Olaf's audio hoekje.
Moderator: Beheerdersteam
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Ziet er goed uit!
De bouwkwaliteit van dat paneel is echt uitzonderlijk, ik vermoed dat daar oorspronkelijk een prijskaartje dik over de 1000 euro aan heeft gehangen.
De bouwkwaliteit van dat paneel is echt uitzonderlijk, ik vermoed dat daar oorspronkelijk een prijskaartje dik over de 1000 euro aan heeft gehangen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Tijd voor muziek, Niets anders doet er uiteindelijk toe.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Het leukt de kamer gelijk een beetje op
Rikpost is overigens mijn echte naam alleen dan zonder spatie
Rikpost is overigens mijn echte naam alleen dan zonder spatie
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
Ja, hangt mooi! Benieuwd wat het met het geluid doet.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? (Akoestisch paneel)
De ruimte was natuurlijk al akoestisch behandeld dus het effect van dit extra paneel is niet heel groot, zeg dat ik van 70% naar 76% ben gegaan, het effect op de lage tonen lijkt overigens wat groter dan op de rest, en dat kan ik wel waarderen. De lage tonen weergave lijkt nog wat schoner en gecontroleerder te zijn geworden. Misschien komt dit door het belachelijke gewicht van het paneel, het ding is echt serieus zwaar.
Afgezien daarvan ben ik nog altijd blij met de reuzenstap in het totaal. De weergave van de nieuwe set is zo ongelooflijk open en realistisch, het is een hele andere klank wereld dan met de Hegel.
Ik heb onlangs Rhody op bezoek gehad en hem lekker op de luister plek gezet en hij werd duidelijk overvallen door wat hij te horen kreeg, dat gezicht bleef maar verbazingen trekken en glimlachen tonen. Zijn reactie was dan ook " dit klinkt echt waanzinnig goed! "
Dit terwijl hij in de drie jaar dat de Hegel er stond zich eigenlijk nooit echt uit liet over de weergave.
Ik heb niet eerder zo'n muzikale weergave in mijn huis gehad als op dit moment. Ongeacht wat ik op zet. Complexe muziek stukken waarop de Hegel dicht liep worden met deze set met precisie, dynamiek en openheid weergeven.
Het is een totaal nieuwe beleving zo allemaal, er bleek veel meer te halen tegenover de Hegel dan wat ik had durven dromen.
Damn! Wat ben ik blij dat ik nog net op tijd af zag van de Hegel H600 van € 11.500,- waar ik aanvankelijk mijn pijlen op had gericht.
De huidige set maakt audio vele malen leuker.
Afgezien daarvan ben ik nog altijd blij met de reuzenstap in het totaal. De weergave van de nieuwe set is zo ongelooflijk open en realistisch, het is een hele andere klank wereld dan met de Hegel.
Ik heb onlangs Rhody op bezoek gehad en hem lekker op de luister plek gezet en hij werd duidelijk overvallen door wat hij te horen kreeg, dat gezicht bleef maar verbazingen trekken en glimlachen tonen. Zijn reactie was dan ook " dit klinkt echt waanzinnig goed! "
Dit terwijl hij in de drie jaar dat de Hegel er stond zich eigenlijk nooit echt uit liet over de weergave.
Ik heb niet eerder zo'n muzikale weergave in mijn huis gehad als op dit moment. Ongeacht wat ik op zet. Complexe muziek stukken waarop de Hegel dicht liep worden met deze set met precisie, dynamiek en openheid weergeven.
Het is een totaal nieuwe beleving zo allemaal, er bleek veel meer te halen tegenover de Hegel dan wat ik had durven dromen.
Damn! Wat ben ik blij dat ik nog net op tijd af zag van de Hegel H600 van € 11.500,- waar ik aanvankelijk mijn pijlen op had gericht.
De huidige set maakt audio vele malen leuker.
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? ( I2S ?!?! )
Puur uit simpele nieuwsgierigheid heb ik een I2S hdmi audio kabeltje besteld en inmiddels binnen gekregen.
Ik ben niet bekend met I2S en op internet lopen de meningen nogal uiteen.
Ik heb deze aangesloten tussen de DDC en de DAC en had in eerlijkheid geen verschil verwacht, echter is de weergave via I2S aanmerkelijk beter.
Is dit gewoon zo? Is I2S superieur boven andere verbindingen?
Ik leer graag wat bij.
Ik ben niet bekend met I2S en op internet lopen de meningen nogal uiteen.
Ik heb deze aangesloten tussen de DDC en de DAC en had in eerlijkheid geen verschil verwacht, echter is de weergave via I2S aanmerkelijk beter.
Is dit gewoon zo? Is I2S superieur boven andere verbindingen?
Ik leer graag wat bij.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? ( I2S ?!?! )
In principe niet. Welke interface je ook kiest alles valt of staat met de zorgvuldigheid van de implementatie. Dat lijkt natuurlijk een open deur maar bij veel spullen, ook de duurste, staat de deur vaak maar half open. Op exemplarische resultaten kun je geen generieke uitspraken doen.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? ( I2S ?!?! )
Duidelijk Peter!
DenaFrips raadt het gebruik van de I2S verbinding aan, dus zullen ze daar het meeste hun best op hebben gedaan qua implementatie.
DenaFrips raadt het gebruik van de I2S verbinding aan, dus zullen ze daar het meeste hun best op hebben gedaan qua implementatie.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? ( I2S ?!?! )
Op zich is er ook niets mis mee maar vergeet ook de marketing niet. Het was een tijdje nieuw en daarmee "Hot". De DenaFrips NOS DAC is een bepaald concept. Dus als het onderdeel is van hun totaal concept kan ik mij er wel iets bij voorstellen. Op ASR is er uitgebreid naar gekeken bij andere DAC's en bleek het geen toegevoegde waarde te hebben.
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? ( I2S ?!?! )
Ik heb de i2s hype langs mij heen laten gaan, toen niet in verdiept. Maar inderdaad werd die term een tijdje lang overal geroepen.
Ik zag dat het op mijn toestellen ook aanwezig was en vond het prima om daar een heel betaalbaar kabeltje tussen te hangen, eigenlijk ook met de verwachting dat het niets nieuws zou brengen. Dat het dan toch nog weer een stukje beter klinkt dat is dan mooi meegenomen voor twee tientjes.
Voor de rest was het voor mij al klaar zo. Ik kan gelukkig weer genieten van de muziek. Eerlijk gezegd besef ik ook nu pas dat het genieten met de Hegel gewoon over was.
Ik durf trouwens niet helemaal te zeggen of de Dutch Audio Event daar aan bijgedragen heeft. Ik heb daar toch een paar sets gehoord die me bijgebleven zijn waardoor ik misschien toch onbewust getriggerd ben geraakt en dingen van de Hegel ben gaan vragen die het toestel me gewoon niet kon bieden.
Met de huidige set kom ik prima mee met de sets die ik op de Audio Event gehoord heb. Dus ikzelf ben wel van mening dat een upgrade op zijn plaats was.
Maar dat houdt het ook leuk en interessant. En ook zeker de moeite waard om zo'n Audio Event te bezoeken.
Ik zag dat het op mijn toestellen ook aanwezig was en vond het prima om daar een heel betaalbaar kabeltje tussen te hangen, eigenlijk ook met de verwachting dat het niets nieuws zou brengen. Dat het dan toch nog weer een stukje beter klinkt dat is dan mooi meegenomen voor twee tientjes.
Voor de rest was het voor mij al klaar zo. Ik kan gelukkig weer genieten van de muziek. Eerlijk gezegd besef ik ook nu pas dat het genieten met de Hegel gewoon over was.
Ik durf trouwens niet helemaal te zeggen of de Dutch Audio Event daar aan bijgedragen heeft. Ik heb daar toch een paar sets gehoord die me bijgebleven zijn waardoor ik misschien toch onbewust getriggerd ben geraakt en dingen van de Hegel ben gaan vragen die het toestel me gewoon niet kon bieden.
Met de huidige set kom ik prima mee met de sets die ik op de Audio Event gehoord heb. Dus ikzelf ben wel van mening dat een upgrade op zijn plaats was.
Maar dat houdt het ook leuk en interessant. En ook zeker de moeite waard om zo'n Audio Event te bezoeken.
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar? ( I2S ?!?! )
Mee eens, soms loopt je tegen iets bijzonders aan, de Alsyvox Botticelli paar jaar terug, veruit beste wat ik ooit gehoord heb, en dat in een niet ideale ruimte. Helaas wel onbetaalbaar 
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Oh Peter… beweer je nu echt dat ze daar denkend vermogen hebben?

Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Wat vreemd was, was dat alles van Hegel dat ik die dag gezien heb niet aangesloten was...
- VintageHarry
- Berichten: 2411
- Lid geworden op: ma 27 okt 2014, 11:41
- Locatie: Bij Arnhem
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
Re: Waar luistert Olaf eigenlijk naar?
Laat me denken...euhm Nee
Hegel is een goed betalende sponsor. Dat gaat ook wel lukken als je bijna €12.000,- per platte doos vangt.
Hegel..... Dat nooit meer !
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
- Olaf Analogue
- ZBA-megadonateur
- Berichten: 4781
- Lid geworden op: za 12 feb 2005, 18:41
