Holton NXL500 R6 monoblocks

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door erik1977 »

Sneak preview van het topic:
https://holtonprecisionaudio.com/collec ... ier-module

Wordt vervolgd. :)
Laatst gewijzigd door erik1977 op di 05 dec 2023, 1:39, 1 keer totaal gewijzigd.
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Stay tuned

Bericht door tigradekat »

We hebben nog geen Holtons op dit forum volgens mij, hoewel er wel heel positieve dingen over worden gezegd. Je hebt mijn aandacht! =P~
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Stay tuned

Bericht door ray5150 »

Toch wel, forumlid Leeuwarden heeft er een in gebruik.
En Satefan had er ook een maar ingeruild voor Hypex DSP.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Stay tuned

Bericht door Leeuwarden »

Leuk, Erik! Wat wordt het? Lineair of SMPS?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Stay tuned

Bericht door Leeuwarden »

Trouwens, zitten we nog in hetzelfde werelddeel?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stay tuned

Bericht door Pjotr »

Je bedoelt met Holton zelf? Zo te zien hebben ze aardig geruimd in hun aanbod.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Stay tuned

Bericht door Leeuwarden »

Nee, of wij hetzelfde werelddeel nog delen met Erik…
tigradekat
Berichten: 431
Lid geworden op: za 11 jun 2011, 18:35

Re: Stay tuned

Bericht door tigradekat »

Vraag het me ook af gezien het tijdstip van de topic start :)
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stay tuned

Bericht door Pjotr »

Nâh lekkâh belanrèk...
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Stay tuned

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: ma 20 nov 2023, 12:43
Zo te zien hebben ze aardig geruimd in hun aanbod.
Ja klopt, na de pandemie is het er ook niet goedkoper op geworden helaas. Heb met Anthony nog even overleg gehad of het nog een stap was om mijn versie te upgraden naar deze versie. Hij heeft mij nog niet overtuigd. De R6 versie heeft bv de mogelijkheid niet om de voortrad van een aparte voeding te voorzien. Dat was bij mijn versies een flinke stap de goede kant op. Volgens Anthony zou dat bij de R6 maar een kleine stap zijn. De R6 zou in het laag wel een betere drive hebben dan mijn R4 versie. M.i. is zal de R6 zich sowieso bewijzen als een bijzonder goede versterker! Ik heb derhalve even gekozen om, als tussendoor project, een andere Holton te bouwen. Vandaar de SK56’s…
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Stay tuned

Bericht door Leeuwarden »

Pjotr schreef: ma 20 nov 2023, 13:37
Nâh lekkâh belanrèk...
Gewoon interesse in het wel en wee van een medebouwer… niks mis mee.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stay tuned

Bericht door Pjotr »

Mwah, de latere Holtons gebruiken gewone Toshiba V-fets (vertical structure). En daarbij heeft een hogere driverspanning i.d.d. niet heel veel voordeel. In de oorspronkelijke modulen zaten Laterale audio fets van Exicon. Het zal zijn reden hebben maar m.i. is het een stap terug. Zou wel leuk zijn om zo'n eerste versie eens om te klussen naar een CA versie :mrgreen:

B.t.w. heb je al die koelprofielen? Ik heb destijds een set van jou overgenomen voor een klasse-A. Maar dat is door tijdgebrek niet doorgegaan. Dus als je die terug wilt?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Stay tuned

Bericht door Leeuwarden »

Ja profielen zijn al binnen.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36744
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Stay tuned

Bericht door Pjotr »

:goedzo:
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Stay tuned

Bericht door erik1977 »

Leeuwarden schreef: ma 20 nov 2023, 13:29
Nee, of wij hetzelfde werelddeel nog delen met Erik…
Nee ik woon al een paar jaar in de Caribbean inmiddels.
Ik lees af en toe nog mee maar omdat je buiten leeft zakt deze hobby ook een beetje weg.

Eigenlijk helemaal niet meer met de audio hobby bezig sinds de C1/Holton combinatie die zo goed bevalt dat de mogelijke winst minimaal is.
Alleen die Holton mosfet klinkt wel serieus lekker dus ik vraag me af of iets meer reserve nog beter zou klinken.
In de tijd van NCore en al die andere fancy class-d shit moet je wel gek zijn om nog zoiets te gaan bouwen... dus challenge accepted :lol:
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door erik1977 »

Uiteindelijk toch besloten om wat leuks te gaan bouwen. Het is gezien de beschikbaarheid van materialen hier en het feit dat ik weinig naar de installatie luister waarschijnlijk niet handig om te doen maar ik ben ontzettend benieuwd naar de Holton units in combinatie met de Daudio C1's.
Nu speel ik met ~2x200W en deze schatjes zijn nu zo ingereden dat ze makkelijk iets meer aankunnen om te zingen.

De keuze is gevallen op de https://holtonprecisionaudio.com/collec ... ier-module die 525 Watt levert per kanaal.
Omdat ik teveel op audiofiele fora heb gezeten ga ik voor monoblocks. Gescheiden voeding met voldoende reserve en gebalanceerd aangesloten.
https://holtonprecisionaudio.com/collec ... wer-supply
Kost me waarschijnlijk alleen maar geld aan verloopkabels maar wtf...
Dus beide monoblocks een power supply board van 80.000 uf en een main power controller om te beveiligen tegen de inrush. https://holtonprecisionaudio.com/collec ... wer-two-r1

Bon bon. Amp units, voeding. What else?
Oh ja dikke transformatoren... https://sklep.toroidy.pl/en_US/p/TTS120 ... -100-V/296

Check. En nu? waar in te bouwen?
Kastjes: https://modushop.biz/site/index.php?rou ... uct_id=885
Kost nog aardig wat om de gaatjes en logo te laten zetten maar dat hoort er wel bij toch?

Ik heb een soldeerapparaat en nog wat spul van vorige projecten maar ik vraag me af of ik alles heb om hier aan de slag te gaan.
Wat ik in lek geval nog mee wil bestellen zijn een XLR input, 6.5mm phone jack, IEC power inlet, power switch voor in de panelen die bij Hifi2000 gefreesd en ge-her-anodiseerd worden,

Tips welcome guys! Gaat sowieso een long term project worden maar hoop het wel voor de zomer af te hebben.
Gebruikersavatar
Walt
Berichten: 14141
Lid geworden op: vr 24 feb 2006, 13:33

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Walt »

Lekker man, zoveel vermogen voor je Daudio C1’s, denk dat ze dat wel kunnen waarderen, met name om dynamische pieken op te vangen, long term moet je wel uitkijken natuurlijk, 525W is echt een hoop.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door ray5150 »

Zo bij elkaar een behoorlijk ambitieuze lijst.
Ik vraag me af hoe hoog de netspanning is, daar waar je zit. wel van belang om rekening mee te houden bij het bestellen van de transformatoren.
Je zal ook wat klein montage materiaal nodig hebben, denk aan M3 boutjes, M3 ringetjes, krimpkous, tyraps, en dat soort spullen.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Leeuwarden »

Cool Erik! ALS ze klaar zijn kom ik langs en zetten we de jouwe naast de mijne, kijken wat de verschillen zijn! :rock:
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door ray5150 »

Wat weegt jouw versterker nou zo, Jan ?
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Leeuwarden »

Ergens tussen de 30 en 35 kilo. Bij mij zitten 2 kanalen in 1 kast.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door ray5150 »

Word een dure grap om mee te nemen in het vliegtuig.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Leeuwarden »

Ik ken de piloot en ze zei dat ik hem wel op schoot mocht houden… O:)
erik1977
Berichten: 447
Lid geworden op: ma 25 mei 2015, 9:05

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door erik1977 »

ray5150 schreef: di 05 dec 2023, 8:49
Zo bij elkaar een behoorlijk ambitieuze lijst.
Ik vraag me af hoe hoog de netspanning is, daar waar je zit. wel van belang om rekening mee te houden bij het bestellen van de transformatoren.
Je zal ook wat klein montage materiaal nodig hebben, denk aan M3 boutjes, M3 ringetjes, krimpkous, tyraps, en dat soort spullen.
Dat is inderdaad wel een ding.. we hebben hier 110 en 220 maar het 220 net fluctueert nogal en is meestal eerder rond 200V.
Aan de andere kant speelt en draait alles er nu ook dagelijks op dus zou het een heel groot probleem geven?
Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 20399
Lid geworden op: vr 28 jan 2011, 20:56
Locatie: Vlissingen

Re: Holton NXL500 R6 monoblocks

Bericht door Shadow »

Te laag is meestal niet direct schadelijk, mijn ouders zaten vroeger in de polder op het einde van de lijn ook zo rond de 200V, gloeilampen gingen eeuwig mee, de eerste spaarlampen hadden ff nodig om op te starten...
Plaats reactie