6L6SE

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Pons
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 16:09
Locatie: Ijsselstein

Re: 6L6SE

Bericht door Pons »

bedankt voor het meedenken naar een oplossing gaat dit zeker proberen
Groetjes Pons

# Gerrittube durfde het niet vanaf de hoogspanning, 6,3 V extern gelijkspanning gevoed, humpot los helaas was niet de oplossing.
Wat extra Elco's aan de hoogspanning en had het idee dat de brom bijna weg was...
Toch maar besloten een smoorspoel bij Jan wusten te bestellen en binnen gekomen, phoe waar laat je zo'n ding alles was al op maat gebogen / gezet
dan maar even onderop de plaat gemonteerd,
Nu de opstelling: transformator, brugcel, 100Uf elco, smoorspoel, elco 100Uf naar eindtrap en het eerste buisje.
Had even haast omdat had beloofd afgelopen zondag met brom of geen brom even op de speakers van mij zoon te testen
en helemaal geen spanning meer gemeten omdat nu zonder weerstand / weerstanden rechtstreeks op eindtrap en eerste buisje
En weet zeker dat de spanning nu daar hoger is....word vervolgd.
Tja op zijn Focal speaker aangesloten ( kleinkinds even naar het voetbalveld ) klinkt nog niet zoals verwacht tja wat verwacht men ervan.... De EL84 klonk eigenlijk ook niet verkeerd vergeleken bij de 6L6 . Bij bas is geweldig klank is duidelijk anders dan thuis op de magnat goedkope speakers..
Denk dat ik eerst de spanningen gaat meten vooral op de 12AX7 en iets met de kathode bijpas elco's ?
Sorry na wat veranderingen staat alles niet zo strak meer als in het begin...
Een foto van de buis gemaakt maar geeft niet niet zo felle kleur hoor.
Word vervolgd
Bijlagen
IMG-20231022-WA0012.jpg
IMG-20231024-WA0002.jpeg
6L6 Rus.jpg
Gebruikersavatar
Pons
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 16:09
Locatie: Ijsselstein

Re: 6L6SE

Bericht door Pons »

Geachte lezers,

Zo gebruik ik koppel condensators K40Y-9 1000V 0,1uF PIO-condensator ( uit RU 1000V is misschien wat overdreven )
Ben met mij 2e versterker bezig voor in de huiskamer, vraag mij niet hoe maar ben er een kwijt, balen ..
Wilde deze opnieuw in ru bestellen maar de verzendkosten zijn zeer hoog, laatste keer moest ik invoerrechten / BTW bij betalen....
Hebben jullie een adres waar je deze condensators tegen redelijke prijs kan bestellen ?
Wil tevens wat gaan spelen met andere waarde / merken ?
Welke gebruiken jullie ?
Gaarne reactie, groetjes Pons
Gebruikersavatar
Jan Geert
Berichten: 1353
Lid geworden op: ma 19 sep 2011, 19:49
Locatie: Leiden

Re: 6L6SE

Bericht door Jan Geert »

Jukebox revival heeft ze nog wel eens. Maar ik denk niet dat er nog veel nieuwe voorraad komt.
Op eBay zijn ze ook nog wel te krijgen.
Van dit type heb ik zelf alleen nog een zakje 10nF liggen.
Verder nog 2 maal 0.47uF K75 types.
En nog een paar van die grote USSR teflons
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 6L6SE

Bericht door peterl »

Ik heb nog wel 2x 015uf PIO K75 500V ongebruikt liggen.
Kan ze ook naar Hengelo meenemen.
Laatst gewijzigd door peterl op vr 26 jan 2024, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3807
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: 6L6SE

Bericht door AatV »

Heb uit een grijs verleden nog 2 paartjes russen liggen :

2 st. K40Y-9, 1000V 0,22uF
2 st. K40Y-9, 400V 0,47uF

Alles tegen verzendkosten. (of je moet op 3 februari naar Hengelo komen, dan neem ik ze wel mee)

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pons
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 16:09
Locatie: Ijsselstein

Re: 6L6SE

Bericht door Pons »

Geweldig de reacties

Bedankt voor het meedenken.
0,1 Uf had ik mij schakeling zitten
Zie dat jullie verschillende waardes hebben
zal even een pb sturen
nogmaals bedankt voor het meedenken
Groetjes.
Gebruikersavatar
Pons
Berichten: 47
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 16:09
Locatie: Ijsselstein

Re: 6L6SE

Bericht door Pons »

Alles tegen verzendkosten. (of je moet op 3 februari naar Hengelo komen, dan neem ik ze wel mee)

groet,
Aat

Heren geweldig bedankt voor het meedenken over de condensators.

Aat geweldig bedankt voor het gratis toezenden van de condensators, na wat mail verkeer was ook nog de verzendingskosten geheel gratis.
Bedankt
Groetjes Pons.
Gebruikersavatar
peterl
Berichten: 2418
Lid geworden op: za 08 aug 2020, 18:10
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 6L6SE

Bericht door peterl »

Mooi dat het opgelost is, succes.
Plaats reactie