Dat vind ik anders behoorlijk tegenvallen. Noem eens een betaalbare USB kaart (dus onder de 200) met een SINAD groter dan 120 dB. Want dat is toch wel minimaal voor "Buitengewoon goed".
Sanne - KT88 push-pull eindversterker project
Moderator: Beheerdersteam
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dat vind ik anders behoorlijk tegenvallen. Noem eens een betaalbare USB kaart (dus onder de 200) met een SINAD groter dan 120 dB. Want dat is toch wel minimaal voor "Buitengewoon goed".
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik ben een beetje verknocht aan de audio analyzer, rode kastjes heb ik vandaag mee lopen meten, is toch niet hetzelfde. Beetje het nep slagroom vs. echte slagroom gevoel.OWC schreef: ↑di 07 nov 2023, 19:50Tegenwoordig zijn er geluidskaarten niet ver van huis, waar ook buitengewoon goed mee te meten valt trouwensSSassen schreef: ↑di 07 nov 2023, 17:44Zo, hoog tijd voor een update. Dit is waar ik vandaag geëindigd ben, mijn audio analyzer stopte er namelijk mee, en zonder dat essentiële stuk gereedschap is het blind rommelen en daar heb ik een hekel aan. Een nieuwe is besteld en onderweg vanuit Texas, maar volgens de tracking info is de levering op z'n vroegst a.s. donderdag.
Proto 044
proto_044.jpg
Ik denk jij bent inmiddels aan de rode kastjes uit Colorado?
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Rode kastjes? Er was vandaag ook al iemand die foto’s plaatste op een swingers site… waar moet het naar toe met dit forum…
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Betaalbaar we hadden het over meetinstrumenten?
Een E1DA COSMOS is voor 250 euro behoorlijk betaalbaar als meetinstrument.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik snap wat je bedoelt, maar voor dat bedrag zetten ze gewoon een prima instrument neer incl software.SSassen schreef: ↑di 07 nov 2023, 22:07Ik ben een beetje verknocht aan de audio analyzer, rode kastjes heb ik vandaag mee lopen meten, is toch niet hetzelfde. Beetje het nep slagroom vs. echte slagroom gevoel.OWC schreef: ↑di 07 nov 2023, 19:50Tegenwoordig zijn er geluidskaarten niet ver van huis, waar ook buitengewoon goed mee te meten valt trouwensSSassen schreef: ↑di 07 nov 2023, 17:44Zo, hoog tijd voor een update. Dit is waar ik vandaag geëindigd ben, mijn audio analyzer stopte er namelijk mee, en zonder dat essentiële stuk gereedschap is het blind rommelen en daar heb ik een hekel aan. Een nieuwe is besteld en onderweg vanuit Texas, maar volgens de tracking info is de levering op z'n vroegst a.s. donderdag.
Proto 044
proto_044.jpg
Ik denk jij bent inmiddels aan de rode kastjes uit Colorado?
Dat valt niet te ontkennen.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Afgezien dat dit een nogal amateuristische losse USB audio AD converter is (dus zonder DA) met eveneens brakke software waar je met Arta niet mee uit de voeten kunt, kun je dat geen meetinstrument noemen.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Ik ben niet zo onderwezen als jullie in deze materie
Maar 120dB Signaal Ruis nodig voor een buizen eindversterker?
Is de verwachting van een buizen versterker met een signaal ruis afstand hoger dan 80 dB reeel ?
Dit is geen kritiek op je streven of op je aankoop
Ben echt benieuwd naar het antwoord, heb het nog nooit proberen te meten i.i.g.
Grt
Bert
Maar 120dB Signaal Ruis nodig voor een buizen eindversterker?
Is de verwachting van een buizen versterker met een signaal ruis afstand hoger dan 80 dB reeel ?
Dit is geen kritiek op je streven of op je aankoop
Ben echt benieuwd naar het antwoord, heb het nog nooit proberen te meten i.i.g.
Grt
Bert
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Helemaal waar Bert! Voor buizenversterkers en speakers is goed goed genoeg. Dan volstaat een fatsoenlijk USB audio interface van onder de €200. Die geven voldoende aan of je progressie maakt. Maar als er geschermd wordt met "Meten" en "Buitengewoon goed" wordt het van een andere orde.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
En Sander wil misschien nog eens wat anders meten...
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Bedankt voor je antwoord Peter.Pjotr schreef: ↑di 07 nov 2023, 23:15Helemaal waar Bert! Voor buizenversterkers en speakers is goed goed genoeg. Dan volstaat een fatsoenlijk USB audio interface van onder de €200. Die geven voldoende aan of je progressie maakt. Maar als er geschermd wordt met "Meten" en "Buitengewoon goed" wordt het van een andere orde.
- OWC
- Ook commercieel actief
- Berichten: 3854
- Lid geworden op: wo 02 mei 2018, 14:53
- Locatie: West Friesland
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Sorry Peter, maar je hebt blijkbaar niet de moeite genomen om echt te bekijken wat het is.
Het is een Adc USB audio interface, er zit helemaal geen software bij, getest bij ASR met een zeer nette 120-123dB SINAD en zelfs beter.
Waar op datzelfde forum mensen vrij enthousiast erover zijn.
ARTA en REW werken prima.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
In Proto_044 zit een cascodetrapje met twee 2SC1845 torren. Vanwaar de cascode? Voor de V(ce) hoef je het met deze instellingen niet te doen. Dit draadje is een beetje te lang om daarop een eyeball scan op los te laten.
Moet intussen nodig mijn Radford triode/pentode fasedraaier eens afstoffen...
Tjerk
Moet intussen nodig mijn Radford triode/pentode fasedraaier eens afstoffen...
Tjerk
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Betere lineariteit, reductie van Miller capaciteit en daarmee betere bandbreedte. Nu moet zich dat in de praktijk nog bewijzen, anders gaat de cascode er weer uit.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Hier een filmpje van zo'n rood kastje:Leeuwarden schreef: ↑di 07 nov 2023, 22:10Rode kastjes? Er was vandaag ook al iemand die foto’s plaatste op een swingers site… waar moet het naar toe met dit forum…
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Zien er kek uit, ik heb er hier een paar staan, maar de software is echt niet gebruiksvriendelijk, of ik ben een verwend rotjoch, dat kan ook.
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Dit is volgens mij de opvolger van wat jij hebt. Voor €700 best een veelbelovend ding. Maar om eerlijk te zijn ga ik voor dat bedrag ook liever uit eten. Voor ontwikkelen kan ik ook wel zonder en mijn goeie ouwe M-Audio Audiophile192 PCI audiokaart komt bijna net zo ver
Wat ik echt een gemis vind aan dit ding is dat het niet standaard ASIO en USB2-Audio compatibel is en dus voor speakermetingen met Arta en zo onbruikbaar.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: Sander en Anne's KT88 push-pull eindversterker project
Goed, ik denk dat ik nu zo'n beetje wel klaar ben, geen idee waar ik nog meer winst zou kunnen boeken?
