Walter zijn tweaks en andere fratsen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

ReneN schreef: di 12 dec 2023, 13:44
Ik post hier bijna niet, maar lees wel eens wel eens mee. Met name dit topic over de set van Walt, maar ik hou er mee op. Er is heel veel kennis hier, maar o, wat een negativiteit ook....
Zolang als Walter er zelf plezier aan beleeft en het steeds ook weer opzoekt om reacties los te weken met zijn fratsen valt het allemaal nog wel mee.
Er staan veel serieuze topics op het forum en dan mag een topic waarin Walter zelf streeft naar zo veel mogelijk paginas te genereren met de grijze gebieden op audio gebied er ook tussen bestaan.
Misschien is het juist negatief om je daar dan afkeurend tegen af te zetten.
Leobus
Berichten: 564
Lid geworden op: di 09 aug 2005, 21:40
Locatie: Duiven

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leobus »

Bij “beter”, “groter”, “mooier”, enz. hoort altijd het woordje “dan” ………
En als je die puntjes invult, heb je een eerlijk vergelijk.(Zoals Infase hierboven vergelijkend doet)
Maar hier wordt vaak helemaal niks ingevuld op die ….., maar sommigen hebben er al wel een mening over.
Waarschijnlijk vooral omdat ze de mening van Walt wantrouwen. Jammer!
Groet,
Leobus
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ReneN »

Infase schreef: di 12 dec 2023, 17:18
ReneN schreef: di 12 dec 2023, 13:44
Ik post hier bijna niet, maar lees wel eens wel eens mee. Met name dit topic over de set van Walt, maar ik hou er mee op. Er is heel veel kennis hier, maar o, wat een negativiteit ook....
Zolang als Walter er zelf plezier aan beleeft en het steeds ook weer opzoekt om reacties los te weken met zijn fratsen valt het allemaal nog wel mee.
Er staan veel serieuze topics op het forum en dan mag een topic waarin Walter zelf streeft naar zo veel mogelijk paginas te genereren met de grijze gebieden op audio gebied er ook tussen bestaan.
Misschien is het juist negatief om je daar dan afkeurend tegen af te zetten.
Sorry, maar dan mis je mijn punt. Offtopic of zijweggetjes op zijn tijd is prima, of humor, gráág zelfs. Maar lees eens een paar van de laatste pagina's door, er zijn vind ik veel opmerkingen geplaatst zijn die heel erg negatief zijn...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

ReneN schreef: di 12 dec 2023, 16:20
Leeuwarden schreef: di 12 dec 2023, 14:39
Dat klopt, maar daar zitten tevens twee kanten aan…
Aan dat negativisme? Ik begrijp het niet, wat is daar het voordeel van dan? Ik zie dat er hier zóveel kennis zit, maar is afbranden dan zogenaamd leuk of zo?
Je kunt het negatief noemen, ik noem het doorzetten en humor… onze Walter weet ook verduiveld goed dat hij hier preekt voor de verkeerde parochie. Walt vermaakt zich er kennelijk prima mee, en ik ook eerlijk gezegd…
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Kappa7 »

ReneN schreef: di 12 dec 2023, 17:36
Infase schreef: di 12 dec 2023, 17:18
ReneN schreef: di 12 dec 2023, 13:44
Ik post hier bijna niet, maar lees wel eens wel eens mee. Met name dit topic over de set van Walt, maar ik hou er mee op. Er is heel veel kennis hier, maar o, wat een negativiteit ook....
Zolang als Walter er zelf plezier aan beleeft en het steeds ook weer opzoekt om reacties los te weken met zijn fratsen valt het allemaal nog wel mee.
Er staan veel serieuze topics op het forum en dan mag een topic waarin Walter zelf streeft naar zo veel mogelijk paginas te genereren met de grijze gebieden op audio gebied er ook tussen bestaan.
Misschien is het juist negatief om je daar dan afkeurend tegen af te zetten.
Sorry, maar dan mis je mijn punt. Offtopic of zijweggetjes op zijn tijd is prima, of humor, gráág zelfs. Maar lees eens een paar van de laatste pagina's door, er zijn vind ik veel opmerkingen geplaatst zijn die heel erg negatief zijn...
Ben ik wel met je eens. Het zijn met name opmerkingen die voort komen uit een bepaalde bias, de opmerking van Hanesie bijvoorbeeld.
viewtopic.php?p=2077997#p2077997
Het is duidelijk dat hij de beste man nooit gesproken heeft maar heeft wel zijn mening klaar.
Dat soort dingen dus.
Gebruikersavatar
jeroen_d
Ook commercieel actief
Berichten: 12869
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 1:21
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jeroen_d »

Ik ben het ook met ReneN eens. Maar het gaat hier al te lang zo en daarmee is een bepaalde 'normaal' gezet onder de harde kern, dus kritiek op dit gedrag wordt eenvoudig van tafel geveegd.

De humor ontgaat mij. Ik lach dagelijks, maar eigenlijk nooit als ik hier lees.
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jvenema »

Ik wil mezelf niet in een bepaald kamp plaatsen en ik denk dat mijn oren ook niet "goud" genoeg zijn voor de echt subtiele dingen. Wat ik van Walt waardeer is, dat hij gewoon zijn ervaring deelt en niet direct probeert een verklaring te geven. Naar mijn mening gaat het vaak "mis" zodra er "verklaringen" gegeven worden. Op die "verklaringen" is vaak het nodige op af te dingen en dat wordt dan ook gedaan en kan dan negatief overkomen. Als er niet een evidente verklaring is en je hoort wel een verschil hou het dan daarbij. Probeer niet iets te legitimeren met "wazige" verhalen, dat zal denk ik al een hoop gedoe schelen. Hou het gewoon bij de ervaring en dat je bij iets een verschil ervaarde en wat dan je voorkeur is. Op heel veel vlakken is niet alles te verklaren en dat willen we allemaal wel erg graag, maar als die er vooralsnog niet is, dan moeten we dat accepteren en die leegte niet vullen.In de muziek komen ook rusten voor en die zijn essentieel, die vullen maken het niet beter. Denk aan Frans bauer met zijn hit" Heb je even voor mij" Voor de even zit een rust en die is belangrijk, die vullen zou fout zijn.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Henkjan »

jeroen_d schreef: di 12 dec 2023, 20:14
Ik ben het ook met ReneN eens. Maar het gaat hier al te lang zo en daarmee is een bepaalde 'normaal' gezet onder de harde kern, dus kritiek op dit gedrag wordt eenvoudig van tafel geveegd.
het ging een tijdje wel goed in dit draadje, gezellig zelfs, maar ergens kort geleden ging t fout, ik las t dan ook met minder plezier. is dus meer mensen opgevallen.

jeroen_d schreef: di 12 dec 2023, 20:14
De humor ontgaat mij. Ik lach dagelijks, maar eigenlijk nooit als ik hier lees.
ik vond Walt toch wel best vaak met humor reageren hoor.
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ReneN »

Fijn dat het toch door wat mensen onderkend wordt. Ik doelde met name ook op opmerkingen als die van Hannesie, die door Kappa7 ook aangehaald wordt. En Walt is wellicht wat te aardig om er wat over te zeggen... Hopelijk gaat het in ieder geval in dít draadje weer wat beter.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Het kan geen kwaad er wat van te zeggen als de toon je niet bevalt, altijd wat te leren of corrigeren.
Wat betreft de mening, die zou je moeten kunnen geven.
Beterschap gewenst!

Ben ik zelf hier misschien ook wat plagerig, ik lees de ontwikkelingen van Walt wel graag. Ook omdat hij een heel andere benadering heeft dan ik zelf heb.
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ReneN »

Ja, natuurlijk moet je die mening blijven geven en zéker ook wel kritisch, maar op een "normale" manier... :dank:
Gebruikersavatar
Olaf Analogue
ZBA-megadonateur
Berichten: 4778
Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Olaf Analogue »

Het gevaar zit hem deels ook in het feit dat we te maken hebben met alleen geschreven tekst. We hebben er geen gezichtsuitdrukking of toonzetting bij. Dus soms komen dingen anders over dan hoe het bedoeld is. Deze angst heb ik al eerder in mijn eigen toevoegingen uitgesproken.
Ikzelf ben er uiteraard absoluut niet op uit om anderen voor de schenen te schoppen of te kort te doen, daarvoor heb ik teveel respect voor mijn medemens.
Ikzelf weet ook niet alles en leer graag bij. En dat gaat prima met de enorme kennis voorraad welke hier op dit forum aanwezig is.
Verder respecteer ik iedereen zijn hobby beleving. En zeg ik altijd dat we ieder een eigen smaak hebben met een bijbehorende koers de we kiezen om tot ons doel te komen, er is geen beter of slechter, er is slechts smaakverschil.
En laten we blij zijn dat iedereen zijn eigen smaak, zijn eigen insteek en zijn eigen koers heeft, als slechts één smaak en één insteek de juiste had geweest dan hadden we ook geen forum gehad.

Ikzelf heb zoveel verschillende vormen van audio in huis gehad van breedbanders, open baffles, transmissie lijnen, reflex systemen, buizen versterkers, all-in-ones, losse componenten, noem het maar op. Dus ik ben sowieso niet iemand die op voorhand iets afkeurt of ideeën van de tafel veegt.
Ik vind het juist mega interessant om andere invalshoeken te verkennen en nieuwe dingen te ervaren.
ReneN
Berichten: 222
Lid geworden op: vr 31 aug 2007, 17:16

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door ReneN »

Mooi Infase, in jouw eerste alinea zeg je ook precies waar het om gaat. In het eggie kunnen we allemaal o zo goed met elkaar overweg, maar achter zo'n toetsenbord vallen toch blijkbaar wat hekjes om. Maar het is ook heel goed om je dat af en toe weer te realiseren. "Je" is dan in het algemeen hé...

Volgens mij is het weer tijd voor Walt :wink:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

Nou, dat dus. Bier & chips aan de kant en door…
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jvenema »

Inderdaad Infase, geschreven mis je een stuk en net als met appen kruisen dingen elkaar soms ook waardoor het ook soms extra vreemd kan overkomen. Dan denk je dat iets een reactie was op iets er direct voor, maar was het een reactie op iets verder terug. En ik gun een ieder zijn manier om met deze hobby om te gaan. Ik doe niet aan modelbouw treintjes, maar daarom mag een ander dat toch wel als hobby hebben en er plezier aan beleven.
En wellicht komen bepaalde reacties ook uit een soort van oprechte "goedheid" voort. Er zijn natuurlijk ook partijen die misbruik proberen te maken en grof geld verdienen met dingen waarbij vraagtekens geplaatst kunnen worden. Ik vond de youtube die hier langs kwam van een goedkope D-Link switch die wat cosmetisch gepimpt was was en vervolgens voor 800 euro van de hand ging toch wel tekenend. Ik denk dat sommige mensen anderen dan willen behoeden om zulke uitgaven te doen voor nogal omstreden dingen.
Voor Walt maak ik me geen zorgen, die doet het nodige tweedehands en schuift ook weer dingen door. Hij speelt misschien niet quitte, maar het zal er niet met bakken uitgaan en een hobby mag ook geld kosten. Als ik iets bouw kost het ook geld, maar daar ben ik zeg twee maanden mee bezig en heb ik twee maanden "hobby" voor een bepaald bedrag.
En ik lees graag Walt zijn verhalen.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

De zeer dunne Sonore draad zit inmiddels op de Harmonizers:
Bijlagen
B90B9A5A-7917-4B4F-A8B3-85C958CFBF52.jpeg
jvenema
Berichten: 1443
Lid geworden op: di 20 aug 2019, 12:38
Locatie: Helmond (bij Eindhoven)

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door jvenema »

Ik kan het niet meer volgen :lol: :lol: :lol:
Dan moeten draden dik zijn en zuurstof vrij koper etc etc, dan weer dun. Maar binnenkort zal er wel een mooi verslag hier verschijnen over hoe Walt deze draden ervaart in zijn set. Hopelijk brengt het waarnaar gezocht wordt.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Ze geven weinig weer naar wat ik heb begrepen. Draad hoeft niet dik te zijn. Maar je zou eens kunnen proberen of het ook hoorbaar uit maakt door te wisselen met dikker ofc draad.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14139
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Walt »

Dit is de aanbevolen draad, eerst had ik veel dikker OFC koper, maar dit trekt toch nog meer detail uit de opnames.
Gebruikersavatar
pappaleo
Berichten: 12406
Lid geworden op: wo 25 sep 2013, 14:30
Locatie: verder dan Delft of Drievliet
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door pappaleo »

Ik zou liever hebben dat het detail er in blijft zitten.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Leeuwarden »

Slaat er ook rook af als je het volume harder zet? :sure:
Gebruikersavatar
OWC
Ook commercieel actief
Berichten: 3854
Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door OWC »

jeroen_d schreef: di 12 dec 2023, 20:14
Maar het gaat hier al te lang zo en daarmee is een bepaalde 'normaal' gezet onder de harde kern, dus kritiek op dit gedrag wordt eenvoudig van tafel geveegd.

De humor ontgaat mij. Ik lach dagelijks, maar eigenlijk nooit als ik hier lees.
Bijzonder, want dat gevoel komt volgens mij ook van de andere kant?
Dat bedoel ik niet als iets negatief, maar als een zuivere constatering, als twee gelijken.

Blijkbaar heerst er iets waarbij meerdere kanten voelen dat kritiek niet geuit mag worden.
Ook heb ik het gevoel dat er meerderen zijn die het lachen ontgaat.

Jammer en zonde eigenlijk :(
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door Kappa7 »

Je hebt kritiek en je hebt kritiek natuurlijk.
Kritiek waarbij je de ideeën van iemand afbrand of belachelijk maakt is natuurlijk wat anders dan opbouwende kritiek.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Naast opbouwende kritiek is er ook onderbouwde kritiek.

Volgens mij is het hebben van kritiek niet het punt, maar de manier, toon en vorm waarop die wordt geuit.
Gebruikersavatar
richard
Berichten: 11058
Lid geworden op: wo 17 nov 2004, 23:26
Locatie: Een aanzienlijk dorp

Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen

Bericht door richard »

Leeuwarden schreef: wo 13 dec 2023, 18:37
Slaat er ook rook af als je het volume harder zet? :sure:
Zal toch wel mee vallen? Voor de tweeter zit doorgaans toch al een redelijke weerstand om het rendement te dempen. De weerstand van de dunne draden zou je daarop in mindering moeten brengen. De eventuele parallel weerstand en impedantiecorrectie zou je dan wel kort bij de aansluitingen op tweeter moeten zetten.
Plaats reactie