versterker CA MK1-V2
Moderator: Beheerdersteam
- Tomenkobus
- Berichten: 198
- Lid geworden op: za 19 aug 2023, 19:18
- Locatie: Gouda
Re: versterker CA MK1-V2
Hij is nog niet klaar hè, eind v/d maand komt de kast en de afstandsbediening pas
Re: versterker CA MK1-V2
Jawel, maar je hebt toch wel in no time weer een mooie mijlpaal bereikt
Ga je straks echt van genieten. 'Tis gewoon een ding wat doet wat ie moet doen zonder mankeren 
Re: versterker CA MK1-V2
Dat klopt, smd was voor mij redelijk nieuw.
En niet te vergeten dankzij de grote hulp van het forum, waar iedereen goed aan meehelpt om het tot een goed einde te brengen.
Vandaag in mijn luidsprekers het hoog 3db omhoog gehaald, want dat kon naar mijn idee iets frisser.
En niet te vergeten dankzij de grote hulp van het forum, waar iedereen goed aan meehelpt om het tot een goed einde te brengen.
Vandaag in mijn luidsprekers het hoog 3db omhoog gehaald, want dat kon naar mijn idee iets frisser.
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: versterker CA MK1-V2
Bij mij ben ik ook al met het hoog bezig geweest. Het ligt 'm misschien ook wel aan mijn leeftijd maar ik hoor het niet meer zoals vroeger. Ik heb nu een 4 kanaals eindtrap aangesloten en verbeeld me dat het wel scheelt. Bi-Amping bedoel ik.
Re: versterker CA MK1-V2
Hoi Douwe,
Ik moet het doen met 1 versterker voor alles maar heb het filter wat aangepast.
Was je nog in Hengelo geweest want ik heb je niet gezien?
Ik moet het doen met 1 versterker voor alles maar heb het filter wat aangepast.
Was je nog in Hengelo geweest want ik heb je niet gezien?
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: versterker CA MK1-V2
Je zult wel merken dat deze versterker heel veel detail en resolutie laat horen op een neutrale manier en zonder spoortje vervorming. Dat is echt anders dan met buizen (niet negatief bedoeld overigens
Re: versterker CA MK1-V2
Je zult wel merken dat deze versterker heel veel detail en resolutie laat horen op een neutrale manier en zonder spoortje vervorming. Dat is echt anders dan met buizen (niet negatief bedoeld overigens
).'
Kan ik ze straks mooi vergelijken Peter.'
Kan ik ze straks mooi vergelijken Peter.'
Re: versterker CA MK1-V2
ik ben de afgelopen dagen bezig geweest de versterker en de voeding in te bouwen, wat wel redelijk gelukt is volgens mij.
Toch zijn er nog een paar probleempjes, als ik de versterker aansluit op de potmeter doet 1 kanaal het goed en de andere bromt stevig.
omgedraaid het verhaal hetzelfde, nu ben ik al niet zo gek met die alps rk67, dus daarvoor heb ik nu een ALPS RK27112MC motor-studiopotentiometer, stereo, 10K log besteld.
Een ander probleempje is de massa, als ik een weerstand en condensator parallel naar massa zet dat begint de weerstand te roken, lijkt me dus niet goed zo. Met buizen kan je makkelijk meten wat aan de min ligt maar hier lijkt alles wel aan min te liggen.
Toch zijn er nog een paar probleempjes, als ik de versterker aansluit op de potmeter doet 1 kanaal het goed en de andere bromt stevig.
omgedraaid het verhaal hetzelfde, nu ben ik al niet zo gek met die alps rk67, dus daarvoor heb ik nu een ALPS RK27112MC motor-studiopotentiometer, stereo, 10K log besteld.
Een ander probleempje is de massa, als ik een weerstand en condensator parallel naar massa zet dat begint de weerstand te roken, lijkt me dus niet goed zo. Met buizen kan je makkelijk meten wat aan de min ligt maar hier lijkt alles wel aan min te liggen.
Re: versterker CA MK1-V2
Aai, als die weerstand gaat roken dan zit er ergens een ernstige bedradingsfout, dan wel kortsluiting. Heb je wel isolatiepads tussen de LM3886 en de kast gedaan? De tab van de LM zit aan de V- van de voeding! Meet anders ook eens de DC op de uitgang van beide kanalen. Ook als je de ingangsconnector op de CA print hebt los gehaald.
Re: versterker CA MK1-V2
Nee, ik had niet begrepen dat die er tussen moesten, stonden ook niet in de bestellijst.Heb je wel isolatiepads tussen de LM3886 en de kast gedaan?
Ik heb ze met pasta aan de kast gemonteerd, zijn dat speciale qua afmeting?
Re: versterker CA MK1-V2
In de bestellijst staat ook de geïsoleerde LM3886TF... Jij hebt de ongeïsoleerde versie gebruikt! E.e.a. is wel uitvoerig in de diverse bouwdraadjes aan de orde geweest. Ja ze zijn wel groter dan de standaard siliconen pads. Een TO3P moet denk net passen. Anders kan ik wel een stukje voor je in een envelop stoppen.
Re: versterker CA MK1-V2
Als je zou willen Peter, graag, ik zie dat Tessatronic in Hengelo ze niet heeft.
of is dat deze? ISOLATIESCHIJF TOP-3 MICA
https://www.tessatronic.nl/index.php?op ... gory_id=14
Ik heb vanmiddag net bij Reichelt de nieuwe ALPS besteld, zou anders nogmaals moeten bestellen.
of is dat deze? ISOLATIESCHIJF TOP-3 MICA
https://www.tessatronic.nl/index.php?op ... gory_id=14
Ik heb vanmiddag net bij Reichelt de nieuwe ALPS besteld, zou anders nogmaals moeten bestellen.
Re: versterker CA MK1-V2
Doe ik. Moet je wel zelf even op maat knippen. Heb je nog wel isolatie ringetjes voor het boutje?
Re: versterker CA MK1-V2
Peter, kijk hierboven nog even, ik zag dat Tessatronic wel plaatjes heeft waar ik het linkje bij hebt gezet.
Als dat die zijn hoef je ze niet op te sturen, dan haal ik ze morgen op.
Als dat die zijn hoef je ze niet op te sturen, dan haal ik ze morgen op.
Re: versterker CA MK1-V2
Heb even gekeken en de LM3886 is precies even breed als een TO3P. Verwar die niet met een TO247, wat nog wel eens gebeurt, want die is kleiner. Kom je op zoiets uit: https://www.tessatronic.nl/index.php?op ... gory_id=14 Zou voor de zekerheid een LM3886 even meenemen voor de maat. Ze zijn er ook van mica zie ik, maar daar moet dan nog wel thermisch geleidende pasta tussen. Hoeft met die siliconen pads niet. En oh ja, vergeet geen bijbehorende isolatie ringetjes. Tessatronic heeft ook complete kitjes zie ik. Succes! Hopelijk is alles nog heel!
Re: versterker CA MK1-V2
Ik heb de siliconen isolatie plaatjes er tussen geplaatst en hij was meteen doodstil
Alles dicht geschroefd en eerst eens luisteren nu, als volgende week de alps studiopotmeter komt die er nog inbouwen, bedankt voor de hulp Peter.
Ik heb hem netjes in de 6 cm hoge kast gekregen.
Alles dicht geschroefd en eerst eens luisteren nu, als volgende week de alps studiopotmeter komt die er nog inbouwen, bedankt voor de hulp Peter.
Ik heb hem netjes in de 6 cm hoge kast gekregen.
