Kijk nog eens een keer goed? Valt je niet iets op?Maakt die 4R7 tov de 10 ohm kathode weerstand wat uit ?
Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Moderator: Beheerdersteam
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
C20 R34 100 nf en als ik nu terug ga kijken is mijn epistel weer weg
Maar ik heb jje nog niet gehoord waarom je ook tevens de kathode weerstand gewijzigd
Maar ik heb jje nog niet gehoord waarom je ook tevens de kathode weerstand gewijzigd
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Kijk nu nog eens, en dan vooral naar de kathode weerstanden van de KT88 eindbuizen, wat valt je op?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Die C20 100 uF elco,s over de kathode weerstand
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Je kijkt naar het verkeerde schema, een paar reacties terug heb ik het meest recente schema gepost, Proto 053.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Sinds een jaar is er wat veranderd in de ipad of in het forum
Ik kan niet meer van het ene naar het ander schuiven
Zal wel aan mijn 2 Linkervoeten liggen
Ook een lege pagina er tussen maakt het onhandig met reageren
Je leest niet meer waarop je reageert daardoor
Ik kan niet meer van het ene naar het ander schuiven
Zal wel aan mijn 2 Linkervoeten liggen
Ook een lege pagina er tussen maakt het onhandig met reageren
Je leest niet meer waarop je reageert daardoor
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zie ik het nu goed dat je aan een kant een Weerstand van 4R7 vergeten hebt en vervangen door een 470 uF
- douwebakker
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: ma 09 okt 2017, 17:25
- Locatie: Vledder Drenthe
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Sander, waarom vertel je Bert niet gewoon wat je hebt veranderd en waarom?
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Misschien inmiddels mosterd na de maaltijd. Maar ik heb deze fasedraaier meerdere keren toegepast. En deze werkt prima. Bijgevoegd een schema met een toepassing in monoblokken, die nog steeds tot tevredenheid werken.
Piet
Piet
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Excuus, ik dacht dat dat inmiddels volstrekt helder was. Ik heb een aanpassing gemaakt aan de kathode weerstanden van de KT88's. Origineel waren dat twee individuele 10R weerstanden, nu twee 4R7 naar een gemeenschappelijke 4R7 met daaraan parallel een 470uF condensator. De insteek is om de vervorming in de eindtrap verder te reduceren omdat beide eindbuizen uiteraard in tegenfase worden aangestuurd en een deel van de harmonischen nu elkaar opheffen via de gemeenschappelijke kathodeweerstand.douwebakker schreef: ↑wo 15 nov 2023, 22:22Sander, waarom vertel je Bert niet gewoon wat je hebt veranderd en waarom?
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Bedankt Piet, dit schema roept bij mij weer de nodige vragen op, want ik zie een aantal dingen die niet conventioneel zijn opgezet.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Je vraag, wie dit heeft toegepast, is in ieder geval beantwoord...dit schema roept bij mij weer de nodige vragen op
Piet
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
And that makes two of us Piet. En weer met positief resultaat, alleen wel een flinke piek in m'n FR, dus die moet ik nog even platslaan.Je vraag, wie dit heeft toegepast, is in ieder geval beantwoord...
Proto 054 THD vs. power 1kHz - 054 (donker) vs. 052 (licht) MrPeakyMcPeak
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Pieken platslaan
Als ik het zo volg is dit meer een waterbed dan een versterker 
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Goed, ik begrijp niet goed wat er hier nu precies gebeurt, want als ik alleen een 100K weerstand van de tweede triode van de LTP naar GND schakel dan zie ik exact hetzelfde gedrag, zie onderstaand schema. Hoe dit mogelijk is is mij alleen even een raadsel? Iemand een suggestie? Waar is Anne? Help!
Proto 055
Proto 055
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Meet je dat met of zonder tegenkoppeling
Indien met , kun je proberen of je de C in het Tegenkoppel circuit kan vergroten
Een versterker doorlaten lopen tot ver boven de gehoor grens , tot 100 Khz vraag ik me nog steeds af of dat zin heeft.
Staat wel mooi in de specs natuurlijk
Indien met , kun je proberen of je de C in het Tegenkoppel circuit kan vergroten
Een versterker doorlaten lopen tot ver boven de gehoor grens , tot 100 Khz vraag ik me nog steeds af of dat zin heeft.
Staat wel mooi in de specs natuurlijk
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Je had een soort fasedraaier in het kwadraat gemaakt. Je hebt al een dubbele stroombron in de kathodes. Dat is al voldoende om een goede fasedraaier te krijgen. Dan is een weerstand van het tweede rooster naar GND voldoende. Als je de stroombronnen in de kathodes verwijderd, en vervangt door een weerstand naar GND, alleen dan heb je de spanningsdeler in de anodes nodig.Hoe dit mogelijk is is mij alleen even een raadsel?
Piet
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik heb de 100K op het rooster van de tweede triode van de LTP weer verlaagd naar 1K, en nog wat gerommeld aan de stroom door de LTP en de AC balans pot bij de anodeweerstanden en dan blijkt dat ik dezelfde THD resultaten kan reproduceren, kortom deze lagere THD resultaten waren te danken aan de onbalans veroorzaakt door de extra weerstanden etc. die parallel stonden aan de anodeweerstanden van de LTP (is het voldoende duidelijk zo, of ..?)
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Bij de Fasedraaier
Ik denk dat die 2 transistors ksc1845 voor een stroombron zijn
Maar ik raad het maar hoor want ik snap het niet
maar doe een poging
Em op de basis zit bij alle 2 transistors een groene led
En onder de onderste transistor zit een potmeter R 30 is Var
Stel je daar de Fasedraaier mee in zo dat bij elk evenveel spanning over staat ?
Dan kijk ik bij de KT88
R10-11-13 ook variabel
maar er staat geen negatieve spanning op
is het ergens eerder bepaald dat het op D wordt aangesloten Sander ?
En stel je met 3 potmeters de ruststroom mee in ?
Is meer een bevestiging wat ik denk te zien
Afijn alvast bedankt voor de uitleg
Ik denk dat die 2 transistors ksc1845 voor een stroombron zijn
Maar ik raad het maar hoor want ik snap het niet
Em op de basis zit bij alle 2 transistors een groene led
En onder de onderste transistor zit een potmeter R 30 is Var
Stel je daar de Fasedraaier mee in zo dat bij elk evenveel spanning over staat ?
Dan kijk ik bij de KT88
R10-11-13 ook variabel
maar er staat geen negatieve spanning op
is het ergens eerder bepaald dat het op D wordt aangesloten Sander ?
En stel je met 3 potmeters de ruststroom mee in ?
Is meer een bevestiging wat ik denk te zien
Afijn alvast bedankt voor de uitleg
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Met R30 bij de twee KSC1845 transistoren stel je de stroom door de LTP in, R10/11/13 is bias van de eindtrap en de balans tussen beide KT88's.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Goed, het is vrijdag dus geen betere afsluiter van deze week dan wat open-loop plots voor de liefhebbers. Zie onderstaand schema, maar uiteraard met de tegenkoppeling losgekoppeld.
Proto 057 Freq. resp. 057 - Open loop THD vs. freq. 057 - Open loop THD vs. power 057 - Open loop Blokgolf 1kHz 057 - Open loop
Proto 057 Freq. resp. 057 - Open loop THD vs. freq. 057 - Open loop THD vs. power 057 - Open loop Blokgolf 1kHz 057 - Open loop
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zit hier even mee te stoeien, maar krijg er niets fatsoenlijks uit? Wie helpt mij even op weg?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zal ik het dan nog één keer uitleggen…
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Graag! Misschien heb ik de roosters omgewisseld?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Het is heel simpel. Je bent te ver gegaan… stapje terug. Of beter: “Tikkie terug, Jaap!”
