Animocheck - Hybride eindversterker?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Animocheck - Hybride eindversterker?

Bericht door SSassen »

Dag beste forumleden, collega knutselaars, boeren en buitenlui,

Ik heb nu al een aantal keer de vraag gekregen of ik weer eens een nette transistor eindversterker wil ontwerpen, bij voorkeur met een MOSFET eindtrap, zelfs de term 'lateraal' is al gevallen. Nu wil ik daar best wat tijd voor opzij zetten, ik bedoel de hele dag op X/Twitter of dat websurfen met één hand gaat ook vervel(l)en. Alleen wilde ik er dan een nostalgische draai aan geven door in de ingangstrap een dubbeltriode te gebruiken, dat gaat prima en geeft toch net even wat meer schwung.

Is daar interesse voor? Zo ja, dan duik ik daar binnenkort eens in. Suggesties en naaktfoto's mogen zoals gewoonlijk via PM.
Gebruikersavatar
beijert
Berichten: 3084
Lid geworden op: di 10 sep 2013, 16:00
Locatie: Assen

Re: Animocheck - Hybride eindversterker?

Bericht door beijert »

Yes, please.
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Animocheck - Hybride eindversterker?

Bericht door douwebakker »

Lijkt me leuk Sander. 2x75W is meer dan genoeg.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Animocheck - Hybride eindversterker?

Bericht door ray5150 »

Ik verzuip onderhand in de zelfbouw eindversterkers.
Zou liever Sanders visie op een zelfbouw-DAC eens willen zien.
Aan de andere kant, tussen het buizen, hypex en chipamp geweld is er vrijwel niemand hier meer die een transistor versterker bouwt, dus kom maar op.
En, ja, in de eerste regel van je bericht is inderdaad iets aangepast ten opzichte van vanmiddag.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33827
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Animocheck - Hybride eindversterker?

Bericht door Henkjan »

voor de duidelijkheid: :schoon: wegens ongepaste Godwin
Gebruikersavatar
douwebakker
Berichten: 2173
Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
Locatie: Vledder Drenthe
Contacteer:

Re: Animocheck - Hybride eindversterker?

Bericht door douwebakker »

Hoi Sander, heb je er nog wel zin in om door te gaan met zo’n Hybride eindversterker?
Gebruikersavatar
SSassen
Berichten: 11528
Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
Locatie: Zuidoostbeemster
Contacteer:

Re: Animocheck - Hybride eindversterker?

Bericht door SSassen »

douwebakker schreef: do 30 nov 2023, 14:20
Hoi Sander, heb je er nog wel zin in om door te gaan met zo’n Hybride eindversterker?
Nee, gezien het gedrag van de moderatie op dit forum niet, maar ik laat mij daar niet door ontmoedigen, sommige mensen hebben nu eenmaal totalitaire trekjes. Ik heb zojuist dit topic aangemaakt:

LaTube - Een hybride eindversterker
viewtopic.php?t=31862
Plaats reactie