6L6SE
Moderator: Beheerdersteam
Re: 6L6SE
bedankt voor het meedenken naar een oplossing gaat dit zeker proberen
Groetjes Pons
# Gerrittube durfde het niet vanaf de hoogspanning, 6,3 V extern gelijkspanning gevoed, humpot los helaas was niet de oplossing.
Wat extra Elco's aan de hoogspanning en had het idee dat de brom bijna weg was...
Toch maar besloten een smoorspoel bij Jan wusten te bestellen en binnen gekomen, phoe waar laat je zo'n ding alles was al op maat gebogen / gezet
dan maar even onderop de plaat gemonteerd,
Nu de opstelling: transformator, brugcel, 100Uf elco, smoorspoel, elco 100Uf naar eindtrap en het eerste buisje.
Had even haast omdat had beloofd afgelopen zondag met brom of geen brom even op de speakers van mij zoon te testen
en helemaal geen spanning meer gemeten omdat nu zonder weerstand / weerstanden rechtstreeks op eindtrap en eerste buisje
En weet zeker dat de spanning nu daar hoger is....word vervolgd.
Tja op zijn Focal speaker aangesloten ( kleinkinds even naar het voetbalveld ) klinkt nog niet zoals verwacht tja wat verwacht men ervan.... De EL84 klonk eigenlijk ook niet verkeerd vergeleken bij de 6L6 . Bij bas is geweldig klank is duidelijk anders dan thuis op de magnat goedkope speakers..
Denk dat ik eerst de spanningen gaat meten vooral op de 12AX7 en iets met de kathode bijpas elco's ?
Sorry na wat veranderingen staat alles niet zo strak meer als in het begin...
Een foto van de buis gemaakt maar geeft niet niet zo felle kleur hoor.
Word vervolgd
Groetjes Pons
# Gerrittube durfde het niet vanaf de hoogspanning, 6,3 V extern gelijkspanning gevoed, humpot los helaas was niet de oplossing.
Wat extra Elco's aan de hoogspanning en had het idee dat de brom bijna weg was...
Toch maar besloten een smoorspoel bij Jan wusten te bestellen en binnen gekomen, phoe waar laat je zo'n ding alles was al op maat gebogen / gezet
dan maar even onderop de plaat gemonteerd,
Nu de opstelling: transformator, brugcel, 100Uf elco, smoorspoel, elco 100Uf naar eindtrap en het eerste buisje.
Had even haast omdat had beloofd afgelopen zondag met brom of geen brom even op de speakers van mij zoon te testen
en helemaal geen spanning meer gemeten omdat nu zonder weerstand / weerstanden rechtstreeks op eindtrap en eerste buisje
En weet zeker dat de spanning nu daar hoger is....word vervolgd.
Tja op zijn Focal speaker aangesloten ( kleinkinds even naar het voetbalveld ) klinkt nog niet zoals verwacht tja wat verwacht men ervan.... De EL84 klonk eigenlijk ook niet verkeerd vergeleken bij de 6L6 . Bij bas is geweldig klank is duidelijk anders dan thuis op de magnat goedkope speakers..
Denk dat ik eerst de spanningen gaat meten vooral op de 12AX7 en iets met de kathode bijpas elco's ?
Sorry na wat veranderingen staat alles niet zo strak meer als in het begin...
Een foto van de buis gemaakt maar geeft niet niet zo felle kleur hoor.
Word vervolgd
Re: 6L6SE
Geachte lezers,
Zo gebruik ik koppel condensators K40Y-9 1000V 0,1uF PIO-condensator ( uit RU 1000V is misschien wat overdreven )
Ben met mij 2e versterker bezig voor in de huiskamer, vraag mij niet hoe maar ben er een kwijt, balen ..
Wilde deze opnieuw in ru bestellen maar de verzendkosten zijn zeer hoog, laatste keer moest ik invoerrechten / BTW bij betalen....
Hebben jullie een adres waar je deze condensators tegen redelijke prijs kan bestellen ?
Wil tevens wat gaan spelen met andere waarde / merken ?
Welke gebruiken jullie ?
Gaarne reactie, groetjes Pons
Zo gebruik ik koppel condensators K40Y-9 1000V 0,1uF PIO-condensator ( uit RU 1000V is misschien wat overdreven )
Ben met mij 2e versterker bezig voor in de huiskamer, vraag mij niet hoe maar ben er een kwijt, balen ..
Wilde deze opnieuw in ru bestellen maar de verzendkosten zijn zeer hoog, laatste keer moest ik invoerrechten / BTW bij betalen....
Hebben jullie een adres waar je deze condensators tegen redelijke prijs kan bestellen ?
Wil tevens wat gaan spelen met andere waarde / merken ?
Welke gebruiken jullie ?
Gaarne reactie, groetjes Pons
Re: 6L6SE
Alles tegen verzendkosten. (of je moet op 3 februari naar Hengelo komen, dan neem ik ze wel mee)
groet,
Aat
Heren geweldig bedankt voor het meedenken over de condensators.
Aat geweldig bedankt voor het gratis toezenden van de condensators, na wat mail verkeer was ook nog de verzendingskosten geheel gratis.
Bedankt
Groetjes Pons.
groet,
Aat
Heren geweldig bedankt voor het meedenken over de condensators.
Aat geweldig bedankt voor het gratis toezenden van de condensators, na wat mail verkeer was ook nog de verzendingskosten geheel gratis.
Bedankt
Groetjes Pons.
