Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Welke mid en tweeter zou ik dan moeten gebruiken volgens jou?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
geen idee wat je fijn vind (zou beginnen met meten .. onee dat is vies). bedoel meer dat de winst niet zit in exotische filter componenten. maar in drivers. drivers hebben de meeste vervorming van alle componenten, dus nog duurdere versterkers.... doen dus na genoeg niks, andere kabel ... doet niks. andere spoel.. andere cap.. etc vallen in het niet met drivers.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Als jij denk dat alleen de drivers er toe doen, en niet de aansturing (streamer, dac, versterker) en kabels en filtercomponenten, dan vrees ik dat je nooit de volle potentie van je eigen drivers zult kunnen ervaren. Ik ben wel met je eens dat je beter niet op de drivers kunt besparen, dat heb ik dan ook niet gedaan, mijn vorige vraag was meer retorisch, echt beter kan namelijk niet meer, hoogstens anders. Maar mijn huidige speakers met een basic aansturing, dan ga je echt 2 of 3 treden terug in de geluidskwaliteit, geen goed plan.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
ik bedoel meer dat verschillen duizend maal groter zijn in crossover ontwerp , behuizing (baffle difractie ) en drivers. dan een weerstand....
en laten we niet vergeten een van de grootste..... akoestiek.
en laten we niet vergeten een van de grootste..... akoestiek.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Maar wat nu als je al de beste drivers bezit en ja akoestiek op orde is, waar ga je dan nog winst behalen?
andere drivers zouden dan wel een verandering geven maar wel een achteruitgang. je hebt immers al de beste drivers.
Dan ga je toch de puntjes op de i zetten????
andere drivers zouden dan wel een verandering geven maar wel een achteruitgang. je hebt immers al de beste drivers.
Dan ga je toch de puntjes op de i zetten????
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En als er nou al puntje op de i-es zitten. Beetje normaal mens neemt i-es met puntjes. Je moet wel een hele erge krentenkakker zijn om ze zonder puntjes te nemen 
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
maar dan kan je wel precies de beste puntjes nemen. evt 2e hands van mp.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Precies, leuk toch die houten Wow blokjes, ik kreeg een erg goede deal, voordeel van er wat meer tegelijk afnemen. Ik ga ze als eerste onder de speakers testen en onder de stekkerblokken en misschien de audiolamp, dus met name op posities waar Leobus zijn verwonderringen minder praktisch zijn, wegens mogelijk verschuiven.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En komen ze dan op of onder de Verwonderringen van Leo?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Misschien kun jij als goed voornemen ‘beter lezen’ kiezen dit keer…
Ik leg in de post erboven duidelijk uit dat de Wow blokjes komen op plaatsen waar de ringen van Leo niet handig zijn.
Ik leg in de post erboven duidelijk uit dat de Wow blokjes komen op plaatsen waar de ringen van Leo niet handig zijn.
Laatst gewijzigd door Walt op zo 31 dec 2023, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Deze bedoelt ieWalt schreef: ↑zo 31 dec 2023, 12:34Precies, leuk toch die houten Wow blokjes, ik kreeg een erg goede deal, voordeel van er wat meer tegelijk afnemen. Ik ga ze als eerste onder de speakers testen en onder de stekkerblokken en misschien de audiolamp, dus met name op posities waar Leobus zijn verwonderringen minder praktisch zijn, wegens mogelijk verschuiven.
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zo rond de feestdagen proberen de meeste mensen wel aardig te zijn.
En die houten blokjes zijn echt wel een verbetering.
Ik ken mensen die zweren erbij.
Ze blijven veel langer branden in de open haard dan gewoon hout.
En die houten blokjes zijn echt wel een verbetering.
Ik ken mensen die zweren erbij.
Ze blijven veel langer branden in de open haard dan gewoon hout.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik wilde net WOW papiertjes voorstellen (Peter Belt). Maar dat is dan waarschijnlijk niet handig?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Wat een sarcasme weer in de laatste 2 posts.... Of noemen jullie dat humor? Ik ga de rest van het jaar hier maar niet meer lezen.....
- pvanlingen
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 21 dec 2007, 13:35
- Locatie: Dronten
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik had kurkjes op de fles maar het geluid was veel vloeiender nadat ik die verwijderd had!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
En niet te vergeten de ruimtelijkheid in het geluidsbeeld van links naar rechts toen je de inhoud soldaat had gemaakt.Leeuwarden schreef: ↑ma 01 jan 2024, 1:06Ik had kurkjes op de fles maar het geluid was veel vloeiender nadat ik die verwijderd had!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Het zal jullie vast niet verbazen, maar ik kan een mooie deal krijgen voor nog 12 blokjes, dus meer stuks in aantocht. Kan straks zelfs de naaimachine of het broodrooster verantwoord worden neergezet.
