Walter zijn tweaks en andere fratsen
Moderator: Beheerdersteam
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kon Cock die niet maken dan voor je? Die durft zelf toch nooit op de foto 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Via Cock ook nog aan de aanbevolen kabel gekomen voor de Harmonizer, betreft wederom de dunne koper draadjes met glas isolatie, maar nu in zeer dunne uitvoering:
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Dat tafeltje is al geruime tijd leverbaar hoor.Pjotr schreef: ↑zo 10 dec 2023, 10:29Ach, Cock doet niet aan wetten, die doet aan ideeën. En over/met die DT ideeën is ie al zo'n dikke 15 jaar bezig incl. wanneer het op de markt komt. Neemt niet weg dat hij wel een leuk tafeltje geknutseld heeft, al heb ik de laatste incarnatie nog niet gezien. Had van Walt wel wat fotoos verwacht.
Even voor de andere hier die het concept niet kennen.
Het lichte plateau wordt continu afgeremd middels een magneet aan de onderzijde van het plateau.
Door een sterke DC motor te gebruiken zonder correctie van een controller (die varieert te veel in toerental) weet hij alle weerstand van de naaldweerstand en andere zaken die invloed hebben op de constante rotatie snelheid te verwaarlozen de weerstand van de rem is immers vele male hoger, daarmee heeft hij een loopwerk gemaakt wat het erg fijn doet.
Gewoon natuurkunde dus en ja je moet wel eerst een idee hebben om dingen anders op te willen lossen.
Zijn overigens niet eens nieuwe ideeën, de implementatie is gewoon weer net even anders.
Hier een linkje naar de tafel.
https://barcanova.nl/sonore--barcanova-records.html
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zoiets als vol gas geven met 220 pk onder de kap en afremmen naar 100km/u? I.d.d. gewoon natuurkunde
Maar goed laten we Jeroen zijn verslag maar afwachten. Wellicht is dat wat gedetailleerder.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik ben eigenlijk helemaal niet van plan een verslag te schrijven. Ik zou zeggen ga zelf eens luisteren!
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Op highend forum in het ‘het volgende slachtoffer van Cock’ topic kun je vele verslagen vinden. Hoe positief men is, hangt dan veelal af van het eigen referentie kader.
Ondanks de modificaties blijven het 13cm coaxiale speakertjes in een relatief kleine kast, door de afstemming slim te kiezen, en ze optimaal te plaatsen, weet Cock de sterkte en zwakke punten van de speaker optimaal te kneden naar een fraai eindresultaat.
Ben daarom wel erg benieuwd naar de Sonore Statements, dat zijn grote lijnbronnen die ze in het verleden gebouwd hebben, door de vele kleine, lichte en daardoor snelle units zou je qua dynamiek en diepgang verder kunnen komen dan met die KEF’s, maar wel nog die fijn dynamiek en snelheid in de weergave. Op de VAD zijn ze hiermee ‘best of show’ geworden toendertijd.
Groetjes Walter
Ondanks de modificaties blijven het 13cm coaxiale speakertjes in een relatief kleine kast, door de afstemming slim te kiezen, en ze optimaal te plaatsen, weet Cock de sterkte en zwakke punten van de speaker optimaal te kneden naar een fraai eindresultaat.
Ben daarom wel erg benieuwd naar de Sonore Statements, dat zijn grote lijnbronnen die ze in het verleden gebouwd hebben, door de vele kleine, lichte en daardoor snelle units zou je qua dynamiek en diepgang verder kunnen komen dan met die KEF’s, maar wel nog die fijn dynamiek en snelheid in de weergave. Op de VAD zijn ze hiermee ‘best of show’ geworden toendertijd.
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Heb je er nog verschillende soorten muziek op gehoord ,of alleen van die high end klanken ?
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Cock had een aardige verzameling tracks die goed klonken op de KEF’s, veel dynamiek, drums, percussie etc, qua oude platen was het Peggy Lee, Vera Lynn etc. Jeroen had zelf wat orkestwerk, viool mee.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ik heb zelf minder met dat dynamische werk, en orkest is ook niet zo mijn ding, maar die stemmen via de draaitafel kon ik zeker van genieten, zo oud, maar zo levensecht, vroeger konden ze echt wel opnames maken. Mooiste vond ik de mono plaat via het mono element.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Percussie zegt altijd maar heel weinig vind ik !
Dat kan fantastisch klinken en vervolgens met muziek helemaal fout gaan .
Symphony orkest daarentegen ,als dat goed klinkt kun je haast alles wel draaien .
Dat kan fantastisch klinken en vervolgens met muziek helemaal fout gaan .
Symphony orkest daarentegen ,als dat goed klinkt kun je haast alles wel draaien .
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ziet er nou niet echt "ultra lichtgewicht" uit met die extra massieve rand.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Geloof ik best. Maar ik snap niet waarom je extra inertia (extra vliegwiel dus) gaat toevoegen als je het plateau juist zo licht mogelijk wilt hebben (voor minimale vliegwielwerking?).
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ha Pjotr,
Bel anders Cock zelf even, als je er meer van wilt weten!
Groetjes Walter
Bel anders Cock zelf even, als je er meer van wilt weten!
Groetjes Walter
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Kijk wel uit, is al een oud verhaal en hij kletst daar gewoon overheen 
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
4Kg is voor een dt plateau toch niet echt een zwaar plateau te noemen.
Dat schijfje wat erbij mij op ligt zit op ongeveer 25Kg
een plateau van een standaard USB platen draaiers haalt vaak nog geen Kg.
Tis maar net wat je reverentie is he.
Dat schijfje wat erbij mij op ligt zit op ongeveer 25Kg
een plateau van een standaard USB platen draaiers haalt vaak nog geen Kg.
Tis maar net wat je reverentie is he.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Zoals je misschien gelezen hebt wordt het plateau met magneten geremd. Je snapt vast wel dat je die magneten niet onder je element wilt hebben. Dus dan maar onder die extra rand.
Ik heb deze draaitafel een keer in Alkmaar gehoord in vergelijk met een toptafel uit het assortiment van Music 2.
Dan hoor je dus wat deze tafel doet. Klasse beter.
Groet,
Leobus
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja ieder voordeel heb so se nadeel.... Maar het ging mij niet om wat die tafel klankmatig doet Leo, dat is niet ter discussie.
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
In het AZ stadion?
(Niet de beste locatie om dat soort details te horen)
(Niet de beste locatie om dat soort details te horen)
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Ja, in het AZ stadion.
Het waren dus geen detail verschillen. Was duidelijk hoorbaar.
Groet,
Leobus
Het waren dus geen detail verschillen. Was duidelijk hoorbaar.
Groet,
Leobus
Re: Walter zijn tweaks en andere fratsen
Waar maak jij dat uit op?
Tis niet dat er in het stadion zelf muziek gedraaid wordt maar in de ruimtes aan de zijkant van het gebouw.
https://sites.google.com/site/vinylivan ... eel-2020-3
