Geen geluid uit adau1452_CS42448
Moderator: Beheerdersteam
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ik wil de eerste stappen zetten in de DSP wereld, maar na enkele uren zoeken heb ik toch wat extra hulp nodig.
Ik heb een adau1452 + CS43448 (6in/8out) aangeschaft
Deze is verbondenet de USBi connector. Ik heb deze verbonden met de 5pin header op de print
De beschrijving van de pinnen1 tem5 op de USBi komen overeen met de pinbeschrijving op de 5pin header USBi led kleurt groen. Op het bordje blauw/rood/groen tesamen.
Ik had een eenvoudig schema gemaakt.
2 ingangen verbonden met 2 uitgangen.
Maar helaas pindakaas. Geen geluid.
Heb me al suf gezocht waar weet niet waar te zoeken.
Iemand die me op weg kan helpen?
Ik heb een adau1452 + CS43448 (6in/8out) aangeschaft
Deze is verbondenet de USBi connector. Ik heb deze verbonden met de 5pin header op de print
De beschrijving van de pinnen1 tem5 op de USBi komen overeen met de pinbeschrijving op de 5pin header USBi led kleurt groen. Op het bordje blauw/rood/groen tesamen.
Ik had een eenvoudig schema gemaakt.
2 ingangen verbonden met 2 uitgangen.
Maar helaas pindakaas. Geen geluid.
Heb me al suf gezocht waar weet niet waar te zoeken.
Iemand die me op weg kan helpen?
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Programma wegschrijven naar de eeprom en een powercycle doen.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Kun je even de project file zippen en delen?
Dat kijkt wat makkelijker mee
Je moet idd iedere keer handmatig proggen en dan resetten.
Ook zorgen dat samplerate goed staat enzo.
Dat kijkt wat makkelijker mee
Je moet idd iedere keer handmatig proggen en dan resetten.
Ook zorgen dat samplerate goed staat enzo.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Hoe schrijf je programma weg op eprom? Hoe voer je reset uit?
- Bijlagen
-
- Testprogram.zip
- (15.06 KiB) 39 keer gedownload
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Met de Link/Compile/Download knop(pen)
Ze noemen het downloaden bij SigmaStudio, beetje verwarrend.
Ik weet niet of er een reset op het bordje zit, anders is het gewoon even spanning eraf en er weer op.
Ze noemen het downloaden bij SigmaStudio, beetje verwarrend.
Ik weet niet of er een reset op het bordje zit, anders is het gewoon even spanning eraf en er weer op.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ok die knoppen gebruik ik.
Het ledje op het bord veranderd dan van kleur.
In het output sherm zie ik dat weggeschreven in de adau1452.
Voor communicatie met de eprom heb ik het connectie type van I2C naar SPI vervangen.
Nu kon ik de eprom wissen.
Ik heb sample rates 44 48 96 192 geprobeerd maar nog steeds komt er geen geluid uit
Het ledje op het bord veranderd dan van kleur.
In het output sherm zie ik dat weggeschreven in de adau1452.
Voor communicatie met de eprom heb ik het connectie type van I2C naar SPI vervangen.
Nu kon ik de eprom wissen.
Ik heb sample rates 44 48 96 192 geprobeerd maar nog steeds komt er geen geluid uit
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Hou je er wel rekening mee dat je de hele handel hier:
Moet configureren?
Moet configureren?
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Eigenlijk kom je hier vragen hoe je chinese Tesla kloon zonder software moet programmeren....
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Daar schiet ik ook niet mee op.
Ik wil wel wat bijleren. De Adau1452 is toch niet zo exotisch? Of gewoon wat je moet instellen in SigmsStudio.
Ik wil wel wat bijleren. De Adau1452 is toch niet zo exotisch? Of gewoon wat je moet instellen in SigmsStudio.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Exotisch niet maar kan wel heel veel met de benodigde instellingen qua i en o.
Zou om te beginnen eerst hier maar eens gaan lezen:
https://www.analog.com/en/design-center ... b-overview
Zou om te beginnen eerst hier maar eens gaan lezen:
https://www.analog.com/en/design-center ... b-overview
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Bedankt om me naar dat document te begeleiden.
Ik had dit echter al eens doorgenomen. Ik heb daar ook het voor vb van analoge in naar out vandaan.
Ik heb ook een complex programma gevonden voor de adau1452_CS42448 combinatie maar ook daar krijg ik geen klank uit.
Ik kan progamma s compileren en downloaden. Dit is geen probleem. Krijg geen errors.....
Voor mij lijkt het alsof de CS42448 in en uitgangen niet gekend zijn
Ik had dit echter al eens doorgenomen. Ik heb daar ook het voor vb van analoge in naar out vandaan.
Ik heb ook een complex programma gevonden voor de adau1452_CS42448 combinatie maar ook daar krijg ik geen klank uit.
Ik kan progamma s compileren en downloaden. Dit is geen probleem. Krijg geen errors.....
Voor mij lijkt het alsof de CS42448 in en uitgangen niet gekend zijn
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ik zie al een dingetje, je stuurt nu de dsp aan met SPI en de eeprom met I2C. Dat werkt dus nooit. Ze zitten op dezelfde bus.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat had ik ook al ondervonden en intussen aangepast.
Ik kon de eprom nu wissen.
Moet je programma altijd wegschrijven op de eprom, of kan je het programma al runnen door het te downloaden naar de DSP?
Waar kan ik zien of de in en uitgangen van de cs42448 gekend zijn?
In de serial tab zie ik precies standaard informatie het aantal in en uitgangen daar komt niet overeen met het aantal van de cs42448 module
Ik kon de eprom nu wissen.
Moet je programma altijd wegschrijven op de eprom, of kan je het programma al runnen door het te downloaden naar de DSP?
Waar kan ik zien of de in en uitgangen van de cs42448 gekend zijn?
In de serial tab zie ik precies standaard informatie het aantal in en uitgangen daar komt niet overeen met het aantal van de cs42448 module
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Moest het zelf ook even nazoeken. De dsp gebruikt SPI en er hangt een SPI Eeprom aan. Ik heb zelf een originele Eval bordje, maar al een tijdje niets meer meegedaan.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Even wat observaties aan de hand van je foto. Zo te zien is dit weer een 1 op 1 kloon van het originele Eval bordje qua schema.
In deze kloon gebruiken ze een USB connector voor de voeding, dat gaat vaak niet goed omdat ontwerp 1,5 A trekt. De meeste usb poorten zijn begrensd op 500 mA. Verder zie ik dat ze de zaak hebben opgedeeld in 2 printen, op de onderste zit de codec en analoge elektronica. Maar ik zie rechtsonder ook weer een USB zitten, kan zijn dat je daar ook spanning op moet zetten.
Zit er geen documentatie bij dat ding? En heb je een linkje van dat ding?
In deze kloon gebruiken ze een USB connector voor de voeding, dat gaat vaak niet goed omdat ontwerp 1,5 A trekt. De meeste usb poorten zijn begrensd op 500 mA. Verder zie ik dat ze de zaak hebben opgedeeld in 2 printen, op de onderste zit de codec en analoge elektronica. Maar ik zie rechtsonder ook weer een USB zitten, kan zijn dat je daar ook spanning op moet zetten.
Zit er geen documentatie bij dat ding? En heb je een linkje van dat ding?
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
De laatste is inderdaad de combinatie die ik aangeschaft heb.
Foutje : die heeft het ad1938 bordje en niet de sc42448
Ik zal het bordje eens voeden met een smartphone adapter.
Op de pin verbinding tussen de 2 bordjes zie ik wel pinnen voor 5 en 3.3v. ik vermoed dat de spanning dan zo wordt doorgegeven aan het andere bordje.
Kan je zomaar beide bordjes met 5v voeden?
Foutje : die heeft het ad1938 bordje en niet de sc42448
Ik zal het bordje eens voeden met een smartphone adapter.
Op de pin verbinding tussen de 2 bordjes zie ik wel pinnen voor 5 en 3.3v. ik vermoed dat de spanning dan zo wordt doorgegeven aan het andere bordje.
Kan je zomaar beide bordjes met 5v voeden?
Laatst gewijzigd door bart Luyckx op za 16 dec 2023, 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28470
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Als ik de plaatjes bekijk zitten er op de analoge print 2 jumpers. Je kan kiezen welke usb je voor welk doel gebruikt. Als beide jumpers aanwezig zijn kan je de usb willekeurig kiezen. Je kan ook er voor kiezen om beide printen apart te voeden.
Nog even in de datasheet gekeken, deze dsp kan max 485 mA trekken als ie op vol vermogen draait. Daar komt de rest van de rommel nog overheen.
Nog even in de datasheet gekeken, deze dsp kan max 485 mA trekken als ie op vol vermogen draait. Daar komt de rest van de rommel nog overheen.
- Marp
- Beheerder / Sysadmin
- Berichten: 8790
- Lid geworden op: vr 11 mar 2005, 22:25
- Locatie: Bergen op Zoom
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
De pagina uit mijn link gaat over datzelfde bordje (zie foto) en kan wel handig zijn om op te slaan. Het bevat nuttige links naar ondermeer schema's en een topic op diyaudio.
- Bijlagen
-
- ADAU1452 DSP v2
- china_adau1452_dsp_v2.jpg (34.14 KiB) 628 keer bekeken
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Ik zie een jumper (sip2) naast de optical in.ds23man schreef: ↑za 16 dec 2023, 11:38Als ik de plaatjes bekijk zitten er op de analoge print 2 jumpers. Je kan kiezen welke usb je voor welk doel gebruikt. Als beide jumpers aanwezig zijn kan je de usb willekeurig kiezen. Je kan ook er voor kiezen om beide printen apart te voeden.
Nog even in de datasheet gekeken, deze dsp kan max 485 mA trekken als ie op vol vermogen draait. Daar komt de rest van de rommel nog overheen.
Die heeft 3 pinnen. Pin 1 en 2 zijn verbonden.
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Heb al 10tallen paginas doorploeterd op diyaudio maar geen stap verder geraakt.
Op uw bordje zijn de pinnen van de jumper allemaal open
-
bart Luyckx
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 17 mei 2021, 14:04
Re: Geen geluid uit adau1452_CS42448
Dat is het ad1938 bordje. Op de cs42448 zitten die jumpers er niet op
