder een hele stijve membraan met bovendien volgens Klang+TOn weinig resonanties.
Geen aardige kandidaat voor een gesloten kast?
Groeten,
Wido
In een poging hier eens weer wat discussie op te woelen:
Voor mij zelf heb ik wel eens gedacht aan de Monacor SPH 225C. Lekker zware conus, maar nog veel sterkere motor, BL=13 (waardoor toch lekker snel) met daarbij toch een lekker forse lin slag van 12 mm top-top. Omdat de conus een beetje stijf is opgehangen is de Vas lekker laag; ca 24 liter. Simulaties in een bv 15 l kast levert lijkt mij leuke plaatjes op.
Verder een hele stijve membraan met bovendien volgens Klang+TOn weinig resonanties.
Geen aardige kandidaat voor een gesloten kast?
Groeten,
Wido
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
@Deepspace,
Ai, was ik ff vergeten mee te geven, ik ga ook (ff te standaard
) vanuit dat ik altijd actief (gecorrigeerd) de bas aan zal sturen. Verder heb je waarschijnlijk een klein kastje gemaakt. Mijn bedoeling is wel degelijk 15 - 20 liter per SPH 225 C te voorzien. Met de lage Vas waarde krijg je dan een heel lage Q (ca 0,44, fijn voor goede impulsgedrag) Maar dan krijg je daarbij een heel flauw verloop, voor mij dus net de bedoeling.
Correctie maakt natuurlijk wel ff verschil, om dan bv 30 Hz weer te geven moet er hier ca 12 dB versterkt worden. Helling hou ik ca 6 dB/oktaaf tot aan kantelfrequentie bij ca 150 Hz en dan steil weg wezen
Ja, je hebt gelijk, mijn suggestie past niet helemaal in deze topic, om het beste er uit te halen, moet je bij deze driver corrigeren. Maar dan denk ik dat je ook wel wat hebt.
Groeten,
Wido
Correctie maakt natuurlijk wel ff verschil, om dan bv 30 Hz weer te geven moet er hier ca 12 dB versterkt worden. Helling hou ik ca 6 dB/oktaaf tot aan kantelfrequentie bij ca 150 Hz en dan steil weg wezen
Ja, je hebt gelijk, mijn suggestie past niet helemaal in deze topic, om het beste er uit te halen, moet je bij deze driver corrigeren. Maar dan denk ik dat je ook wel wat hebt.
Groeten,
Wido
Ze zijn af!! Mijn Scanspeaks 25W8567-SE in gesloten kast.


Ik filter ze op 250hz met een -12db actief filter van Behringer (CX2310). Naast het laag klinkt vooral het middengebied veel beter. Ik snap alleen niet helemaal hoe dit kan. Misschien omdat de middentoner en de EV minder te doen hebben? Of omdat lage grondtonen beter weergegeven worden?
Zou dit trouwens een verbetering zijn t.o.v. de Berhinger? http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=7


Ik filter ze op 250hz met een -12db actief filter van Behringer (CX2310). Naast het laag klinkt vooral het middengebied veel beter. Ik snap alleen niet helemaal hoe dit kan. Misschien omdat de middentoner en de EV minder te doen hebben? Of omdat lage grondtonen beter weergegeven worden?
Zou dit trouwens een verbetering zijn t.o.v. de Berhinger? http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=7
Waarom niet deze:JeroenKV schreef:
Zou dit trouwens een verbetering zijn t.o.v. de Berhinger? http://www.bmm-electronics.com/Product.asp?Product_ID=7
http://www.bmm-electronics.com/Product. ... ct_ID=2300
Laagcorrectie kun je neem ik aan gewoon achterwege laten, toch?

