Stofafzuiging in de werkplaats

De echte doe het zelvert maakt zijn eigen gereedschap!

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stofafzuiging in de werkplaats

Bericht door ray5150 »

En het setje is binnen :
20240212_212207.jpg
Ik had verwacht dat het hard plastic zou zijn, maar dat valt mee, het is een soort stevig rubber.
Voelt in ieder geval degelijk aan. inmiddels 1 op maat gemaakt voor de lintzaag, en het ziet er naar uit dat het goed aansluit en werkt. :D
In ieder geval bedankt voor de tip, Joram. :goedzo:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stofafzuiging in de werkplaats

Bericht door ray5150 »

20240217_161902.jpg
20240217_162816.jpg
En de overige 2 adapters op de vandiktebankt en de schuurmachine aangesloten.
Die voor de vandiktebank moest ik een millimeter of 4 rondom overbruggen om dat passend te krijgen.
Gelukkig vond ik op mijn werk in het magazijn wat stripjes schuimrubber die bedoeld zijn als trekontlasting voor glasvezelkabels.
Te samen met wat zwarte vinyltape kon ik dit mooi luchtdicht aansluiten. :D

Ik zag trouwens dat Pjotr gelijk had en gelijksoortige adapters via Aliexpress te krijgen zijn.
Zal er eens eentje bestellen om te kijken of het wat is.
https://nl.aliexpress.com/item/10050037 ... ry_from%3A
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stofafzuiging in de werkplaats

Bericht door Pjotr »

Netjes! Komen allemaal uit China :D Let wel op evt. verzendkosten bij Ali...
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stofafzuiging in de werkplaats

Bericht door ray5150 »

Die vallen in dit geval wel mee. adapter en verzendkosten totaal tussen de 3 en de 5 euro, afhankelijk van welke aanbieder je kiest.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stofafzuiging in de werkplaats

Bericht door Pjotr »

'Tis een beetje een valkuil soms bij Ali. Met de schuurmasjien valt het wel mee, zuigt eerder te hard dan te weinig en gaat het de interne blower juist tegenwerken. Maar bij je lintzaag kan de opening niet groot genoeg zijn en ben je denk ik beter af met PVC buisverloopstukken.
Plaats reactie