Zelfbouw CNC voor mijn grotere planars en ribbons :)

De echte doe het zelvert maakt zijn eigen gereedschap!

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Zelfbouw CNC voor mijn grotere planars en ribbons :)

Bericht door WrineX »

Hoi heren en dames :)


een bouwverslag van mijn nieuwe machine, bedoeld voor frezen van hout voor mijn luidsprekers ! en het plotten van voice coils voor mijn luidsprekers (lang verhaal) beetje overkill voor plotten maar ach (zelfs onhandig vanwege het gewicht)... had de lengte nodig voor het hout. werk bereik +- 180cm x 80-120cm nog niet echt over uit , ligt er aan wat in mijn schuur past.

En hier de eerste 2 video's van de build. ik moet eerlijk bekennen dat ik bouw en teken (in sketchup) terwijhl ik bouw... reden is dat ik dingen graag in mijn hand heb en er dan achter kom dat het wellicht toch niet werkt.


Video 1
DIY CNC BUILD PART 1 - Rebuild of a Chinese HGR20 Linear Carriage (reball) de vraag of de goedkope rail andere lagers moet krijgen of niet.


jep foutje. de lagers zijn origineel 3.98 en de vervangende 3.96, en die zijn nu vervangen voor 3.97mm grade 10 chrome.. meer over de lagers in video 3, de 3.96 zijn wel fijn om de rails uit te lijnen :)

Video 2
CNC BUILD PART 2 - aanpassen van de motor mounts



Video 3
CNC BUILD PART 3 - de linear rail vast maken, ik heb alleen een beetje een probleem ik heb geen referentie... dan maar het alu profiel.. niet het beste idee maar geen idee wat anders...


Video 4
CNC BUILD PART 4 - Rei Ontvangen JEEE, eens kijken of het wat is


SHORT 1 - magbase problemen



SHORT 2 - Fake HIWIN HGR20 vs FAKE THK HSR20 Lineair rail



verschillende nep rails/wagentjes een vs de ander

SHORT 3 - Eindelijk de rails op de Y as.... wat een geklooi



Video 5
CNC BUILD PART 5 - eind platen op de Y as, eerste test fit :)


er komen wellicht 100 videos meer.... wie zal het zeggen.

Groetjes Joppe Peelen
Gebruikersavatar
Kappa7
Berichten: 8108
Lid geworden op: za 22 nov 2008, 9:50
Locatie: Ermelo
Contacteer:

Re: Zelfbouw CNC voor mijn grotere planars en ribbons :)

Bericht door Kappa7 »

Gaaf project weer.
Word een hele nette machine zo.
Gebruikersavatar
WrineX
Berichten: 1166
Lid geworden op: za 14 jan 2017, 0:17
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Zelfbouw CNC voor mijn grotere planars en ribbons :)

Bericht door WrineX »

ik hoop het, nog niet zeker :) maar we gaan het proberen !
Plaats reactie