Twisted Pear DAC.
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Re: Twisted Pear DAC.
Yup, zou die vraag ook in eerste instantie neerleggen bij de verdraaide peer.
Even snel zo wat rondneuzen, ik kom een schema tegen waar een PIC12F629 als microcontroller gebruikt wordt (oudere Buffalo met de ES9008) en er staat ook een link naar Github waar een of andere versie van de firmware sourcecode staat uit 2017 voor een ATTiny85 (icm een portexpander ic).
Ik zie ook niet direct pinnen in het schema/pcb om een programmer op aan te sluiten, wellicht koop je de nieuwe firmware en leveren ze een nieuw IC dat al geprogrammeerd is. Dat hangt dan mogelijk weer samen met de NDA van ESS die getekend moest worden wil je de datasheet etc krijgen. Maar dan is het vreemd dat 'n versie (v1?) van de broncode van de firmware open en bloot op GitHub staat van een nieuwe versie van de Buffalo DAC met de 9028/9038 chip.
https://github.com/twistedpearaudio/Buf ... d-Firmware
Die firmware doet niet zo heel veel, die leest bij het opstarten eenmalig de settings van de dip switches, stelt de ES90xx navenant in en leest dan 3x per seconde de optionele volume potmeter uit en stelt wederom de volume registers van de ES90xx in. Die firmware heeft overigens geen Delay en vermoedelijk is alleen een van de zogenaamde de Fusebits iets anders ingesteld zodat de controller een paar clockcycli langer wacht met opstarten.
Maar goed, vraag twisted pear eerst maar eens.
Even snel zo wat rondneuzen, ik kom een schema tegen waar een PIC12F629 als microcontroller gebruikt wordt (oudere Buffalo met de ES9008) en er staat ook een link naar Github waar een of andere versie van de firmware sourcecode staat uit 2017 voor een ATTiny85 (icm een portexpander ic).
Ik zie ook niet direct pinnen in het schema/pcb om een programmer op aan te sluiten, wellicht koop je de nieuwe firmware en leveren ze een nieuw IC dat al geprogrammeerd is. Dat hangt dan mogelijk weer samen met de NDA van ESS die getekend moest worden wil je de datasheet etc krijgen. Maar dan is het vreemd dat 'n versie (v1?) van de broncode van de firmware open en bloot op GitHub staat van een nieuwe versie van de Buffalo DAC met de 9028/9038 chip.
https://github.com/twistedpearaudio/Buf ... d-Firmware
Die firmware doet niet zo heel veel, die leest bij het opstarten eenmalig de settings van de dip switches, stelt de ES90xx navenant in en leest dan 3x per seconde de optionele volume potmeter uit en stelt wederom de volume registers van de ES90xx in. Die firmware heeft overigens geen Delay en vermoedelijk is alleen een van de zogenaamde de Fusebits iets anders ingesteld zodat de controller een paar clockcycli langer wacht met opstarten.
Maar goed, vraag twisted pear eerst maar eens.
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Twisted Pear DAC.
Zou niet te lang wachten met die vraag stellen, als ik het goed heb stoppen ze met de zaak…
Re: Twisted Pear DAC.
Die vraag is al gesteld:firmware is te krijgen,de rest mag je zelf uitzoeken.
Vandaar de vraag.
Vandaar de vraag.
Re: Twisted Pear DAC.
Dan zou je inderdaad even Knuisje vriendelijk kunnen vragen als het een AVR ATtiny betreft, die woont volgens mij niet zo heel ver van je vandaan. Knuisje heeft voor beide zijn DAC’s microcontrollers van AVR gebruikt en heeft de soft- en hardware om ze te programmeren.
Re: Twisted Pear DAC.
Welke chip moet ik hebben is dan weer de vraag....
Daar heb ik wel een mail voor uitstaan bij Twisted Pear.
Daar heb ik wel een mail voor uitstaan bij Twisted Pear.
Re: Twisted Pear DAC.
Als het een AVR Atmel betreft kan ik die ook wel voor je (her)programmeren. Maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, daar zit wel een risico aan. Als je niet exact de juiste nieuwe firmware hebt dan is ie NIET meer terug te programmeren! En dus verloren. Om nieuwe firmware er in te zetten moet de chip eerst compleet gewist worden. Dus als ie nu goed werkt, lekker zo laten. Hij zal er niet beter van gaan klinken.
Re: Twisted Pear DAC.
Nee,hij werkt niet goed,daarom moet de nieuwe firmware er op er op.
Te zachte output.
Te zachte output.
Re: Twisted Pear DAC.
Dat zo lezende lijkt mij dat ze je gewoon kosteloos een nieuwe chip sturen. Hun misser...
Re: Twisted Pear DAC.
Het hele zooitje is volgens mij overgenomen.
Ik denk dat ze gewoon de boel leegverkopen en opdoeken.
De bijlage is al jaren oud,toen kon je inderdaad een complete chp bestellen.
Of de firmware gratis downloaden.
Al ga je van $3 niet failliet.
Ik denk dat ze gewoon de boel leegverkopen en opdoeken.
De bijlage is al jaren oud,toen kon je inderdaad een complete chp bestellen.
Of de firmware gratis downloaden.
Al ga je van $3 niet failliet.
Re: Twisted Pear DAC.
Zo ver ik zie is het een ATtiny85 in dip package en in een voetje op de PCB, oude eruit en bewaren, nieuwe programmeren en er in stoppen. Een ATtiny kost niksweinig.
Re: Twisted Pear DAC.
Met die order kosten van Farnell van tegenwoordig en Mouser gaat het aardig in de papieren lopen weer. Zal even kijken wat ik heb liggen. Mooi dat ie in een voetje zit dat maakt het een stuk makkelijker.
Re: Twisted Pear DAC.
Gelukkig hebben we ook Reichelt nog.
https://www.reichelt.nl/nl/nl/8-bit-mic ... tmel&nbc=1
Geen idee welke nodig is maar grote kans dat hij er wel tussen staat.
Edit
Deze waarschijnlijk.
https://www.reichelt.nl/nl/nl/8-bit-att ... os_2&nbc=1
https://www.reichelt.nl/nl/nl/8-bit-mic ... tmel&nbc=1
Geen idee welke nodig is maar grote kans dat hij er wel tussen staat.
Edit
Deze waarschijnlijk.
https://www.reichelt.nl/nl/nl/8-bit-att ... os_2&nbc=1
Re: Twisted Pear DAC.
Yep, maar niet in DIL: https://www.reichelt.nl/nl/nl/8-bit-att ... iny85&&r=1 Maar daar is wel een mouw aan te passen. Dichter bij huis: https://www.tinytronics.nl/shop/nl/comp ... controller
Fotootje Anré van het verdraaide peertje?
Fotootje Anré van het verdraaide peertje?
Re: Twisted Pear DAC.
Mooi! De laatste HEX file van de firmware die ik zie staan is van 2017. Klopt dat? Is dat dan de goede?
Re: Twisted Pear DAC.
Of even een mailtje sturen wat en waar de juiste HEX file is? Ben bang dat dat de porto enz. wel wat meer dan $3 is. Kunnen het ook gewoon proberen...
Paar bij Tinytronics bestellen en programmeren. Stuk zal het er niet van gaan.
Re: Twisted Pear DAC.
Even een stap terug.
Dre,
dat stuk tekst over de volume regeling slaat op Buffalo's van voor 2017....ik neem aan dat jouw Buffalo nieuwer is.
Die Firmware v3 is nodig omdat schijnbaar die Trident regelaar wat langzamer stabiliseert bij het opstarten en is alleen nodig voor de: Buffalo 3 SE (en de 8kanaals versie). Schijnbaar is hij niet nodig voor de laatste Buffalo 3 variant, de 3 SE Pro.
Welke Buffalo heb jij de 3 SE of de 3 SE Pro?
Dre,
dat stuk tekst over de volume regeling slaat op Buffalo's van voor 2017....ik neem aan dat jouw Buffalo nieuwer is.
Die Firmware v3 is nodig omdat schijnbaar die Trident regelaar wat langzamer stabiliseert bij het opstarten en is alleen nodig voor de: Buffalo 3 SE (en de 8kanaals versie). Schijnbaar is hij niet nodig voor de laatste Buffalo 3 variant, de 3 SE Pro.
Welke Buffalo heb jij de 3 SE of de 3 SE Pro?
Re: Twisted Pear DAC.
Hé,dat had ik ook neergezet...
Misschien een linkje naar de juiste chips?
Misschien een linkje naar de juiste chips?
