11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Moderator: Beheerdersteam
Forumregels
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
Zelbouwaudio.nl draagt evenementen een warm hart toe en is erg dankbaar voor eventuele donaties die eruit voortvloeien, maar is er op generlei wijze bij betrokken. De verantwoordelijkheid voor evenementen ligt dan ook bij de organisatoren ervan, ongeacht hun rol op deze website.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Liionidas (met aktieve aansturing) zou een mooie aanwinst voor de dag zijn, zijn denk ik wel meerdere mensen in geïnteresseerd, genoteerd. In elk geval welkom!
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Ga er zijn met mijn laatste Joppostaat schepping, een 4weg met een 3weg planar en een mfb sub eronder.
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Naast dat ik sowieso de open baffle subwoofer mee neem heb ik ook een versterker met vaste crossover op 100hz mee. (Maar die wil gebrugd 8 ohm zien)
Daarnaast ben ik met de fostex drivers e.d. bezig in een kastje te zetten. Die gaan ook mee.
Dan moet ik alleen nog even kijken naar standaards of dat ik ze op een tafel zet.
Welke ruimte maakt mij niet zoveel uit.
Daarnaast ben ik met de fostex drivers e.d. bezig in een kastje te zetten. Die gaan ook mee.
Dan moet ik alleen nog even kijken naar standaards of dat ik ze op een tafel zet.
Welke ruimte maakt mij niet zoveel uit.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Chris welkom, Mark had ik reeds welkom geheten. Heb jullie inbreng genoteerd
@Mark: tafels zijn er genoeg zoals je weet, luidspreker standaards heb ik zelf nog wel staan, laat maar horen of ik die mee moet nemen.
@Mark: tafels zijn er genoeg zoals je weet, luidspreker standaards heb ik zelf nog wel staan, laat maar horen of ik die mee moet nemen.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Ik heb een aanmelding van fet (Ton) ontvangen, Ton komt met Hans op de luisterdag en brengt mee:
- 2x neurochrome Modulus-86 een met SMPS en 1 met lineaire voeding, composiet versterker (2x40W)
- 1x ESP P101 mosfet versterker klasse AB 2x80W
- 1x Firstwatt Aleph-J klasse A 2x25W
Ton geeft aan verder geen complete set mee te nemen, de versterkers kunnen worden ingezet in bestaande sets.
Misschien leuk om de Modulus versterkers eens te vergelijken, met SMPS en lineaire voeding?
In elk geval jullie ook welkom op de luisterdag!
- 2x neurochrome Modulus-86 een met SMPS en 1 met lineaire voeding, composiet versterker (2x40W)
- 1x ESP P101 mosfet versterker klasse AB 2x80W
- 1x Firstwatt Aleph-J klasse A 2x25W
Ton geeft aan verder geen complete set mee te nemen, de versterkers kunnen worden ingezet in bestaande sets.
Misschien leuk om de Modulus versterkers eens te vergelijken, met SMPS en lineaire voeding?
In elk geval jullie ook welkom op de luisterdag!
-
Westerwolder
- Berichten: 16
- Lid geworden op: wo 15 dec 2021, 20:34
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Datum staat in de agenda, ben sowieso van plan langs te komen. Mocht het nog lukken qua bouw dan ben ik voornemens een set 8 inch transmissielijn mee te nemen? Zo ja, misschien is er nog een gaatje vrij in een ruimte met buizenversterking?
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Ook welkom, zou leuk zijn als je het red om de speakers mee te nemen, ik zet je er zowiezo mee bij de deelnemers. Peterl en tonvandeacker hebben een buizenversterker mee, zal je straks met de planning daarbij zetten.
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Nog een mededeling van huishoudelijke aard, busmaatschappij Arriva heeft in Twente het stokje overgenomen, met elektrische bussen. In hun wijsheid is besloten lijn 8 te laten vervallen (die ging rechtstreeks van Slangenbeek naar Enschede-Kennispark-Universiteit). Net de lijn die ik zelf nog wel eens gebruik, niet blij mee, maar wat doe je eraan. Optie nu is vanaf station Hengelo lijn 13 te nemen naar halte WKC Slangenbeek. Heb dit in de openingspost aangepast.
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Je moet ook gewoon met je bezineslurpendemilieuramp komen. 
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Als je met het ov kunt komen neem je niet genoeg mee 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
ho ho.... een beetje set luidsprekers past in een boodschappentas
- pappaleo
- Berichten: 12406
- Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
- Locatie: verder dan Delft of Drievliet
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
In een flinke boodschappentas prop ik er 4. 
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Heb in m’n jonge jaren wel eens een koelkast meegenomen in de bus. Gaat best.
Komen studenten, denk dat vooral die het ov gebruiken. Voor autorijders, gratis parkeren, zo goed als voor de deur.
Komen studenten, denk dat vooral die het ov gebruiken. Voor autorijders, gratis parkeren, zo goed als voor de deur.
-
tigradekat
- Berichten: 431
- Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Ik neem een ZBA CA mee, het zou leuk zijn deze twee composiet versterkers eens met elkaar te vergelijken
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Ik neem een 180 graden curved planar/ribbon tweeter mee met een random setje woofers voor het laag (het is dus wederom geen set die af is maar een probeersel), en waarschijnlijk een vlakke variant om zo samen te kijken hoeveel anders dat klinkt.
En wat de voorkeur heeft ? dacht wellicht een leuk testje. ik had de vorige keer een matig curved paneeltje bij en mensen hadden wel de video gezien van de 180 graden , dus dacht laat ik die dan ook maar eens mee nemen. helaas geen tijd gehad (en jan helemaal vol) om iets groots planar gerelateerd te maken
iets waar ik naar uit kijk maarja
oh ik moet nog wel even iets van vervoer regelen (terug komende vraag van mijn kant , nog steeds geen rijbewijs
)
En wat de voorkeur heeft ? dacht wellicht een leuk testje. ik had de vorige keer een matig curved paneeltje bij en mensen hadden wel de video gezien van de 180 graden , dus dacht laat ik die dan ook maar eens mee nemen. helaas geen tijd gehad (en jan helemaal vol) om iets groots planar gerelateerd te maken
oh ik moet nog wel even iets van vervoer regelen (terug komende vraag van mijn kant , nog steeds geen rijbewijs
Laatst gewijzigd door WrineX op za 30 dec 2023, 16:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Woei ben benieuwd !! de 2e ronde voor deze speakers, ik heb ze maar 1 keer mee genomen en dat was toevallig ook hier
- Barry2001
- Algemene moderator
- Berichten: 15172
- Lid geworden op: zo 22 mar 2009, 16:57
- Locatie: Hengelo
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Ja dat denk ik ook, zal in de planning jullie bij elkaar zettentigradekat schreef: ↑za 30 dec 2023, 15:39Ik neem een ZBA CA mee, het zou leuk zijn deze twee composiet versterkers eens met elkaar te vergelijken
Prima Joppe, staat genoteerd. Heb je voorkeur voor een kamer?WrineX schreef: ↑za 30 dec 2023, 15:51Ik neem een 180 graden curved planar/ribbon tweeter mee met een random setje woofers voor het laag (het is dus wederom geen set die af is maar een probeersel), en waarschijnlijk een vlakke variant om zo samen te kijken hoeveel anders dat klinkt.
En wat de voorkeur heeft ? dacht wellicht een leuk testje. ik had de vorige keer een matig curved paneeltje bij en mensen hadden wel de video gezien van de 180 graden , dus dacht laat ik die dan ook maar eens mee nemen. helaas geen tijd gehad (en jan helemaal vol) om iets groots planar gerelateerd te makeniets waar ik naar uit kijk maarja
oh ik moet nog wel even iets van vervoer regelen (terug komende vraag van mijn kant , nog steeds geen rijbewijs)
Kan iemand Joppe een lift geven vanuit het haagse naar Hengelo?
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
wellicht verander ik mijn plan toch
maar een lift is hoe dan ook heel fijn ! ik neem niks mee wat heel groot is , kamer maakt me niet zoveel uit ,wat schikt voor de planning. ik denk de kamer waar ik altijd zit (de bass kamer
) kamer 3 zo te zien
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Het lijkt me leuk om metingen te kunnen doen die dag, het zou voor mij heel leerzaam zijn als er is iemand mee kijkt naar wat er gebeurt.
Ik kan mijn meet spullen meenemen eventueel maar als stefan of iemand anders daar zin in heeft geeft ik me graag op voor een meetsessie
Ik kan mijn meet spullen meenemen eventueel maar als stefan of iemand anders daar zin in heeft geeft ik me graag op voor een meetsessie
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33820
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
neem je dan ook je speakers mee?hardbats schreef: ↑di 02 jan 2024, 21:11Het lijkt me leuk om metingen te kunnen doen die dag, het zou voor mij heel leerzaam zijn als er is iemand mee kijkt naar wat er gebeurt.
Ik kan mijn meet spullen meenemen eventueel maar als stefan of iemand anders daar zin in heeft geeft ik me graag op voor een meetsessie
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Jazeker, ik neem de speakers, versterkers, bron, alles mee.
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Barry is het mogelijk om metingen te doen in de soos?
Dan zou ik daar graag smorgens aan de gang gaan en smiddags een demo doen
Dan zou ik daar graag smorgens aan de gang gaan en smiddags een demo doen
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Goedemorgen!
Ik wil best wat speakers meenemen,maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om ze te demonstreren.
Dus als iemand zijn versterker of streamer wil demonstreren, neem ik ze graag mee.
Ik heb 2 sets monitors beschikbaar:een set met Accuton units.
8ohm impedantie,buizen vriendelijk.
Een set Paper Hatts,van Tony Gee.
Erg mooi,maar lusten wel wat vermogen.
Ik wil best wat speakers meenemen,maar eerlijk gezegd heb ik weinig zin om ze te demonstreren.
Dus als iemand zijn versterker of streamer wil demonstreren, neem ik ze graag mee.
Ik heb 2 sets monitors beschikbaar:een set met Accuton units.
8ohm impedantie,buizen vriendelijk.
Een set Paper Hatts,van Tony Gee.
Erg mooi,maar lusten wel wat vermogen.
Re: 11e luisterdag Oost Nederland zaterdag 3 februari 2024
Ik heb een streamer en pure DSD dac bij me en nog geen speakers
Kan eventueel de audionet versterkers mee nemen met de dcg3 voorversterker.
Kan eventueel de audionet versterkers mee nemen met de dcg3 voorversterker.
